ظریف: آمریکا درکی از حقوق یا سازمان ملل ندارد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعاهای آمریکایی ها در مورد مکانیسم ماشه گفت که دولتمردان آمریکا درکی از حقوق یا سازمان ملل ندارند.

ظریف: آمریکا درکی از حقوق یا سازمان ملل ندارد

به گزارش خبرنگاران، ظریف در توئیتی نوشت:

پس از آنکه [تلاشهای] ایالات متحده آمریکا سه مرتبه از سوی شورای امنیت رد شد، این کشور اکنون تهدید به تحریم هر شخص و هر موجودیتی که بین آمریکا و اسنپ بک آن فاصله ایجاد کند، کرده است.

روشن است که آن ها [دولتمردان آمریکا] نه فهمی نسبت به حقوق دارند و نه از ملل متحد چیزی می دانند.

شاید این یک مثال برای آنها روشن کند: شما سال 2018 از برجام طلاق گرفتید. قرار داشتن نام شما در سند ازدواج بی معناست.

پس از آنکه قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل شکست خورد، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده در دیدار با رییس دوره ای شورای امنیت خواستار بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران شد.

سه کشور اروپایی عضو برجام با صدور بیانیه ای گفتند که از اقدام آمریکا برای به کارگیری مکانیسم ماشه علیه ایران حمایت نمی کنند.

جوسپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز شرح داد: همان گونه که بارها گفتم، آمریکا به طور یکجانبه به مشارکت خود در برجام در تاریخ 8 می 2018 سرانجام داد و متعاقباً در هیچ یک از فعالیت های مرتبط با این توافق شرکت نکرد. بنابراین، این کشور نمی تواند در کسوت طرف برجام از مکانیسم ماشه در قطعنامه 2231 استفاده کند.

دیان دیجانی رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه گفت با توجه به مخالفت 13 عضو با خواسته آمریکا درباره مکانیسم ماشه علیه ایران، اجماعی وجود ندارد و نمی توان اقدام بیشتری انجام داد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1240

به "ظریف: آمریکا درکی از حقوق یا سازمان ملل ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: آمریکا درکی از حقوق یا سازمان ملل ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید