دلیل سرفه های خشک در بهبودیافتگان کرونا چیست؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، بهبودیافتگان کرونا، مدتی پس از بیماری دچار سرفه خشک می شوند ولی ادامه دار شدن سرفه های خشک تا 2 هفته پس از بهبودی، نشانه عفونت ویروس کرونا در بدن نیست.

دلیل سرفه های خشک در بهبودیافتگان کرونا چیست؟

به گزارش خبرنگاران، فرهاد مصدق، متخصص بیماری های عفونی روز دوشنبه در تبادل نظر با ایرنا در این خصوص شرح داد: سرفه های خشک ممکن است حتی بعد از برطرف عفونت همچنان ادامه داشته باشد زیرا لایه های محافظ راه تنفسی آسیب دیده اند.

وی گفت: رعایت 2 هفته قرنطینه بعد از بهبودی کافی است و اگر فردی بعد از این مدت سرفه کند، علت بر این نیست که ویروس در بدنش وجود دارد همانطور که در بیماری های ریوی بعد از یک سرماخوردگی ساده هم ممکن است تا چند هفته سرفه ادامه داشته باشد، در این بیماری هم به خاطر التهاباتی که در راه های هوایی ایجاد می گردد، بعد از بهبودی ممکن است سرفه ها چند هفته باقی بماند.

مصدق اضافه کرد: معمولا این سرفه ها با مصرف آنتی هیستامین بهتر می شوند اما اگر شدت آنها زیاد باشد، به درمان های دیگری احتیاج است.

وی ادامه داد: بیشتر مبتلایان به کرونا معمولا تا 10 روز بعد از آغاز علایم و به شرطی که حداقل 24 ساعت بدون استفاده از داروهای تب بر، تب نداشته باشند و علایم آنها هم رو به بهبودی باشد، می توانند از قرنطینه خارج شوند.

به گفته مصدق شواهد بالینی در ماه های اخیر نشان می دهد تست کرونا ممکن است حتی تا 12 هفته یا سه ماه پس از آغاز علایم هم مثبت باقی بماند اما به منزله ناقل بودن افراد تلقی نمی گردد و این افراد با خیال راحت می توانند بدون انجام تست دوباره از قرنطینه خارج شوند.

مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به یک میلیون و 183 هزار و 182 نفر رسید و 924 هزار و 685 نفر هم بهبود یافته اند.

تا به امروز هفت میلیون و 253 هزار و 750 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور صورت گرفته است و در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها 205 شهرستان در شرایط نارنجی و 243 شهرستان در شرایط زرد قرار دارند.

بر پایه آمارهای 24 ساعت اخیر نرخ مرگ در کشورمان با کمی کاهش به 5.5 درصد رسید و به همین تناسب، نرخ بهبود 94.5 درصد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1816

به "دلیل سرفه های خشک در بهبودیافتگان کرونا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل سرفه های خشک در بهبودیافتگان کرونا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید