عمران خان: هند میلیارد ها دلار در افغانستان سرمایه گذاری نموده

به گزارش مجله کوروش بزرگ، نخست وزیر پاکستان بیان کرد که پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، شرایط منطقه تغییر می نماید و هند بزرگترین بازنده در این کشور خواهد شد.

عمران خان: هند میلیارد ها دلار در افغانستان سرمایه گذاری نموده

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت که پس از تکمیل فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان شرایط در منطقه دچار تغییرات جدی می گردد و هند بزرگترین بازنده در افغانستان و این تغییرات خواهد شد.

وی اضافه کرد: در آن موقع هند با بزرگترین مشکل در افغانستان روبرو خواهد شد؛ هند میلیارد ها دلار در افغانستان سرمایه گذاری نموده، کشوری که شرایط آن بسیار پیچیده است.

به گزارش جئو نیوز، عمران خان تاکید نمود که پاکستان موضع بسیار روشنی درباره افغانستان دارد، هیچ راهکار نظامی برای مشکل افغانستان وجود ندارد، طرف های افغان درباره آینده کشورشان تصمیم خواهند گرفت.

لازم به ذکر است که هند از سال 2002 میلادی تا به امروز بیش از 3 میلیارد دلار در افغانستان سرمایه گذاری نموده است و بزرگترین حامی اقتصادی افغانستان در منطقه محسوب می گردد.

پیش از این هم شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان تصریح نموده بود که حضور هند در افغانستان از آن چیزی که باید می بود، گسترده تر است و علت این اظهاراتش را هم نبود مرز مشترک بین دو کشور خوانده بود.

کارشناسان می گویند که پاکستان از نزدیک شدن طالبان به هند نگران هستند و به همین علت همیشه کوشش نموده است تا دهلی نو را از فرایند صلح افغانستان دور نگه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1758

به "عمران خان: هند میلیارد ها دلار در افغانستان سرمایه گذاری نموده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: هند میلیارد ها دلار در افغانستان سرمایه گذاری نموده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید