عملیات اجرایی مرمت قلعه والی ایلام آغاز شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از آغاز عملیات اجرایی مرمت قلعه والی شهر ایلام خبر داد.

عملیات اجرایی مرمت قلعه والی ایلام آغاز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: هم اکنون مرمت اثر تاریخی مهم در استان ایلام در حال اجراست که یکی از این موارد قلعه والی شهر ایلام است که شامل ساختمان و موزه است.

او گفت: با توجه به فرسودگی قسمت هایی از ساختمان و موزه مردم شناسی قلعه والی ، اقدامات مرمتی با مبلغ 300 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام افزود: عملیات اجرایی مرمت قلعه والی شامل برداشت و اجرای مجدد آجر فرش اطراف قلعه و حیاط پایین - بند کشی آجرفرش اطراف قلعه و حیاط پایین- مرمت کنگره های ورودی راپله ها - مرمت و بازسازی اورسی ها - خرید مصالح - خرید آجرهای فیروزه ای 1500 عدد- تعمیر بخشهای آسیب دیده فنس پشت قلعه و رنگ آمیزی - برداشت و اجرای مجدد بند کشی دیوارها و پشت بام است.

او بیان کرد: قلعه والی یکی از مهمترین آثار تاریخی استان ایلام است که مربوط به دوران قاجار است و مهمتر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم شناسی استان است که نمادی از فرهنگ و هنر استان است.

شنبه زاده افزود: قلعه والی در زمینی به مساحت چهار هزار و 687 متر مربع احداث شده است که از این مقدار زمین، فضای سبزی به مساحت یک هزار و 792 متر مربع در ضلع جنوبی باقی مانده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 223

به "عملیات اجرایی مرمت قلعه والی ایلام آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی مرمت قلعه والی ایلام آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید