فرمانده وابسته به حفتر ترکیه را به پاسخ نظامی تهدید کرد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، فرمانده نیروی دریایی دولت وابسته به ژنرال خلیفه حفتر تهدید نموده است که در صورت ورود کشتی های ترکیه به آب های نزدیک لیبی، آن ها را هدف قرار می دهد.

فرمانده وابسته به حفتر ترکیه را به پاسخ نظامی تهدید کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرمانده نیروی دریایی دولت ژنرال خلیفه حفتر در لیبی دوشنبه در گفت وگو با یک رسانه یونانی بر مخالفت شدید خود با توافق جدید ترکیه با نیروهای دولت وفاق لیبی مستقر در طرابلس تأکید کرد.

به نوشته وبگاه گریک ریپورتر، فرمانده نیروی دریایی نیروهای خلیفه حفتر در مصاحبه با شبکه خبری گریک آلفا تی وی گفت که دستور غرق کردن هرگونه کشتی ترکیه در منطقه را داده است.

به نوشته گریک ریپورتر، فرمانده نیروی دریایی حفتر گفت: من دستور دارم... به محض رسیدن کشتی های تحقیقاتی ترکیه، من راه حلی دارم و خودم آن ها را غرق می کنم. من این دستور را از ژنرال حفتر دارم.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی 27 نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان روبرو شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر دولت السراج از اطلاع داد. (جزئیات بیشتر)

نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر نیز در روزهای گذشته با صدور بیانیه ای امضای توافقنامه بین السراج و اردوغان را باطل دانستند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 619

به "فرمانده وابسته به حفتر ترکیه را به پاسخ نظامی تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده وابسته به حفتر ترکیه را به پاسخ نظامی تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید