قرنطینه شدید در کره شمالی و بحران قحطی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، یکی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل امروز (سه شنبه) نسبت به کمبود شدید غذا و سوء تغذیه در کره شمالی که به خاطر تعطیلی پنج ماهه مرز این کشور با چین و قرنطینه بسیار جدی علیه ویروس کرونا وخیم تر شده است، هشدار داد.

قرنطینه شدید در کره شمالی و بحران قحطی

به نقل از خبرگزاری رویترز، توماس اوجیا کوئینتانا، مخبر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در کره شمالی از شورای امنیت خواست تا درخصوص تحریم هایی که بر این کشور منزوی اعمال نموده، تجدید نظر کند تا پیونگ یانگ بتواند مواد غذایی لازم برای شهروندانش را تامین کند.

کره شمالی که در اواسط دهه 1990 گرفتار قحطی شد که در جریان آن بیش از سه میلیون تن کشته شدند، جزو معدود کشورهای دنیا است که گزارشی درباره آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را به سازمان بهداشت دنیای ارائه ننموده است.

اوجیا کوئینتانا گفت: پاندمی کرونا مسائل مالی شدیدی برای کره شمالی به وجود آورده است. کاهش 90 درصدی تبادلات تجاری کره شمالی با چین در ماه های مارس و آوریل باعث کاهش شدید درآمدهای پیونگ یانگ شده است.

وی اضافه کرد: دورنمای تعمیق هر چه بیشتر کمبود مواد غذایی و ناامنیتی گسترده غذایی بسیار هشدار دهنده است.

این کارشناس سازمان ملل در بیاینه ای گفت: گزارشاتی درباره افزایش تعداد افراد بی خانمان از جمله بچه ها بی خانمان در شهرهای عظیم کره شمالی به دست آمده و هزینه دارو نیز سر به فلک کشیده است. تعداد بسیاری از خانواده ها در روز تنها دو وعده غذا می خورند یا تنها ذرت می خورند و بسیاری دیگر نیز قحطی زده هستند.

در همین حال، الیزابت بایرز، سخنگوی برنامه دنیای غذا سازمان ملل در کنفرانسی خبری در ژنو گفت: شرایط انسانی در کره شمالی همچنان وخیم است.

وی اضافه کرد: بیش از 10 میلیون تن یا 40 درصد از جمعیت کره شمالی به یاری های بشردوستانه احتیاج دارند. سوء تغذیه پایدار و گسترده شده و باعث آسیب بلندمدت به رشد و سلامت بچه ها و همچنین زنان باردار شده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1108

به "قرنطینه شدید در کره شمالی و بحران قحطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه شدید در کره شمالی و بحران قحطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید