لهستان 100 تن طلای خود را از انگلیس پس گرفت

به گزارش مجله کوروش بزرگ، لهستان که به شدت در حال بالا بردن حجم ذخایر طلای خود است، 100 تن از ذخایر طلایش را از بانک مرکزی انگلیس به داخل کشور بازگردانده است.

لهستان 100 تن طلای خود را از انگلیس پس گرفت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، طی دو سال اخیر لهستان کوشش نموده تا حجم ذخایر طلای خود را افزایش دهد و به همین دلیل 100 تن از ذخایر طلایش را از انگلیس به داخل کشور بازگردانده است.

آدام گلاپینسکی، رئیس کل بانک مرکزی لهستان، گفت که ورشو نیمی از ذخایر طلای خود که در انگلیس نگهداری می شد، را به انبار بانک مرکزی لهستان منتقل نموده است.

وی تاکید نمود: طلا سمبل و نماد قدرت کشور است.

با توجه به اینکه نیمی از ذخایر طلای لهستان در انگلیس باقی مانده است، بانک مرکزی این کشور اعلام نموده که به بازگرداندن ذخایر خود به داخل کشور ادامه خواهد داد.

گلاپینسکی می گوید: لهستان می تواند از محل فروش ذخایر طلای خود میلیون ها دلار منابع اقتصادی تامین کند، اما در حال حاضر هیچ برنامه ای برای این کار ندارد.

لهستان در سال 2018 و 2019 در مجموع 125 تن طلا خریداری کرد و با داشتن 228.6 تن طلا در صندلی بیست و دومین کشور از نظر بزرگی حجم ذخایر طلا در دنیا قرار گرفته است.

ارزش ذخایر طلای لهستان 10.8 میلیارد دلار برآورد می گردد.

لهستان؛ مجازستان و صربستان کشور هایی هستند که اخیرا به جمع کشور هایی نظیر چین و روسیه که در حال جمع کردن طلا از بازار دنیای هستند، پیوسته اند که دلیل آن کوشش برای تنوع بخشی به دارایی های حساب ذخیره این کشور ها با توجه به افزایش بی ثباتی اقتصادی در دنیا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 503

به "لهستان 100 تن طلای خود را از انگلیس پس گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لهستان 100 تن طلای خود را از انگلیس پس گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید