مذاکرات بین الافغانی در گرو آزادی کامل زندانیان طالبان

به گزارش مجله کوروش بزرگ، گروه طالبان بار دیگر تاکید نمود که برای شروع مذاکرات بین الافغانی همه زندانیان این گروه باید براساس فهرست ارائه شده در قطر آزاد شوند.

مذاکرات بین الافغانی در گرو آزادی کامل زندانیان طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دولت افغانستان اخیراً با اعلام موضع تازه خویش درباره فرایند آزادی زندانیان طالبان توضیح داد که 592 نفر از مجموع 5 هزار زندانی طالبان را به دلایل حقوقی و امنیتی آزاد نخواهد کرد و خواهان ارائه فهرست جایگزین توسط طالبان برای آزادی شماری دیگر از زندانیان این گروه شد.

حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز پنجشنبه هفته گذشته در یک نشست خبری در کابل تاکید نمود که کابل این زندانیان را آزاد نخواهد کرد و جامعه جهانی نیز با آزادی این زندانیان موافق نیست.

طالبان با انتشار بیانیه ای در واکنش به این موضوع تاکید نمود که مسئله تبادل زندانیان پیش شرط مذاکرات بین الافغانی است.

این گروه بار دیگر دولت افغانستان را به کوشش برای ایجاد مانع بر سر شروع این گفت وگوها متهم کرد.

این بیانیه با اشاره به اظهارات می افزاید که تا به امروز هیچ کشور و یا سازمان بین المللی با آزادی زندانیان مخالفت ننموده و تاکید نمود که دولت افغانستان باید مسئولیتش را در اجرای توافقنامه قطر انجام دهد.

طالبان در ادامه نیز گفت که اگر دولت افغانستان خواهان شروع مذاکرات بین الافغانی است باید به تعلل و بهانه جویی درباره آزادی زندانیان سرانجام دهد.

دولت افغانستان شمار زندانیان آزاد شده طالبان را حدود 4 هزار و 400 زندانی اعلام می نماید و براساس آمارهای منتشر شده توسط طالبان، مجموع زندانیان آزاد شده دولت توسط این گروه، با احتساب 30 نفری که آزاد شدند به 840 نفر افزایش یافته است اما کابل با رد آمارهای طالبان می گوید که این گروه تا به امروز حدود 600 زندانی را آزاد نموده است که 175 نفر از آن ها غیرنظامی هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1175

به "مذاکرات بین الافغانی در گرو آزادی کامل زندانیان طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات بین الافغانی در گرو آزادی کامل زندانیان طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید