مسکو تحریم های لندن را تلافی کرد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت این کشور ورود 25 مقام انگلیسی را به تلافی تحریم های لندن علیه مسکو در ارتباط با پرونده ماگنیتسکی، ممنوع نموده است.

مسکو تحریم های لندن را تلافی کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز شنبه خاطرنشان کرد روسیه ورود 25 مقام انگلیسی را به تلافی تحریم های لندن علیه مسکو در ارتباط با پرونده سرگئی ماگنیتسکی ممنوع نموده است.

زاخارووا در بیانیه ای که بر روی پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه نهاده شد خاطرنشان کرد: در پاسخ به اقدامات غیردوستانه مقامات انگلیسی و بر مبنای اصل تقابل، طرف روس تصمیم گرفت تحریم های شخصی علیه 25 نماینده انگلیسی اعمال و آن ها را از ورود به روسیه منع کند.

وی اضافه نمود: همه اقدامات غیردوستانه [علیه روسیه]با پاسخ متناسب روبرو خواهد شد. وزرات خارجه انگیزه های لندن برای اعمال تحریم های ضد روسی در مورد پرونده ماگنیتسکی را غیرمعقول و نامربوط می داند.

پیش از این گزارش شده بود که انگلیس نام 25 تبعه روس را به اتهام دست داشتن آن ها در بدرفتاری ادعایی با سرگئی ماگنیتسکی در زندان و نهایتا مرگ او در فهرست تحریم قرار داده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر خاطرنشان کرد که در واکنش به اقدام انگلیس در اعمال تحریم علیه 25 شهروند روسی، تحریم هایی را اعمال خواهد نمود.

سرگئی ماگنیتسکی، وکیل روس شرکت سرمایه گذاری انگلیسی هرمیتاژ پس از دستگیری به جرم فرار مالیاتی در سال 2009، در بازداشتگاهی در مسکو درگذشت.

او در زمان بازداشت به شدت بیمار بود؛ مرگ وی به موضوعی مناقشه آمیز در روابط روسیه و بعضی کشور های غربی بدل شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1386

به "مسکو تحریم های لندن را تلافی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو تحریم های لندن را تلافی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید