مقاله: چندهمه گیری یا سیندمیک چیست؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، تا وقتی دولت ها سیاست هایی را برای کاهش نابرابری های عمیق اجتماعی طراحی نکنند جوامع ما هیچوقت از خطر این بیماری واقعا مصون نخواهند بود.

مقاله: چندهمه گیری یا سیندمیک چیست؟

کنی می گوید الزاما همیشه اینطور نیست: شواهد روزافزونی وجود دارند که سرماخوردگی و آنفلوآنزا ضدچندهمه گیری هستند. یعنی اگر کسی همزمان به هر دو ویروس آلوده شود فقط به یکی مبتلا می شود.

اما مگر این در تمام بیماری ها صادق نیست که معمولا بیشتر اقشاری را مبتلا می کنند که دسترسی کمتری به امکانات بهداشتی و درمانی و آموزشی و تغذیه ای دارند؟ و مگر این نیست که این بیماری ها تقریبا در همه موارد وقتی با بیماری دیگر همزمان یا به بیماری زمینه ای اضافه شوند شدتشان بیشتر می شود؟

با این حال بسیاری از دانشمندان و کارشناسان سلامت این اقدام ها را ناکافی تر از آن می دانند که جلوی شیوع این ویروس را بگیرند. ریچارد هورتون سردبیر نشریه علمی لنست اخیرا در سرمقاله ای در همین مجله نوشت: تمرکز همه مداخلات ما بر بستن راه های انتقال ویروس برای کنترل شیوع این عامل بیماری زا بوده است.

ریچارد هورتون سردبیر لنست هم موافق است: فرقی نمی کند که درمان ها چقدر موثر باشند یا واکسن چقدر مصونیت بدهد، جستجو برای یافتن یک راهکار پزشکی به نتیجه ای نخواهد رسید.

منبع مقاله: چندهمه گیری یا سیندمیک چیست؟

انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1973

به "مقاله: چندهمه گیری یا سیندمیک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: چندهمه گیری یا سیندمیک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید