منابع ترکیه ای استقرار روسیه در سه منطقه در شمال سوریه را تأیید کردند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، رسانه های ترکیه ای تأیید نموده اند که نیرو های نظامی روس بر اساس توافق با شبه نظامیان کرد، در سه منطقه دیگر در شمال سوریه مستقر شده اند.

منابع ترکیه ای استقرار روسیه در سه منطقه در شمال سوریه را تأیید کردند

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه ترکیه ای ینی شفق روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه تأیید نموده است که نیرو های نظامی روس در سه منطقه جدید در شمال سوریه مستقر شده اند.

به نوشته روزنامه ینی شفق، این منابع به شرط ناشناس ماندن نامشان گفتند، حدود 20 نیروی پلیس نظامی روسیه در شهر عامودا که تحت کنترل شبه نظامیان کرد است، مستقر شده اند.

منطقه عامودا در نزدیکی مرز ترکیه و جایی است که نیرو های آنکارا و مسکو گشت زنی های مشترک خود را انجام می دهند.

بر اساس این گزارش، نیرو های ارتش روسیه و سوریه همچنین در حومه روستای عین عیسی واقع در جنوب شرق عین العرب (کوبانی) استقرار یافته اند.

به نوشته ینی شفق، در حالی که آمریکا حضور نظامی خود را از شمال سوریه به بخش شرقی نفت خیز این کشور منتقل می نماید، روسیه، سه پایگاه نظامی در سارین، عین عیسی و منبج ساخته است.

پیش از این روسیه نیرو های خود را در سد تشرین مستقر نموده بود و حضور خود را در فرودگاه قامیشلی تقویت کرد.

ارتش ترکیه 9 اکتبر (17 مهر) عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد سوریه شروع کرد.

پس از آن ترکیه در دو قرارداد جداگانه با آمریکا و روسیه، با توقف این عملیات موافق کرد تا شبه نظامیان ی. پ. گ/ پ. ک. ک از منطقه شمال سوریه خارج شوند. اما حضور نظامیان ترکیه و روسیه در قالب گشت های مشترک همچنان ادامه دارد.

روز گذشته مظلوم عبدی فرمانده شبه نظامیان کُرد سوریه گفت: در ملاقات با الکساندر شایکو فرمانده نیرو های روسی مستقر در سوریه، توافق شده است تا نیرو های روس در سه منطقه عاموده، تل تمر و عین عیسی مستقر شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 589

به "منابع ترکیه ای استقرار روسیه در سه منطقه در شمال سوریه را تأیید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع ترکیه ای استقرار روسیه در سه منطقه در شمال سوریه را تأیید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید