نطنز به مقصد گردشگری هدفمند تبدیل می گردد، کوشش برای توسعه ماندگاری گردشگر

به گزارش مجله کوروش بزرگ، معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به توسعه گردشگری هدفمند در نطنز گفت: برای توسعه گردشگری شهرستان نطنز باید ماندگاری گردشگر را افزایش دهیم.

نطنز به مقصد گردشگری هدفمند تبدیل می گردد، کوشش برای توسعه ماندگاری گردشگر

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی کانادا همسر هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، مرتضی رحمانی موحد در حاشیه مراسم رونمایی از لوح ثبتی تعزیه نطنز درباره دلایل عدم رونق گردشگری در نطنز گفت: نمی توانیم بگوییم گردشگری در این شهرستان رونق ندارد، ولی می توان گفت که گردشگری به اندازه ظرفیت های این شهرستان توسعه پیدا نکرده است.

وی اضافه کرد: تا زیرساخت ها فراهم نگردد و ماندگاری ایجاد نکنیم، گردشگری هدفمند در نطنز با مشکل روبرو است، چون الان گردشگری می آید و ما باید کاری کنیم که به مرور اقامت در شهرستان نطنز افزایش یابد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تشریح برنامه های این سازمان برای ایجاد ماندگاری گردشگر در نطنز گفت: برنامه ما این است که نطنز را به عنوان یک مقصد گردشگری که دارای میراث تاریخی و طبیعت زیبائی است و همچنین در فراوری گیاهان دارویی سر آمد است، به صندلی خود برسانیم.

وی اضافه کرد: باید فضایی ایجاد گردد که برای سرمایه گذاران ایجاد انگیزه کند تا آن ها بیایند و در بخش های مختلف زیرساختی اعم از اقامتی، پذیرایی و تفریحی سرمایه گذاری کند.

رحمانی موحد ادامه داد: آن قسمت که سهم سازمان میراث فرهنگی است را انجام می دهیم، اما بخشی را هم باید مجموعه های مردمی و بخش خصوصی انجام دهند.

وی با اشاره به بازدید خود از حمام افوشته نطنز گفت: حمامی را دیدم که می تواند بهترین ظرفیت برای ایجاد واحد پذیرایی سنتی باشد، فقط باید انگیزه و جذابیت در حوزه گردشگری به قدری بالا رود که سرمایه گذار بیاید، اگر توسعه پایدار می خواهیم یک رکن آن مشارکت مردمی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 708

به "نطنز به مقصد گردشگری هدفمند تبدیل می گردد، کوشش برای توسعه ماندگاری گردشگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نطنز به مقصد گردشگری هدفمند تبدیل می گردد، کوشش برای توسعه ماندگاری گردشگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید