نماینده عراقی: بغداد علیه عربستان در شورای امنیت شکایت کند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق خواهان شکایت دولت مصطفی الکاظمی علیه عربستان سعودی به دلیل نقش آن در ویرانی عراق در دوران اشغالگری داعش شد.

نماینده عراقی: بغداد علیه عربستان در شورای امنیت شکایت کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فاضل جابر نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق، امروز (دوشنبه - 25 می)، از دولت مصطفی الکاظمی خواست تا علیه عربستان سعودی و کلیه کشورهایی که شهروندان آنها در تخریب عراق مشارکت داشتند، در شورای امنیت شکایت کند.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه توضیح داد: عراق دارای صدها سند و مدرک است که نشانگر محکومیت عربستان سعودی و شمار زیادی از کشورهایی است که اتباع آنها در کنار داعش، طی عملیات های آزادسازی، صدها میلیارد دلار به عراق خسارت وارده نموده اند.

جابر اضافه کرد: فایل صوتی افشا شده اخیر از گفت وگوی القذافی و وزیر خارجه عمان که طی آن تعیین شد که 4 هزار نیروی سعودی برای جنگ در کنار داعش به عراق اعزام شده بودند، تنها یکی از صدها ادله قانع کننده درباره مشارکت عربستان در جنگ داعش با عراق است.

این نماینده عراقی توضیح داد: این حق قانونی عراق است که عربستان سعودی و کلیه کشورهایی را که شهروندان آنها در کنار داعش با عراق جنگیدند، بازخواست کند. طرف هایی که دارایی ها و اموال زیادی از عراق را از بین بردند و چرخه اقتصاد را در جریان اشغال یک سوم از مساحت این کشور فلج کردند.

وی اضافه کرد: از دولت مصطفی الکاظمی می خواهیم که در شورای امنیتی علیه عربستان و کلیه کشورهایی که اتباع آنها در تخریب و ویرانی عراق نقش داشتند، شکایت کند.

پیش تر حسن سالم نماینده فراکسیون مجلس صادقون عراق نیز تأکید نموده بود که باید رژیم سعودی، مجرم شناخته گردد.زیرا مسئولان آل سعود، تأمین اقتصادی تروریسم در عراق و منطقه را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: کابینه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق باید موضع قاطعی در قبال عربستان سعودی اتخاذ کند.

سالم با بیان اینکه اعضای مجلس عراق در پی شکایت و مجرم دانستن رژیم سعودی هستند، تأکید کرد: سکوت در قبال اقدامات سعودی در قبال عراق، خیانت به خون ملت عراق است.

آدینه پیش یک فایل صوتی منسوب به یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در گفت و گو با معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی منتشر شد که در آن بن علوی به قذافی می گوید مقامات سعودی به اطلاع او رسانده اند که 4هزار تروریست سعودی در عراق فعالیت دارند.

این فایل صوتی که به نظر می رسد مربوط به سال 2004 باشد، خشم بسیاری از شخصیت های عراقی را موجب شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1089

به "نماینده عراقی: بغداد علیه عربستان در شورای امنیت شکایت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: بغداد علیه عربستان در شورای امنیت شکایت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید