شرایط روزهای کرونایی بازار مسکن در شمال تهران ، جدیدترین قیمت ها

به گزارش مجله کوروش بزرگ، بازار مسکن در شمال شهر تهران همچنان با انبوه فایل های نوساز و کلید نخورده روبرو است و نرخ ها نسبت به قبل از عید تفاوت چندانی ندارد؛ هر چند می توان در بین آگهی ها واحدهای زیر قیمت نیز پیدا کرد.

شرایط روزهای کرونایی بازار مسکن در شمال تهران ، جدیدترین قیمت ها

جهت دریافت خدمات قیمت آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، طبق روال معمول سالهای اخیر، همچنان بیش از 70 درصد واحدهای عرضه شده به بازار مسکن را خانههای واقع در شمال پایتخت تشکیل می دهد؛ خانه هایی که معمولاً لوکس و نیمه لوکس هستند و به دلیل قیمت بالا بعضاً تا ماه ها هیچ مشتری برای آنها پیدا نمیگردد. به همین دلیل سال گذشته نرخ رشد قیمت مسکن در مناطق شمالی تهران کمتر از مناطق جنوبی بود.

  • کرونا بازار مسکن شمال پایتخت را کساد کرد

در شرایطی که بازار املاک در نیمه شمالی شهر تهران طی سالهای اخیر با رکود دست و پنجه نرم می نماید شیوع کرونا هم به این کسادی دامن زده است. البته تحت تاثیر رشد یکباره معاملات سفتهبازانه و سوداگرانه، میانگین قیمت در منطقه 1 از حدود متری 23 میلیون تومان در اواخر سال گذشته به محدوده 30 میلیون تومان رسید و دیگر پایین نیامد.

با این حال، هم اکنون کمتر فایلی را می توان در شمال پایتخت پیدا کرد که قیمتهای بیش از متری 50 میلیون تومان برای آن معین شده باشد. این در حالی است که اوایل سال قبل نرخ های بعضاً تا متری 100 میلیون تومان و حتی بیشتر هم دیده میشد.

به نظر میرسد بازار مسکن در شمال شهر تهران تا حدودی به ثبات قیمتی رسیده و اصطلاحاً بازار خود را شناخته است.

  • مظنه قیمت آپارتمان در شمال تهران

گشتی در آگهیهای فروش ملک نشان میدهد قیمت یک آپارتمان نوساز 144 متری در قیطریه 6.3 میلیارد تومان معین شده که متری 43 میلیون و 750 هزار تومان می گردد.

آپارتمان نوساز دیگری در سعادتآباد با متراژ 145 متر 5.8 میلیارد تومان فروخته می گردد قیمت هر متر مربع آن 40 میلیون تومان است.

یک آپارتمان 100 متری پنج سال ساخت در جردن با قیمت 3.5 میلیارد، یعنی 35 میلیون تومان در هر متر مربع به فروش میرسد.

از ابتدای اسفندماه و با ورود ویروس ناخوانده کووید 19 خرید و فروش در مناطق 1 و 2 پایتخت به نصف رسیده است. واسطه های ملکی می گویند گروهی از سفته بازان در شمال تهران با استفاده از رکود فعلی اقدام به خرید واحدهای زیر قیمت می نمایند و این بازار به شکل نیمه جان هنوز سرپاست.

در سوی دیگر مشاوران املاک در مناطق پر تقاضا از جمله 4، 5، 14 و 15 می گویند که ویروس کرونا بازار را تقریبا تعطیل نموده است. برخی بنگاه دارها از نیمه دوم اسفند مغازهها را بسته اند و هم اکنون عمده خرید و فروشها به وسیله سایتهای اینترنتی انجام میگردد.

امتناع از انجام معامله البته بیشتر از طرف فروشنده هاست، چرا که از آذر سال جاری به بعد با ورود سفته بازان به بازار مسکن معاملات رونق گرفته بود و فعالان انتظار داشتند شب عید با یک بازار خوب روبرو باشند.

اندک معاملاتی که این روزها در بخش سرمایه گذاری یا تبدیل به احسن انجام می گردد در واحدهای خالی است، چراکه متعاملین از روبروه با یکدیگر خودداری می نمایند.

یکی از مشاوران املاک در منطقه یک تهران درباره شرایط این روزهای بازار مسکن به ایسنا، گفت: با افزایش معاملات طی یکی - دو ماه اخیر قیمت ها در بهمن ماه بین سه تا هفت درصد در منطقه یک افزایش پیدا کرد که البته تاثیر منفی روی معاملات ایجاد نکرد.

وی اضافه کرد: این فرایند ادامه داشت تا اوایل اسفند که گفتند ویروس کرونا آمده است و به یکباره معاملات نصف شد. اما با توجه به اینکه اغلب خریدها در منطقه یک به قصد سرمایهگذاری است به نظر میرسد اوضاع در منطقه یک به نسبت دیگر مناطق بهتر است.

  • خانه در تهران متری 15.6 میلیون تومان

بنابراین گزارش، در آخرین ماه از سال 1398 بازار مسکن تهران رونق چندانی نداشت و معاملات 10 هزار و 242 فقره بود که نسبت به بهمن ماه 24 درصد و نسبت به اسفند سال قبل از آن 21 درصد کاهش پیدا کرد. این در حالی است که معمولاً در اسفند ماه سال های قبل شاهد افزایش معاملات نسبت به بهمن ماه بودیم. با این حال بازار مسکن پایتخت از رشد قیمت ها بی نصیب نماند و میانگین قیمت مسکن شهر تهران نسبت به بهمن ماه 8.7 درصد و نسبت به اسفندماه سال قبل 42 درصد بالا رفت و به عدد بی سابقه 15.6 میلیون تومان در هر متر مربع رسید. این بالاترین نرخ رشد ماهیانه از اردیبهشت ماه تا به امروز بوده است.

  • سردرگمی مشاوران املاک برای بازگشایی بنگاه ها | بازار رمق ندارد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 871

به "شرایط روزهای کرونایی بازار مسکن در شمال تهران ، جدیدترین قیمت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط روزهای کرونایی بازار مسکن در شمال تهران ، جدیدترین قیمت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید