پزشک چینی : پیشگیری و خود محافظتی تا زمان فراوری واکسن کلید مقابله با کروناست

به گزارش مجله کوروش بزرگ، جونگ نان شان پزشک معروف چینی که نقش مهمی در مهار ویروس های مرس و سارس در چین داشته است ضمن انتقاد از روش ایمنی جمعی یا گله ای اظهار کرد استفاده از این روش باعث افزایش تعداد فوتی های کرونا می گردد.

پزشک چینی : پیشگیری و خود محافظتی تا زمان فراوری واکسن کلید مقابله با کروناست

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

رادیو بین المللی چین، نان شانگ عضو فرهنگستان علوم چین روز چهارشنبه در نشست ویدیویی با دانشجویان چینی خارج از کشور، ضمن مخالفت با ایمنی گله ای جمعیت گفت: تحقق ایمنی گله ای به این معنی است که شمار زیادی از مردم جان خود را از دست خواهند داد.

گسترش کرونا در دنیا و عدم موفقیت در یافتن درمانی برای آن، بعضی از ناظران را بر آن داشته تا بر روینمودهای دیگری همچون مصونیت جمعی یا گله ای تاکید نمایند این افراد معتقدند که وقتی جمعیت قابل توجهی از افراد به این بیماری مبتلا شوند، سرعت انتشار ویروس کند خواهد شد چرا که افراد غیرمبتلای کمتری وجود خواهند داشت تا تبدیل به میزبان ویروس شوند.

او گفت: گزارش ها حاکی است که در اروپا 20 درصد مردم پادتن دارند و بالاترین رقم در این مورد شاید به 25 درصد برسد ولی این رقم تا ایمنی عمومی فاصله زیادی دارد.

وی اضافه نمود: برای تحقق ایمنی در مقابل کرونا، ابتلای 60 تا 70 درصدی به کرونا ضروری است ولی تا کنون تنها حدود 20 درصد از مردم مبتلا شده اند به این ترتیب من موافق چنین اقدامی نیستم زیرا که شماری زیادی از مردم طی آن جان خود را از دست می دهند.

این پزشک چینی با بیان اینکه روش های زیادی برای ایمنی افراد در برابر کرونا وجود دارد توضیح داد: پیشگیری و خود محافظتی تا زمان فراوری واکسن از مهمترین این راه ها است.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

ویروس کرونا تا کنون افزون بر سه میلیون و 650 هزار تن را در دنیا مبتلا نموده و جان 252 هزار تن را هم گرفته است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1042

به "پزشک چینی : پیشگیری و خود محافظتی تا زمان فراوری واکسن کلید مقابله با کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشک چینی : پیشگیری و خود محافظتی تا زمان فراوری واکسن کلید مقابله با کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید