پوتین خواهان حراست از اماکن مذهبی مسیحیان در قره باغ شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کاخ کرملین روز شنبه اظهار داشت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تبادل نظر با الهام علی اُف همتای خود از جمهوری آذربایجان از او خواست تا از زیارتگاهها و اماکن مقدس مسیحیان در مناطقی حراست کند که به موجب توافقنامه آتش بس کنونی میان باکو- ایروان، تحت کنترل جمهوری آذربایجان و در منطقه قره باغ قرار دارند.

پوتین خواهان حراست از اماکن مذهبی مسیحیان در قره باغ شد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا دوبلکس مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

پوتین به همتای آذربایجانی خود گفت که در مناطق تحت محاصره ای که از سوی جامعه بین المللی به عنوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان به رسمیت شناخته شده اما دارای جمعیت بومی ارمنی است، کلیساها و صومعه های مسیحیان قرار گرفته است.

کاخ کرملین در ادامه اعلام نمود که به همین دلیل، پوتین بر اهمیت حفظ امنیت و روال عادی زندگی کلیسایی در این زیارتگاهها تأکید کرد.

رئیس جمهور آذربایجان نیز در پاسخ به این درخواست، تأکید کرد که آذربایجان همین گونه عمل خواهد نمود.

لازم به ذکر است که روسیه سه شنبه گذشته نقش میانجی را در انعقاد توافقنامه آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ایفا کرد. طبق این توافق آتش بس، 2،000 نیروی حافظ صلح روسیه در منطقه قره باغ مستقر شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1344

به "پوتین خواهان حراست از اماکن مذهبی مسیحیان در قره باغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین خواهان حراست از اماکن مذهبی مسیحیان در قره باغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید