چین ماهواره های دیگری را به مجموعه سنجش از دور تجاری خود اضافه کرد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، چند روز پس از پرتاب ماهواره سنجش از دور با وضوح بالای چین که بوستر مرحله نخست آن در نزدیکی یک مدرسه سقوط کرد، این کشور با پرتاب دیگری توسط موشک لانگ مارچ، 9 ماهواره Gaofen-03 را در مدار قرار داد.

چین ماهواره های دیگری را به مجموعه سنجش از دور تجاری خود اضافه کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مجموعه ماهواره های گائوفن-03 (Gaofen-03) ساعت 01:23 به ساعت هماهنگ جهانی (05:53 به وقت تهران) با ماهواره Long March-11H (Y2) از سکوی پرتاب De Bo 3 در دریا به فضا پرتاب شدند که توسط کشتی Bei Hai Jiu 101 کنترل می شد. این کشتی روز گذشته بندر را برای رسیدن به دریای زرد چین ترک نموده بود.

سکوی پرتاب

سکوی پرتاب De Bo 3 دارای 159.6 متر طول، حداکثر عرض 38.8 متر و ارتفاع 10.9 متر است که می تواند 20 هزار و 500 تن را حمل کند. این کشتی از یک سامانه پیشران کاملا الکتریکی استفاده می نماید و پیش از استفاده برای پرتاب های فضایی از آن برای نجات اضطراری کشتی های آسیب دیده و ناوگان نیروی دریایی استفاده می شد.

موشک لانگ مارچ

موشک لانگ مارچ 11 یک پرتابگر کوچک سوخت جامد با واکنش سریع است که توسط آموزشگاه فناوری پرتابگر چین (CALT) ساخته شده و می تواند برای مدت طولانی بدون بدون استفاده بماند و در مدت زمان کوتاهی راه اندازی گردد. طول این موشک 20.8 متر و قطر آن 2.0 متر است. این موشک می تواند یک محموله 350 کیلوگرمی را تا ارتفاع 700 کیلومتری برساند.

ماهواره گائوفِن-03

ماهواره های Gaofen-03 چین گروهی متشکل از 9 ماهواره مجموعه سنجش از دور جی لین-1 (Jilin-1) است که با جرمی کمتر از 40 کیلوگرم شامل 3 ماهواره تصویربرداری و 6 ماهواره اسکن سطح زمین می گردد. این ماهواره ها توسط شرکت فناوری ماهواره چانگ گوانگ (Changguang) ساخته شده و در عین حال که از همان فناوری به کار رفته در ماهواره قبلی این مجموعه با نام Gaofen-03A بهره می گیرد، از سازه سبک استفاده می نماید.

این سری ماهواره ها شامل یک سیستم الکترونیکی یکپارچه و فناوری نوآورانه کیفیت بالا با وزن کم، مانند دوربین های کم هزینه، مصرف انرژی پایین و دیگر ویژگی ها برای کاهش هزینه مدیریت ماهواره است.

پس از پیوستن به مجموعه Jilin-1 این ماهواره ها، داده های سنجش از دور برای فعالیت های جنگل داری، کشاورزی، مراتع، اقیانوس ها، معادن، محیط زیست و دیگر صنایع فراهم می نمایند. مجموعه ماهواره ای Jilin-1 در استان جی لین چین ساخته شده و نخستین ماهواره سنجش از دور خصوصی در چین برای استفاده تجاری است. هدف از این مجموعه یاری به مشتریان در پیش بینی و کاهش عوارض ناشی از بلایای طبیعی و کوتاه کردن زمان برای اکتشاف منابع طبیعی است.

جی لین یکی از قدیمی ترین پایگاه های صنعتی چین است و با انگیزه مالی در حال توسعه صنعت ماهواره ای خود می باشد. برنامه جی لین پرتاب 60 ماهواره تا سال 2020 و 138 ماهواره تا سال 2030 است.

منبع: NASA Space Flight

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1272

به "چین ماهواره های دیگری را به مجموعه سنجش از دور تجاری خود اضافه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین ماهواره های دیگری را به مجموعه سنجش از دور تجاری خود اضافه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید