کمیسیون تحقیق بین الملل خواستار تحقیق درباره جنابت علیه بشریت در آمریکا شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، کمیسیون تحقیق بین المللی درباره خشونت نژادپرستانه سیستماتیک پلیس علیه آفریقایی تبار ها (سیاه پوستان) آمریکا گفت، دیوان کیفری بین المللی باید درباره جنایت علیه بشریت در آمریکا تحقیق کند.

کمیسیون تحقیق بین الملل خواستار تحقیق درباره جنابت علیه بشریت در آمریکا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک کمیسیون بین المللی شامل کارشناسان 11 کشور از اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، گزارشی درباره خشونت های نژادپرستانه در آمریکا منتشر و در آن اعلام کرد، قتل های سیاه پوستان آمریکایی توسط پلیس این کشور، جنایت علیه بشریت است.

در این گزارش 188 صفحه ای، از دادستان دیوان کیفری بین المللی خواسته شده است که یک تحقیق فوری در رابطه با قتل سیاه پوستان آمریکایی انجام دهد.

روزنامه گاردین در مطلبی درباره این گزارش نوشت: یک هفته پس از گناهکار اعلام شدن دِرِک شووین افسر سابق پلیس مینیاپولیس در پرونده قتل جورج فلوید، اپیدمی کشتار مردان و زنان سیاه پوست توسط پلیس در ایالات متحده هم اکنون توجهات بین المللی را به خود جلب کرده است.

به گفته کارشناسان کمیسیون تحقیق بین المللی درباره خشونت نژادپرستانه سیستماتیک پلیس علیه آفریقایی تبار ها (سیاه پوستان) آمریکا، ایالات متحده تاریخی طولانی از نقض حقوق و قوانین بین الملل دارد و برخی از این موارد، به سطح جنایت علیه بشریت رسیده است.

در گزارش آن ها تصریح شده است، حملات سیستماتیک به سیاه پوستان در آمریکا شرایط لازم برای اطلاق جنایت علیه بشریت را هموار کرده است. در گزارش همچنین به ماموران پلیس قاتل، محرومیت شدید (سیاه پوستان از) آزادی فیزیکی، شکنجه، تحت تعقیب قرار دریافت و دیگر اقدامات غیر انسانی اشاره شده است.

حنا جیلانی یکی از 12 عضو کمیسیون تحقیق بین المللی درباره خشونت نژادپرستانه سیستماتیک پلیس علیه آفریقایی تبار ها (سیاه پوستان) آمریکایی در مصاحبه با گاردین گفت: تاکید بر جنایت علیه بشریت در این گزارش، یک کار سطحی نبود و ما این کار را با یک ذهن کاملا روشن و شفاف انجام دادیم. ما همه واقعیت ها را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که شرایط هایی در ایالات متحده وجود دارد که نیاز فوری برای بررسی و مداقه دیوان کیفری بین المللی را می طلبد.

در بخشی از این گزارش مفصل آمده است، سیاه پوستان آمریکایی به کرات توسط ماموران پلیس شکنجه می شوند و اغلب در زمان بازداشت شدن با روش های خفه کردن و دیگر اقدامات خشونت بار روبرو می شوند که این ها نمونه های جنایت علیه بشریت هستند.

مسئولان تحقیق این کمیسیون بین المللی، طی سال جاری با خانواده های قربانیان قتل های نژادپرستانه در آمریکا جلسات مجازی علنی برگزار کردند و جزئیات قتل های عزیزانشان را از زبان آن ها شنیدند.

قتل جورج فلوید توسط پلیس

در گزارش این کمیسیون به پرونده های قتل 44 سیاه پوست آمریکایی از قبیل جورج فلوید (2019)، شان بِل (2006) که با 50 گلوله پلیس کشته شد و اریک گارنر (2014) که جمله نمی توانم نفس بکشم او به جمله ای تاثیرگذار در اعتراضات علیه نژادپرستی تبدیل شد، اشاره شده است.

بنا بر گزارش تحقیقاتی این کمیسیون بین المللی، در ایالات متحده سیستم قضایی و اجرای عدالت برای سفیدپوستان و سیاه پوستان با هم فرق دارد. در گزارش آمده است: یک (سیستم قضایی و پیگیری عدالت) برای افراد سفیدپوست و یک سیستم برای مردم با ریشه آفریقایی.

از جمله دیگر موضوعات مهم گزارش کمیسیون، میزان بالای کشته شدن سیاه پوستان آمریکایی در خشونت پلیس است به نحوی که سیاه پوستان چهار برابر بیشتر از سفیدپوستان با احتمال کشته شدن توسط نیرو های پلیس این کشور روبرو هستند.

طبق این گزارش، از سال 2005 تا به امروز بیش از 15 هزار نفر توسط نیرو های پلیس و انتظامی در آمریکا کشته شدند که این یعنی به طور میانگین در هر سال، هزار نفر کشته شده اند.

در همین دوره زمانی، تنها علیه 104 مامور پلیس در رابطه با قتل یا کشتن افراد اعلام جرم شده است و از این تعداد فقط 35 فرد به دلیل ارتکاب به جرم، محکوم شده اند.

نویسندگان این گزارش تحقیقاتی از دولت آمریکا و کنگره این کشور برای حل شرایط جاری در رابطه با خشونت پلیس علیه سیاه پوستان درخواست هایی مطرح کرده اند.

پایان تجهیز نیرو های محلی پلیس آمریکا به سلاح های ارتشی، ممنوعیت ورود بدون مجوز نیرو های پلیس به خانه های سیاه پوستان و پایان دادن به مصونیت قضایی نیرو های متخلف پلیس از جمله این درخواست هاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1678

به "کمیسیون تحقیق بین الملل خواستار تحقیق درباره جنابت علیه بشریت در آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون تحقیق بین الملل خواستار تحقیق درباره جنابت علیه بشریت در آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید