شیرین سازی آب دریا برای تامین آب بوشهر گریزناپذیر است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس گفت: با توجه به وضع موجود شتاب برای حرکت به سمت نمک زدایی و شیرین کردن آب دریا برای تامین آب مصرفی استان گریزناپذیر است.

شیرین سازی آب دریا برای تامین آب بوشهر گریزناپذیر است

به گزارش از ، دکتر شبیر اشکپور مطلق در نشست تخصصی مسائل آب استان و راه چاره های مدیریت منابع آب که در دانشگاه خلیج فارس برگزار گردید، اضافه کرد: آنالیز نسبت آب مصرفی به میزان کل آب تجدید پذیر استان نشان دهنده وضعیت بحرانی آب در استان است و با توجه به نسبت بالای مصرف آب در استان و اینکه منابع تامین آب استان در استان های همسایه قرار گرفته است به نظر می رسد حرکت به سمت نمک زدایی و شیرین کردن آب دریا برای تامین آب مصرفی استان باید شتاب گیرد.

وی با اشاره به نحوه توزیع آب در بخش های کشاورزی، صنعتی و آشامیدنی، بیان نمود: قریب 80 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می گردد در صورتی که بخش کشاورزی تنها 10 درصد فراوری ناخالص را به خود اختصاص می دهد.

این مدرس دانشگاه خلیج فارس، با اشاره به راه اندازی پژوهشکده آب در این دانشگاه از متخصصان دانشگاهی و کارشناسان دستگاه های اجرایی مرتبط، برای همکاری با این پژوهشکده دعوت کرد.

در این نشست مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع آب استان، با بیان مسائل موجود در مدیریت تامین و مصرف آب ابراز امیدواری کردند با راه اندازی پژوهشکده آب دانشگاه خلیج فارس و با توجه به ظرفیت های علمی و پژوهشی که در این دانشگاه وجود دارد بتوان طرح هایی مانند نمک زدایی از آب دریا، استفاده از پساب، تغییر الگوی کشت، استفاده از گونه های گیاهی سازگار با کم آبی، مدیریت مصرف آب در مزارع، هوشمند سازی و پایش مصرف آب و آموزش و فرهنگ سازی مصرف آب را با کیفیت و نتیجه مطلوب تری اجرا کرد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 111

به "شیرین سازی آب دریا برای تامین آب بوشهر گریزناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرین سازی آب دریا برای تامین آب بوشهر گریزناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید