رسوایی جدید گوگل: فاش کردن داده های شخصی کاربران به هزاران تبلیغ کننده

به گزارش مجله کوروش بزرگ، بر اساس بعضی خبرهای جدید، به نظر می رسد گوگل برای دور زدن قوانین محافظت از داده های اتحادیه اروپا و ارائه تبلیغات هدفمند ، از یک راه چاره مخفی استفاده می نماید.

رسوایی جدید گوگل: فاش کردن داده های شخصی کاربران به هزاران تبلیغ کننده

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، Brave؛ یک سازنده مرورگر مبتنی بر Chromium با گوگل کروم، می گوید که مدارک جدیدی مبنی بر افشای اطلاعات شخصی کاربران گوگل برای تبلیغ نمایندگان و نقض قوانین حفظ حریم خصوصی اروپا در خصوص کنترل داده ها و شفافیت وجود دارد.

جانی رایان ، رئیس ارشد سیاست و روابط صنعتی Brave، یافته های خود را به کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند ، تنظیم نماینده اصلی گوگل در اروپا ارسال نموده است.در ماه مه ، DPC یک پرونده تحقیقاتی را در خصوص مبادلات آگهی گوگل با خریداران آگهی و میلیون ها وب سایت باز کرد.

رایان با بیان اینکه گوگل و شرکتهای تبلیغاتی داده های شخصی را به وسیله آنالیز رفتار کاربران گوگل استفاده می نمایند. از سوی دیگر از مدتها پیش در انگلستان و ایرلند شکایتی از نقض حقوق مصرف نمایندگان گوگل در انگلستان و ایرلند ارائه شده است. برخلاف تبلیغات متنی ، تبلیغات رفتاری با ارزشی بالاتر متکی به ردیابی رفتار یک دستگاه در وب سایتها با استفاده از کوکی ها و وسایل دیگر است.

سیستم تبلیغاتی خریداران مجازی گوگل در 8.4 میلیون وب سایت استفاده می گردد ، و رایان تخمین می زند که گوگل داده های شخصی را تحویل صدها شرکت تبلیغاتی و هزاران تبلیغ نماینده داده است. رایان گفت: هیچکسی نمی تواند بداند که این شرکت ها پس از آن چه کارهایی با اطلاعات افراد انجام داده اند، زیرا گوگل کنترل اطلاعات کاربران را هنگامی که ارسال شد از دست می دهد و خط مشی های آن هیچ محافظتی ندارد.

اگر این ادعا صحت داشته باشد، این رفتار گوگل به چند تبلیغ نماینده اجازه می دهد تا هویت پروفایل کاربر را هنگام بارگیری یک صفحه به راحتی اشتراک بگذارند.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 366

به "رسوایی جدید گوگل: فاش کردن داده های شخصی کاربران به هزاران تبلیغ کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوایی جدید گوگل: فاش کردن داده های شخصی کاربران به هزاران تبلیغ کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید