سهم بازار تلویزیون های سامسونگ و ال جی رو به کاهش است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، شرکت مشهور Omdia که در زمینه تحقیقات بازار فعالیت دارد، روز گذشته اعلام نمود که سهم بازار تلویزیون های سامسونگ و ال جی در نیمه نخست سال جاری 48.9 درصد بوده است.

سهم بازار تلویزیون های سامسونگ و ال جی رو به کاهش است

سامسونگ به طور ویژه روی ساخت تلویزیون های گران قیمت و پیشرفته تمرکز نموده و در نیمه نخست سال جاری پیروز شده 60.65 میلیون تلویزیون QLED به فروش برساند. بعلاوه سهم بازار این شرکت در میان تلویزیون های 80 اینچی و بزرگ تر به 48.6 درصد می رسد. از طرف دیگر ال جی توانسته 62 درصد از بازار تلویزیون های اولد را به خود اختصاص دهد.

با این حال، مجموع سهم بازار این دو شرکت در سه ماهه نخست 50.6 درصد بوده و این یعنی با کاهش سهم روبرو شده اند. علت اصلی این موضوع هم به افزایش کیفیت تلویزیون های برمی گردد که با وجود قیمت پایین تر، روز به روز بهتر می شوند. به عنوان مثال سهم بازار تلویزیون های TCL در سه ماهه دوم از 8 به 8.7 درصد رسیده و از سوی دیگر هایسنس توانسته در این مدت از 7.6 به 8.2 درصد برسد.

به طور کلی در بازار جهانی تلویزیون ها، سامسونگ همچنان با فاصله زیادی رتبه اول را در اختیار دارد و ال جی، TCL، هایسنس و شیائومی در رتبه های بعدی قرار دارند. به غیر از تکنولوژی های مرسوم و فراگیر، شرکت های چینی در زمینه تکنولوژی های نوظهور و تازه نفس هم روز به روز بهتر می شوند.

به عنوان مثال، در بازار تلویزیون های QLED که سهم سامسونگ 75.7 درصد است، سهم TCL از 0.9 درصد به 13.9 درصد در تنها سه سال افزایش یافته و سهم Hisense برای اولین بار به 5 درصد رسیده است. در این میان، تقاضا برای خرید تلویزیون با سرعت زیادی در حال کاهش است که این موضوع ارتباط مستقیمی با افزایش تورم در کشورهای مختلف دارد. طبق تخمین های انجام شده، آمار فروش تلویزیون در سال 2022 حدود 2.22 درصد کمتر از سال گذشته خواهد بود و اگر این پیش بینی محقق گردد، به معنای پایین ترین مقدار فروش از سال 2010 است.

منبع: businesskorea

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 شهریور 1401 بروزرسانی: 4 شهریور 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2180

به "سهم بازار تلویزیون های سامسونگ و ال جی رو به کاهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم بازار تلویزیون های سامسونگ و ال جی رو به کاهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید