فاز دوم بازسازی خانه تاریخی ملاآقاجان الیفی در کازرون شروع می گردد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مسئول اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کازرون از اجرای بازسازی فاز دوم خانه تاریخی ملاآقاجان الیفی با مصالح بوم آورد منطقه اطلاع داد.

فاز دوم بازسازی خانه تاریخی ملاآقاجان الیفی در کازرون شروع می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

بهگزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان فارس، محمدجواد جوکاری امروز 11 مردادماه 1399 اظهار کرد: از محل اعتبارات گردشگری و اشتغال پایدار دهیاری روستای گردشگری الیف، با نظارت و همکاری اداره کازرون فاز دوم بازسازی و بازسازی مجموعه گردشگری کله واری (خانه تاریخی ملاآقاجان الیفی) شروع شد.

او ادامه داد: این عملیات شامل خاک برداری محوطه خانه تاریخی ملاآقاجان الیفی برای تبدیل به مجموعه گردشگری است، همچنین دیوارکشی محوطه این مجموعه به مساحت 200 مترمربع به سبک سنتی با مصالح بوم آورد منطقه و ساخت و اجرای در ورودی به صورت کاملاً سنتی با استفاده از چوب در حال اجراست.

مسئول اداره میراثفرهنگی، گردشگری وصنایعدستی کازرون اعلام کرد: امید است در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این مجموعه در پیشبرد رونق مالی مردم روستا و بازدید گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

او ادامه داد: مرحوم آقاجان الیفی از بزرگان، دلیرمردان و کدخدای روستای الیف بوده که در بین اهالی و روستاهای اطراف و شهر از احترام ویژه ای برخوردار بوده است. بنای مذکور با مساحتی بالغ بر 700 مترمربع و زیربنای 220 مترمربع توسط وارثان آن مرحوم برای تبدیل به مجموعه گردشگری اهدا و به تملک دهیاری روستای الیف درآمده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1159

به "فاز دوم بازسازی خانه تاریخی ملاآقاجان الیفی در کازرون شروع می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "فاز دوم بازسازی خانه تاریخی ملاآقاجان الیفی در کازرون شروع می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز دوم بازسازی خانه تاریخی ملاآقاجان الیفی در کازرون شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید