مکان های دیدنی که قبل از 30 سالگی باید ببینید

به گزارش مجله کوروش بزرگ، حتما شنیده اید که افراد باتجربه و خردمند را جهاندیده خطاب می نمایند چراکه سفر به نقاط مختلف جهان و روبرو شدن با موقعیت ها و فرهنگ های ناشناخته، راهی مطمئن برای داشتن زندگی پربار و کسب تجربه است. به دلایل مختلف ازجمله کنجکاوی بیشتر، روحیه جنگندگی و ماجراجویی قوی تر و ...، فعالیت هایی مثل کوه پیمایی در آمریکای جنوبی یا پیاده روی در اروپا قبل از30 سالگی و در اوج جوانی، لذت و بار آموزشی به مراتب بیشتری دارند. در ادامه به معرفی مکان های دیدنی می پردازیم که بهتر است قبل از 30 سالگی آن ها را ببینید، با خبرنگاران همراه باشید.

مکان های دیدنی که قبل از 30 سالگی باید ببینید

بازدید از مکان های که در ادامه معرفی می شوند، گاهی به توانایی جسمی بیشتر احتیاج دارد، گاهی به انگیزه قویی تر و در مواردی به ترکیبی از هردو که بیشتر افراد قبل از رسیدن به 30 سالگی این ویژگی ها را دارند و بعدازآن، مسافرت و تفریح توأم با آرامش یا در محیط خانوادگی و امن را ترجیح می دهند. مناسب ترین مقصدهای گردشگری قبل از 30 سالگی به توضیح زیر هستند:

بمبئی، هندوستان

به ندرت می توان کشوری را یافت که به اندازه هندوستان بی نظم و متنوع باشد و همه این تنوع ها و اختلافات را در جشن ملی هولی (Holi)، می توان به وضوح دید. این جشن آیینی هندوها که هرسال در فصل بهار به مدت 16 روز برگزار می گردد، بزرگداشت تولد دوباره طبیعت و عشق الهی دو خدای آیین هندو، رادا و کریشنا است. شهر بمبئی در حین برگزاری این جشن از شور زندگی لبریز می گردد و تماشای دروازه هند، دریای عرب و معبدهای باستانی، تجربه ای خارق العاده و فراموش نشدنی است. برای درک بهتر جشن هولی، بهتر است سری به جزیره گاراپوری (الفانتا) بزنید و از غارهای دست ساز آن و مجسمه های خدایان هندو در داخل آن ها بازدید کنید.

ایبیزا، اسپانیا

ایبیزا یکی از جزایر مدیترانه ای اسپانیا است که برگزاری جشن های موزیکال 24 ساعته و بدون توقف ویژگی عمده آن به شمار می آید. این جزیره بین ماه های ژوئن و اکتبر، مملو از گردشگرهای اروپایی است که فقط برای شرکت در فستیوال های خیابانی به ایبیزا سفر می نمایند. البته تفریح در این جزیره منحصر به اروپایی ها نیست و ساحل های چشم نواز، غذاهای لذیذ و تعداد زیادی دوره های درمانی یوگا، ابیبیزا را به مقصدی مناسب برای همگان تبدیل می نماید. ماه سپتامبر بهترین وقت برای بازدید از ایبیزا است چرا که تابستان سوزان منطقه رو به اتمام است ولی هنوز می توان در آخرین فستیوال های تابستانی جزیره شرکت کرد.

استان کیپ غربی، آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی بهشت گردشگران ماجراجو و دوستداران هیجان است و برخی از هیجان انگیزترین بخش های این کشور در کیپ غربی واقع شده است. سفر به آفریقای جنوبی بدون رفتن به سافاری (گشت وگذار با خودرو در بیابان های وسیع آفریقا و تماشای حیات وحش) معنایی ندارد ولی بانجی جامپینگ از پل بلوک رانس (Bloukrans) در کیپ غربی به همان اندازه پرطرفدار و به مراتب هیجان انگیزتر است. پرش از روی این پل با 201 متر ارتفاع و منظره مهیب رود لوک رانس در زیر آن به شجاعت زیادی احتیاج دارد. تماشای منظره دلهره آور رود و دیدن پرش افراد ماجراجو از روی پل، به تنهایی یک جاذبه گردشگری محسوب می گردد.

شهر مراکش، مراکش

مراکش با پیشینه تاریخی پرفرازونشیب و جذابیت هایی مثل بازارهای سنتی، مسجدها، باغ ها و قصرهای باستانی یکی از کشورهای پربازدید و کم هزینه شمال آفریقا ست. در شهر مراکش سرگرمی های جذابی برای جوانان و افراد ماجراجو وجود دارد؛ ازجمله شترسواری در صحرا و بازدید هوایی از شهر و بیابان های اطراف آن به یاری بالن هوای گرم.

ریودوژانیرو، برزیل

پایتخت برزیل، بهترین مقصد برای کوه پیمایی و طبیعت گردی ماجراجویانه در جهانست. ریودوژانیرو با ترکیبی منحصربه فرد از دریا، کوهستان، جنگل و ساحل، بهشتی رؤیایی و فراموش نشدنی برای گردشگران محسوب می گردد. کوه پیمایی در جنگل های بارانی کوه کورکووادو برای بازدید از مجسمه مسیح منجی با احتمال دیدن حشرات کمیاب و عجیب، سفری کوتاه ولی پرماجراست. گشت وگذار در ساحل ماسه ای کوپاکابانا و پیوستن به کارناوال های ساحلی اهالی بومی ریودوژانیرو که به زندگی در لحظه و آسان دریافت سختی های زندگی معروف هستند، تجربه ای است که لذت آن در همواره در خاطر باقی می ماند.

دیوار بزرگ چین

ای حقیقت که دیوار بزرگ چین به دلیل فرسودگی در حال فروریختن است و شاید زمان زیادی برای دیدن آن و تحسین شکوه باستانی چین باقی نمانده باشد، به تنهایی دلیل موجهی برای بازدید از آن به شمار می آید. تماشای کامل این میراث فرهنگی جهانی که 8850 کیلومتر طول دارد، فعالیتی است که به نیرو و انگیزه جوانی احتیاج دارد.

هاوانا، کوبا

باوجوداینکه کوبا از قافله پیشرفت و مدرن گرایی جا مانده است ولی جاذبه های بی شمار آن، این نقص را جبران می نمایند. این کشور دارای فرهنگ و تاریخ غنی و غذاهایی بی نظیر است که در کنار خودروهای عتیقه که هنوز مورداستفاده قرار می گیرند و شور و شوق کوبایی ها در پیگیری بازی بیس بال، می تواند برای جوانان بسیار جذاب باشد.

مارفا (Marfa)، تگزاس

شهر کوچک مارفا در غرب تگزاس با 2000 نفر جمعیت و ظاهر مدرن و درعین حال عجیب و ویژگی های جذابی مثل کنسرت های موسیقی متنوع و طبیعت زیبا، روزبه روز بیشتر موردتوجه جوان ها قرار می گیرد. کوهستان دیویس و پارک ملی بیگ بند (Big Bend)، مکان های مناسبی برای طبیعت گردی بدون محدودیت و لذت بردن از چشمه های آب معدنی طبیعی هستند.

ماچو پیچو (Machu Picchu)، پرو

ویرانه های ماچو پیچو که از معدود بازمانده های معماری شکفت انگیز تمدن اینکا بر فراز قله ای در رشته کوه آند است، برای عاشقان کوه نوردی، جاذبه ای غیرقابل مقاومت به شمار می آید. اسرار نهفته در این بنا که به گمان متخصصان بر اساس الگوی ستاره ها در یک بازه زمانی معین ساخته شده است، هنوز هم به صورت معمایی حل نشده باقی مانده اند . جاذبه های ماچو پیچو و چشم انداز نفس گیر دشت اوروبامبا (Urubamba) در اطراف آن، گردشگران ماجراجو را از سراسر جهان به این محل می کشاند.

قاهره، مصر

نام قاهره همواره یادآور آخرین بازمانده از عجایب هفتگانه باستانی یعنی هرم بزرگ جیزه است. تماشای این هرم از نزدیک، بهترین راه برای درک عظمت یکی از بزرگ ترین تمدن های باستانی محسوب می گردد. البته جاذبه های مثل مجسمه ابوالهول و یا مسجدها و پارک های بی نظیر قاهره را نباید از یاد برد.

کوئینز تاون، نیوزیلند

کوئینز تاون سرزمین موعود عاشقان کوهنوردی، چتربازی، دوچرخه سواری در کوهستان و بانجی جامپینگ به شمار می آید. برای درک نهایت لذت از هیجان و ماجراجویی، سری به پل معلق وحشت آور دره کاوارائو (Kawarau) بزنید که پایگاه اصلی بانجی جامپینک در جهان است.

دوبلین، ایرلند

یکی از خاطره ساز ترین سفرهای دوران جوانی، سفر به دوبلین و پیاده روی در جاده های سرسبز و بی همتای این سرزمین جادویی است. برای داشتن بهترین تجربه ممکن، در یکی از تورهای دوبلین به شهرستان کلیر (Clare) شرکت کنید که در آنجا با ایستادن بر لبه صخره های موهر (Moher)، نهایت شکوه و عظمت طبیعت را با تمام وجود درک خواهید کرد. در این جهت می توانید، قلعه هایی تاریخی به جامانده از قبایل جنگجوی سلت را نیز ببینید و در بازگشت به دوبلین، از هم نشینی با ایرلندی های خونگرم و مهمان نواز لذت ببرید.

گرانادا، اسپانیا

بازارهای عربی، غذاهای سنتی اسپانیایی و فلامنکو تنها گوشه ای از جذابیت های متنوع ترین شهر اسپانیا هستند. در گرانادا برای هر نوع سلیقه ای، موضوع سرگرمی و تفریح وجود دارد به خصوص برای کسانی که می خواهند از زندگی مدرن فاصله بگیرند.

مونترال، کانادا

اگر می خواهید با حال و هوای سنتی اروپا آشنا شوید، مونترال مقصد موردنظر شماست. این شهر به شدت تحت تأثیر فرهنگ مهاجران فرانسوی و انگلیسی واقع شده است و هنوز مملو از فستیوال های مفرح، هنرمندان خیابانی، غذاهای بی نظیر و مهمان نوازی اصیل اروپای است. روزهای تعطیل مونترال معمولا با برگزاری فستیوال، تفریحات رایگان، بازارهای محلی و موسیقی همراه است. یکی از فعالیت های جذاب در مونترال، شرکت در تورهای غذایی و گشت وگذار در محله های دورافتاده آن است که علاوه بر صرف غذاهای لذیذ محلی، امکان آشنایی با تاریخ دل نشین این شهر را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

هانوئی، ویتنام

ویتنام با آب هوای منحصربه فرد، غذاهای لذیذ، شهرهای تاریخی و مناطق روستایی خیره نماینده، رفته رفته به یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری جنوب شرقی آسیا تبدیل می گردد. در هانوئی می توانید به راحتی و فقط با دریافت یک تاکسی، از آرامگاه هوشی مینه، قسمت های تاریخی شهر و معبدهای دیدنی بازدید کنید.

لاگوس، پرتقال

جذابیت های این شهر کمتر شناخته شده پرتقال، به راحتی با نام های مشهوری مثل ایبیزه اسپانیا رقابت می نماید. با کرایه کردن یک قایق سریع، می توانید از غارها و سازه های طبیعی خلیج لاگوس بازدید کنید و بعد به استراحت در ساحل صخره های یا جستجو برای پیدا کردن رستوران های کوچک و شگفت انگیز پنهان در گوشه و کنار خط ساحلی بپردازید. رفتن به صخره کیپ سنت وینسنت (Cape St. Vincent) در غرب لاگوس و تماشای بدون محدودیت غروب خورشید در پهنه اقیانوس اطلس را از دست ندهید.

کاستاریکا

کاستاریکا سرزمین جنگل های بارانی، آبشارهای بی نظیر و سواحل چشم نواز و همین طور زیستگاه بیش از 500 هزار گونه مختلف جانوری است. مشهورترین جاذبه کاستاریکا تور زیپ لاین است که تجربه ای کاملا متفاوت و بسیار هیجان انگیز محسوب می گردد.

گراند کانیون، آریزونا

نفس گیرترین و زیباترین پارک ملی ایالات متحده، محل بسیار مناسبی برای کوه پیمایی، قایقرانی در آب های پرتلاطم، دوچرخه سواری و رانندگی پرهیجان است. گشت وگذار در غارها و سازه های سنگی طبیعی اطراف دریاچه آبشار هاواسو (Havasu) می تواند برای هر سلیقه ای، خاطره ساز و جذاب باشد.

To Sua Ocean Trench، ساموآ

این محل کمتر شناخته شده، یک حفره عمیق در حاشیه اقیانوس است که اوج جذابیت آن را فقط در صورت پرش از ارتفاع 30 متری در آب های فیروزه ای رنگ و زلال آن درک خواهید کرد. این استخر آب شور که فقط به یاری یک نردبان چوبی می توان سطح آن رسید، مملو از جاذبه های طبیعی است و توسط چند غار زیرآبی باستانی به یک استخر بزرگ دیگر منتهی می گردد. این استخر در محاصره جنگلی از گیاهان دریایی واقع شده است.

سان فرانسیسکو، کالیفرنیا

سان فرانسیسکو یکی از مدرن ترین شهرهای ایالت کالیفرنیا است و جاذبه زیادی برای جوانان ماجراجو دارد. در این شهر می توانید با پای پیاده به وسیله جنگل Redwoods یا با دوچرخه و عبور از پل گلدن گیت، از جزیره آلکاتراز دیدن کنید و همین طور به گشت وگذار در رستوران ها و کلوپ های بی شمار شهر بپردازید.

جشن اکتبر مونیخ، آلمان

اروپایی ها معتقدند که بدون شرکت در جشن اکتبر زندگی کامل نیست. این جشن ترکیبی از کارناوال های موتوری و خیمه های بزرگ برای امتحان کردن غذاها و نوشیدنی های محلی آلمانی است. نکته جالب در خصوص جشن اکتبر، برگزاری آن در ماه سپتامبر است.

سیدنی، استرالیا

استرالیا کشور افراط است و اکثر ویژگی های آن در فهرست ترین ها هستند. برخی از آن ها ازجمله حیوانات سمی، گرمای شدیدی طبعا جذابیتی ندارند ولی مطمئنا سواحل بی نظیر، امواج فوق العاده برای موج سواری و رستوران های این کشور را حداقل یک بار در عمر باید تجربه کرد. سفر به سیدنی و تفریح در سواحل زیبای آن، دیدن حیوانات منحصربه فرد این قاره و رفتن به اپرا، تجربه ای بی همتا است.

پاریس، فرانسه

پاریس یکی از گران ترین شهرهای جهان است ولی سفر کم هزینه به آن غیرممکن نیست و با برنامه ریزی صحیح و تحقیق کامل، می توان از همه جذابیت های آن بهره مند شد. به عنوان مثال با ویزای دانشجویی، می توان تقریبا به رایگان از موزه لوور بازدید کرد. با پیوستن به خیل کاربران وب سایت CouchSurfing، هزینه مسکن به شدت کاهش پیدا می نماید. بالا رفتن از برج ایفل هزینه زیادی ندارد ولی لذت آن فراموش نشدنی است. دخمه باستانی کاتاکومب و گورستان پرلاشز که مدفن مشاهیری مثل جیم موریسون، اسکار وایلد و تعداد زیادی از چهره های سرشناس دیگر است، نیز مکان های مناسبی برای گشت وگذار کم هزینه هستند.

ریکیاویک، ایسلند

برای جوان های ماجراجو، تماشای شفق قطبی، طبیعت گردی در شرایط سخت و غذاهای عجیب دلایل خوبی برای سفر به پایتخت ریکیاویک هستند. فرهنگ متنوع ایسلند که حاصل همجوشی مردم کشورهای مختلف است، جذابیت خاصی دارد. اگر خوردن گوشت پافین (نوعی مرغ دریایی) و کوسه طبع ماجراجوی شما را سیراب نمی نماید، سری به مناطق کوهستانی و آتش فشان های فعال ریکیاویک بزنید.

توکیو، ژاپن

اقامت در یکی از هتل های کپسولی ارزان قیمت توکیو که در جای دیگری نظیر آن را نمی توان دید، تجربه ای است که باید در جوانی آن را امتحان کنید. خارج از این کپسول های 1.8 در 1.2 متری، فعالیت های متنوع زیادی برای مسافران وجود دارد؛ ازجمله تورهای مد و فرهنگ هارجوکو، گشت وگذار در بازار ماهی معروف توکیو، تفریح در یکی از پارک های خوش منظره شهر، صرف سوشی و نودل اصیل ژاپنی و بازدید از دیزنی لند توکیو.

استخر شیاطین در آبشار ویکتوریا، زیمبابوه

کمتر کسی است که نام آبشار ویکتوریا در مرز زیمبابوه و زامبیا را نشنیده باشد ولی استخر شیاطین با جذابیتی به مراتب بیشتر، تقریبا ناشناخته است. این استخر بی انتهای طبیعی در گوشه ای دور از دسترس واقع شده است و فقط گردشگران بی باک می توانند به آن دست پیدا نمایند. حتی تماشای شنا کردن افراد در نزدیکی محلی که رودخانه خروشان زامبزی به دره ای 128 متری می رسد، بسیار هیجان انگیز و دلهره آور است.

آتن، یونان

بدو ن تردید، جزیره زیبای یونان و به خصوص آتن با تاریخ و فرهنگ غنی، طبیعت خیره نماینده، هنرهای خیابانی و غذاهای منحصربه فرد، محلی است که باید با انرژی جوانی به گشت وگذار در آن پرداخت. در سفر به آتن بعد از تماشای معبد پارتنون، می توانید سری به بازار اجناس دست دوم موناستی راکی (Monastiraki) در نزدیکی میدان پرازدحام سینتاگما بزنید و برای صرف غذای اصیل یونانی به رستوران های جهت آکروپولیس بروید.

بوئنوس آیرس، آرژانتین

این شهر ترکیبی بی همتا از سنت و مدرن گرایی است و به پاریس آمریکای جنوبی شهرت دارد. بوئنوس آیرس سرشار از جنبه های فرهنگی و هویتی باورنکردنی است. در این شهر می توانید در تورهای دوچرخه سواری یا کلاس های پایکوبی محلی شرکت کنید و یا به عکاسی از قصرهای زیبا بپردازید. مراکز خرید لوکس، هنر و زندگی شبانه پرجنب وجوش، تنها بخش کوچکی از جذابیت های بوئنوس آیرس هستند. منبع : Business Insiderمنبع: کجارو
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 570

به "مکان های دیدنی که قبل از 30 سالگی باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی که قبل از 30 سالگی باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید