ورزش را متوقف نکنید

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مدیرپایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی استان کرمانشاه گفت: باتوجه به تعطیلی باشگاه ها و سالن های ورزشی، ورزشکاران می توانند روزانه نیم ساعت با انجام بعضی حرکات ورزشی در منزل تمرین نمایند.

ورزش را متوقف نکنید

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، محمود روشنی، مدیرپایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی استان کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: باتوجه به بالا رفتن درصد شیوع بیماری کرونا در اماکن پرتجمع مانند باشگاه ها و سالن های ورزشی، تصمیماتی در کشور درخصوص تعطیلی این مراکز گرفته شد.

وی مطرح کرد: دم و بازدم های عمیق و استفاده مشترک از وسایل ورزشی موجود در باشگاه ها و سالن های ورزشی می تواند شیوع این بیماری را گسترش دهد، بنابراین تعطیلی آنها یک اقدام منطقی است.

مدیر پایگاه قهرمانی کرمانشاه توضیح داد: از آنجایی که درحال حاضر نمی دانیم تا چه زمانی درگیر این بیماری هستیم، بنابراین به ورزشکاران توصیه می کنیم در منزل به ورزششان ادامه دهند.

وی گفت: احتیاجی نیست ورزشی که درخانه انجام می گیرد سنگین و حرفه ای باشد، هدف از انجام ورزش در خانه حفظ سطح آمادگی بدن ورزشکار است و بدنبال افزایش توانمندی های جسمانی نیستیم.

روشنی مدت زمان مناسب برای انجام تمرینات ورزشی در خانه را حدود نیم ساعت گفت و گفت: انجام این تمرینات باید بگونه ای باشد که ضربان قلب ورزشکار را به اندازه 30 تا 40 درصد بیشتر از سطح معمول بالا ببرد.

وی گفت: درصورتی که ورزشکاران در منزل وسایل ورزشی مانند تردمیل و یا دوچرخه ثابت دارند، می توانند روزانه 30 دقیقه از این دستگاه ها استفاده نمایند، درغیر اینصورت تمریناتی که احتیاج از طریق ندارند را در دستورکار قرار دهند.

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه اضافه نمود: اگر ورزشکاری در منزل آپارتمانی زندگی می نماید، به خاطر حفظ آرامش همسایگان می تواند بعضی تمرینات مانند پلانک، لانگز، اسکات، دراز و نشست و... را انجام دهد، درغیر این صورت تمریناتی مانند طناب، پروانه و جامپ زدن و دیگر ورزش هایی که همراه با تحرک بالایی است را انجام دهد.

وی گفت: ورزشکاران می توانند این تمرینات ورزشی را همراه با موسیقی و با اعضای خانواده انجام دهند تا یک نشاط و شادابی را نیز به خانه بیاورند.

روشنی برلزوم رعایت نکات بهداشتی حین و پس از انجام تمرینات ورزشی هم تاکید نمود و گفت: ورزشکاران باید مواظب باشند حین انجام تمرین ورزشی در منزل عرق بدنشان روی زمین نریزد، پس از تمرین هم استحمام نموده و با استفاده از بخور و دود اسپند خانه را ضدعفونی نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 874

به "ورزش را متوقف نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش را متوقف نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید