تور ارزان فرانسه: پله کان شاه آراگون، فرانسه

به گزارش مجله کوروش بزرگ، پله کان شاه آراگون (Escalier du Roi dAragon) در فرانسه، راهی پله کانی و سنگی است که در ضلع عمودی صخره ای از جنس سنگ آهک در بخش بونیفاسیو جزیره کورس در فرانسه واقع شده است.

تور ارزان فرانسه: پله کان شاه آراگون، فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این پله کان، میان و سرتاسر صخره را با زاویه ای نزدیک به 45 درجه برش داده و از 187 پله ایجاد شده است. وقتی از سمت دریا به این پله کان نگاه کنید، شبیه خط تاریک اریب به نظر می رسد. زمانی که از نزدیک آن را نگاه کنید، مانند تونلی است که در دل سنگ کنده شده است.

مطابق افسانه ها، این پله کان را سربازان پادشاهی آراگون آلفونزو پنجم تنها در یک شب، در هنگام محاصره ناموفق بونیفاسیو کنده اند.

در حقیقت این پله کان در پایین به چشمه ای طبیعی و غاری که در انتهای این راهروی پله ای قرار دارند، می رسد.

باور عمومی این است که مدت ها پیش از این که سربازان آلفونزو پنجم قدم در بونیفاسو بگذارند، راهبان فرانسیسکن (راهبان کهتر یا فرانسیسکن ها - جمعیت پیرو عقاید فرانسیس قدیس، از مهم ترین فرقه های عالم مسیحیت) این پله کان را در دل صخره کنده اند.

بعضی از مردم عقیده دارند که اولین پله های این پله کان در عصر حجر تراشیده شده اند و از آن موقع به مرور بهبود یافته و بیشتر شده اند.

امروزه گردشگران می توانند به سمت پایین پله کان بروند، در امتداد دریا قدم بزنند و مجددا به سوی بالای پله کان برگردند.

منبع: amusing planet

منبع: کجارو
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1986

به "تور ارزان فرانسه: پله کان شاه آراگون، فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: پله کان شاه آراگون، فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید