کنفرانس واقعیات: فلسفه و حضور ما برگزار می گردد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، اولین کنفرانس بین المللی دانشجویی فلسفه در روزهای 1- 4 مارس 2018 در دانشگاه اتاوا کانادا برگزار می گردد.

کنفرانس واقعیات: فلسفه و حضور ما برگزار می گردد

محور کلی موضوعات فلسفه قرن هفدهم / هجدهم، قرن نوزدهم فلسفه، فلسفه قرن بیست و یکم، تاریخ فلسفه غرب، فلسفه عمل، فلسفه دین، سنت های فلسفی، فلسفه علوم اجتماعی، فلسفه نژاد و جنسیت، فلسفه حقوق و فلسفه سیاسی و اجتماعی است.این کنفرانس توسط انجمن دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه اتاوا، انجمن فلسفه دانشگاه کارلتون، انجمن دانشجویان دانشگاه دومینیکن و دانشگاه سنت پل و نیز مشارکت انجمن دانشجویان فلسفه دانشگاه اتاوا برگزار می گردد.

این کنفرانس هر روز در یکی از دانشگاه های دانشگاه اتاوا، دانشگاه کارلتون، کالج دانشگاه دومینیکن و دانشگاه سنت پل برگزار خواهد شد.

فلسفه خود را به عنوان عمل جستجو برای حقیقت تعریف نموده است. همچنین، در یک زمینه ساختاری، اغلب به منظور توجیه وضعیت موجود عمل می نماید. در شرایط فعلی سیاسی، جنبش های سیاسی رهائی بخشی وجود دارد که نشان می دهد که این توجیهات نهادی در تعارض مستقیم با تغییرات رادیکال مشارکت سیاسی قرار دارند.

نقش فلسفه در این تجدید فعالیت چیست؟ رابطه فلسفه و عمل سیاسی چیست؟ آیا تحقیق فلسفی بالاتر از واقعیت اجتماعی سیاسی است یا به این جنبشهای اجتماعی نیاز دارد؟ فلسفه چگونه است؟

با توجه به این پرسشها، برگزارکنندگان کنفرانس درصدد هستند با برگزاری این نشست، به آنالیز بعضی از سؤالات و موضوعات مرتبط با آن بپردازند.

موضوعات مرتبط عبارتند از:

- نقش فلسفه و تمرین کنندگان[1] آن در جامعه معاصر و دولت

- مفهاهیم فلسفی پیشرفت های تاریخی نسبت به ایده های دولت-ملت

- مفهوم سازی اصلاحات و انقلاب در ارتباط با مفاهیم پیشرفت تاریخی

- فلسفه های سیاسی و الهیات آینده

- آینده حقیقت در فلسفه

- سیاست جهانی

- بازخوانی مفاهیم فلسفی از زندگی جمعی، با توجه به بخش های اجتماعی جدید در حال ظهور

- بحران پناهندگان و مفاهیم فلسفی مرزها / محدودیت ها

- مشروعیت گفتمان در دوره ترامپ

با توجه به این موضوعات علاقمندان می توانند چکیده آثار خود را در زمینه های مربوطه به زبان انگلیسی و یا فرانسوی تا روز 14 ژانویه به آدرس ایمیل [email protected] ارسال کنند.

[1] practitioners

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 508

به "کنفرانس واقعیات: فلسفه و حضور ما برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس واقعیات: فلسفه و حضور ما برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید