آلودگی هوای چین در جریان قرنطینه مبارزه با ویروس کرونا کاهشی چشمگیر یافت

به گزارش مجله کوروش بزرگ، ناسا خاطرنشان کرد که پس از سال نو قمری و قرنطینه مبارزه با ویروس کرونا، میزان پایدار سطح دی اکسید نیتروژن از مرحله مضر کاهش یافت.

آلودگی هوای چین در جریان قرنطینه مبارزه با ویروس کرونا کاهشی چشمگیر یافت

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بسته شدن کارخانه ها و کاهش ترافیک خیابان ها به مفهوم کاهش مداوم دی اکسید نیتروژن است. ناسا اعلام نمود که سال جاری کاهش این آلودگی بیش از حد معمول بوده است.فی لیو ، محقق کیفیت هوا در ناسا ، گفت: این اولین بار است که چنین اتفاق چشمگیری را در چنین منطقه گسترده ای برای یک رویداد خاص مشاهده نموده ام.

به نظر می رسد قرنطینه گسترده در چین هر ضرری داشته باشد، یک سود گسترده داشته و باعث پاکیزگی هوا شده است. ناسا روز شنبه گفت که تا فوریه شاهد کاهش کاهش قابل توجه دی اکسید نیتروژن و ازت در چین بوده است. دی اکسید نیتروژن با سوزاندن سوخت، حرکت اتومبیل در خیابان ها، نیروگاهها و ماشین آلات ساختمانی منتشر می گردد و می تواند علائم تنفسی و آسم را برانگیزد.

براساس گزارش IQAir ، شهرهای چین در بین آلوده ترین شهرهای دنیا قرار دارند. اکنون تصاویر ناسا، کاهش چشمگیر آلاینده های اطراف ووهان را نشان می دهند که به نظر می رسد منبع شیوع ویروس بوده اند و ووهان نیز اولین شهری بود که قرنطینه شد. داده های ناسا از ماهواره Sentinel-5 آژانس فضایی اروپا گرفته شده است و داده هایی مشابه نیز از ماهواره Aura ناسا گرفته شده است.

فی لیو ، محقق کنترل کیفیت هوا در ناسا ، گفت: این اولین بار است که چنین اتفاق چشمگیری را در چنین منطقه گسترده ای برای یک رویداد خاص دیده ام.اغلب در چین در بازه زمانی برگزاری جشن ها و رویدادهای خاص کاهش آلودگی دیده می گردد. کارخانه ها و سایر مشاغل نیز نزدیک به سال نو قمری تعطیل می شوند و در اواخر ژانویه و اوایل فوریه ، منجر به کاهش آلودگی هوا می شوند. سایر رویدادهای مهم مانند المپیک پکن نیز توانست منجر به افت آلودگی گردد. اما ناسا گفت که کاهش سال جاری بزرگتر از حد معمول بوده است.

در تجزیه و تحلیل منتشر شده در ماه فوریه CarbonBrief تخمین زده است که ویروس کرونا انتشار کربن در چین را 25 درصد کاهش داده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 868

به "آلودگی هوای چین در جریان قرنطینه مبارزه با ویروس کرونا کاهشی چشمگیر یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوای چین در جریان قرنطینه مبارزه با ویروس کرونا کاهشی چشمگیر یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید