اجناس موجود در بازار شبانه چیانگ مای، بازاری دیدنی و زیبا

به گزارش مجله کوروش بزرگ، اگر شما در پی خرید سوغاتی باشید یا نه، قدم زدن در این بازار برای تجربه کردن فضای آن، غذاخوری های بازار شبانه چیانگ مای و اجناس موجود در بازار شبانه چیانگ مای خالی از لطف نیست. این بازار معروف ترین بازار تایلند نیست اما یکی از قدیمی ترین بازارهای شبانه این کشور است. در این بازار دست فروش ها در 4 بلوک مشغول به کار و مهیا کردن عصری دلنشین برای شما هستند که همراه با خرید کردن می توانید از تماشا صنایع دستی، جواهرات، لباس لذت ببرید. این فضای باز شامل بساط غذاخوری ها نیز می گردد که شما را قادر می سازد علاوه بر خرید کردن از غذاهای خیابانی در زمان بازدید از بازار شبانه چیانگ مای بهره ببرید.

اجناس موجود در بازار شبانه چیانگ مای، بازاری دیدنی و زیبا

ترتیب وسایل و موقعیت بازار

بازار شبانه چیانگ مای جایی نیست که فقط چند دقیقه در آن قدم بزنید. شما بعد از ورود به بازار حداقل چند ساعت را در آن سپری می کنید. این بازار در ضلع شرقی دیوار قدیمی شهر که در امتداد جاده شانگ کلان و مابین جاده تاپائی و اسریدونچای واقع شده است، واقع شده و در کوچه ها و خیابان ها توسعه پیدا نموده است. خیابان شانگ کلان در طول روز خیابانی منظم با انواع مغازه های مختلف، هتل و رستوران است اما با غروب آفتاب شما با بازاری پر از ازدحام و افراد مختلف که تقریبا یک مایل طول دارد روبرو می شوید. بعد از اینکه از یک طرف بازار تماشا کردید و به انتهای آن رسیدید گردش خود را متوقف نکنید و طرف دیگر بازار را نیز ببینید و به ابتدای آن بازگردید. در حین بازدید از این بازار از تماشا کوچه پس کوچه های آن نیز غافل نشوید زیرا در آن می توانیداجناس موجود در بازار شبانه چیانگ مای با قیمت پایین تر را بیابید.

موقع مناسب برای بازدید

مهم نیست که شما چند ساعت را در این بازار سپری می کنید و حتی مهم نیست که این بازار را در چه ساعتی از شبانه روز (غروب آفتاب تا نیمه های شب) یا شرایط آب و هوایی می بینید، شما باید خود را برای فشرده شدن در جمعیت آماده کنید! اگر می خواهید بازار را در شلوغ ترین حالت خود ببینید حوالی ساعت 6 عصر به آنجا بروید. اگر در ساعات انتهای عصر در آنجا حضور داشته باشید می توانید کارگرانی را که دکه های فلزی کوچک خود را در اطراف خیابان اصلی قرار می دهند، ببینید. زمان غروب آفتاب بیشتر فروشندگان اجناس خود را در داخل دکه های خود در زمان بازدید از بازار شبانه چیانگ مای جمع می نمایند. اگر ترجیح می دهید در زمان خلوت تری از بازار تماشا کنید عصرها زودتر به بازار بروید وگرنه هر زمان دیگری می توانید از آنجا تماشا کنید.

اجناس قابل خرید

گزینه های پیش روی شما برای خرید ظاهرا بی انتها هستند. این بازار جایی نیست که در آن بتوانید محصولات گرانی را پیدا کنید اما این به آن معنا نیست که شما باید هرچه را که دیدید بخرید. تنها باید وقت و هزینه خود را صرف اجناسی کنید که به آن ها احتیاج دارید. بسیاری از دست فروشان اجناس مشابه می فروشند و شما نباید برای خرید عجله کنید و از اولین دکه اجناس مورد نظر خود را بخرید چون ممکن است آن را با قیمت کمتری نیز پیدا کنید. شما می توانید اجناس متنوعی شامل تی شرت، لوازم خانگی، لباس، شلوار، جواهرات، کفش، کیف، اسباب بازی، عتیقه جات، عینک آفتابی را در این بازار بیابید. هنگام خرید کردن از این بازار اجناسی که نباید از تماشا آن ها غافل شوید شامل پارچه ابریشم تایلندی، حکاکی های چوبی و اگر خوش شانس باشید در یکی از دکه ها شخصی را که این حکاکی ها را انجام می دهد می یابید، جعبه برنج ساخته شده از چوب بامبو، صابون و شمع های حکاکی شده دستی، لباس های سنتی تایلند نظیر شلوار ماهیگیری که بسیار راحت هستند، ادویه جات و جواهرات نقره ای هستند.

غذاها و غذاخوری ها

شما در هنگام گشتن در این بازار گرسنه نخواهید ماند. گزینه های متنوعی از انوع تنقلات تا نوشیدنی ها و صرف کردن زمانی در یک رستوران و خوردن یک وعده غذا برای شما وجود دارد. البته باید برای یافتن بعضی از آن ها دقت کنید چون در پشت دکه های فروشندگان قرار گرفته اند. توجه داشته باشید غذاخوری هایی که در این بازار قرار دارند تقریبا از ساعت 7 عصر شلوغ می شوند پس اگر در پی جایی برای نشستن هستید باید زودتر در پی یک غذاخوری در بین غذاخوری های بازار شبانه چیانگ مای باشید. اگر قصد دارید برای مدت طولانی در بازار بمانید گزینه های متعددی از تنقلات برای شما وجود دارد مثال برنج با انبه، اسموتی میوه، رول هایی با میوه های بهاری، روتی، بستنی و نودل. در نزدیکی انتهای بازار در خیابان شانگ کلان شما می توانید فروشگاه آنوسارن را ببینید که شامل دکه های بسیاری است که انواع مختلف غذا با قیمت های مناسب را سرو می نماید.

کارهایی که نباید انجام دهید

چیزهایی وجود دارد که در هنگام تماشا بازار شبانه چیانگ مای باید آن ها را به خاطر بسپارید. به علت تعداد زیاد بازدیدنمایندگان این بازار و با توجه به ساعتی که شما در این بازار حضور دارید ممکن است با افرادی روبرو شوید که به آهستگی حرکت می نمایند پس ضروری است صبر و حوصله به خرج دهید تا از مشاجره احتمالی پرهیز کنید. با توجه به اینکه بیشتر افراد در ساعت 6 به این بازار مراجعه می نمایند پس باید به این موضوع دقت کنید که قبل از قفل شدن خیابان ها و ترافیک زیاد در آن ها از محل اسکان خود خارج شوید. قیمت های این بازار نسبت پایین هستند اما فروشندگان اجناس خود را حداقل با 20 درصد سود می فروشند. در هنگام خرید کردن مودب باشید! اگر فروشنده ای قیمت پیشنهادی شما را قبول نکرد ناراحت نشوید بهتر است به فروشنده دیگری مراجعه کنید. برای خرید کردن از این بازار پول محلی تایلند را به همراه داشته باشید تا مسئله ای برای شما و فروشندگان به وجود نیاید.

منبع: همگردی
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2249

به "اجناس موجود در بازار شبانه چیانگ مای، بازاری دیدنی و زیبا" امتیاز دهید

1 کاربر به "اجناس موجود در بازار شبانه چیانگ مای، بازاری دیدنی و زیبا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجناس موجود در بازار شبانه چیانگ مای، بازاری دیدنی و زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید