برترین سوغات هندوستان را می شناسید؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، اغلب مردم هندوستان باورهایشان با هم فرق دارد و همین موضوع باعث شده این کشور لقب کشور هفتاد و دو ملت بگیرد. پای این باورهای متفاوت به برترین سوغات هندوستان از جمله صنایع دستی و خوراکی هایی هندی هم رسیده. به همین دلیل هند را می توان بهشت بازارگردها و خریددوستان دانست. اگر در پیچ وخم بازارهای هند قدم بزنید، هیچ بعید نیست که مجبور شوید یک کوله یا چمدان دیگر خریداری کنید تا بتوانید سوغات هندی که خریده اید را در آن جا دهید. به راستی خرید کردن در هند یک هنر است. باید هنر به خرج دهید و از بین صنایع دستی و خوراکی های متنوع هند، برترین ها را برای بردن انتخاب کنید.

برترین سوغات هندوستان را می شناسید؟

کلاه هیماچالی؛ یک سوغاتی زیبا و گرم ونرم

می خواهید همواره خاطرات سفر به هند را برای خودتان زنده نگه دارید؟ یک کلاه هیماچالی به عنوان برترین سوغات هندوستان این کار را برایتان می نماید.

این کلاه که از ترکیب طرح رنگ های زیبای متنوع ساخته شده، متعلق به مردم هیماچال پرادش در شمال غربی هند است. طراح های خاصی که روی کلاه وجود دارد، امضای مردم این منطقه هستند.

با وجود اینکه کلاه هیماچالی حتی گوش هایتان را به طور کامل نمی پوشاند، اما به خوبی می تواند سر را در یک روز سرد زمستانی گرم کند.

این سوغاتی حامل بخشی از فرهنگ اصیل هند است. کلاه هیماچالی برترین سوغاتی برای کسانی است که به تاریخ، هنر و آداب و رسوم ساکنین کشورهای دیگر علاقه دارند.

اصلا قبل از این که خرید کنید، ببینید که چقدر با واحد پول هندوستان آشنا هستید.

جواهرات سنتی و امروزی؛ برترین سوغات هندوستان

علاقه هندی ها به جواهرسازی شهره عام و خاص است. این معروفیت چه طور به دست آمده؟ گردشگران جواهرات مدرن و قدیمی را به عنوان برترین سوغات هندوستان خریده اند و با خودشان برده اند. جواهرات هندی از کشوری به کشور دیگر و از شهری به شهر دیگر رفته اند و معروفیتشان را دنیای نموده اند. این موضوع باعث شده که در هر کشوری یک تکه جواهر ساخت هند پیدا گردد.

به چه جواهری علاقه دارید؟ دستنبد را بیشتر می پسندید یا گوشواره را؟ حتی ممکن است علاقه زیادی به پابند داشته باشید. در هند دستتان برای خرید کردن باز است. به میزان ای جواهرات امروزی و سنتی در طرح های متنوع و با قیمت های مختلف پیدا می گردد که هر خریداری را با هر سلیقه ای راضی کند. البته باید حواستان باشد که جواهراتی که می خرید اصل باشند و کیفیت ساخت آن ها خوب باشد.

عروسک های راجستانی؛ یادآور خاطرات خیمه شب بازی

عروسک گردانی یک هنر باستانی در هند است و از زمان های گذشته، هندی ها عروسک های دست ساز را برای داستان سرایی هایشان استفاده می نمایند. سابقه درست کردن این عروسک ها در هند به یک قرن قبل از میلاد مسیح می رسد. روایت ها می­گویند که در کاخ پادشاه ویکرام آدیتیا، 32 عروسک راجستانی وجود داشت که از آن ها برای اجرای نمایش ها و داستان سرایی ها استفاده می شده است.

عروسک های راجستانی را با چوب می سازند و روی آن ها را حکاکی می نمایند. پس از تمام شدن ساخت عروسک، لباسی از راجستان را به تن آن می نمایند. ناگور، جاپور، اودایپور و اجمیر زادگاه این عروسک های دست ساز هستند. البته عروسک گردان های راجستانی در تمام نقاط راجستان برنامه اجرا می نمایند و عروسک هایی که دارند را به علاقه مندان می فروشند.

عروسک های راجستانی نماد هنر پرجنب وجوش و سنتی هند هستند. کسانی که خیمه شب بازی و نمایش های عروسکی دوست دارند، برترین سوغات هندوستان را این عروسک های رنگارنگ می دانند. از طرفی، چون حمل عروسک راحت است، اغلب گردشگران چند نمونه از این عروسک ها را می خرند و می برند.

سفال های آبی راجستان؛ یک هدیه باارزش

هنر راجستانی­ ها تنها در ساخت عروسک های خیمه شب بازی خلاصه نمی گردد. هنر دیگر مردم این منطقه ساخت سفال های آبی رنگ در طرح های مختلف است. برای ساخت این ظرف های فیروزه ای از پودر سنگ کوارتز، پودر شیشه و نوعی خاک رس استفاده می گردد.

اکسیدِ کبالت برای رنگ آمیزی قسمت های فیروزه ای سفال های راجستانی استفاده می گردد و رنگ سبز ظرف ها را با استفاده از اکسید مس درست می نمایند. زیبایی این ظرف ها چشم نواز است و می توانید برای برترین سوغات هندوستان روی آن ها حساب کنید. تنوع محصولات سفالی راجستان زیاد است. می توانید یک کاسه بزرگ فیروزه ای خریداری کنید یا این که بودجه خودتان را برای خرید چند ظرف کوچک یا چند لیوان و گلدان صرف کنید.

سفال های راجستانی رنگ و بوی دیگری به دکوراسیون خانه شما می دهند. تماشا این سفال ها همواره یاد و خاطره سفر به هندوستان را برایتان زنده نگه می دارد.

ظرف های برنجی زیبا؛ سوغاتی خاص و متفاوت هند

زادگاه ظرف های برنجی هندوستان شهر مرادآباد اوتار پرادش است و معروفیت مرادآباد به عنوان شهر ظرف های برنجی در کل دنیا پیچیده. چراکه مرادآباد بزرگ ترین صادرنماینده این ظرف ها به ایالات متحده، انگلیس، کانادا، آلمان و آسیای خاورمیانه است.

چه سوغاتی با ارزش تر از یک ظرف برنجی متفاوت! این ظرف ها در طرح ها و مدل های مختلف ساخته می شوند. با توجه به بودجه ای که دارید، می توانید ظرف های برنجی را به عنوان برترین سوغات هندوستان خریداری کنید و ببرید.

روتختی و رومیزی پارچه ای چیکان؛ هنر مردم اوتار پرادش

چیکان، نوعی رودوزی روی پارچه است که اولین بار نور دنیا همسر دنیاگیر شاه گورکانی آن را انجام داد. این ایده از هنر رودوزی مردم ترکیه گرفته شده است. قرن 16 و 17 میلادی زمانی بود که چیکان دوزی در هند مشهور شد و هنوز هم لکنو مرکز شهر اوتار پرادش، تمام و کمال در­زمینه فراوری این اثر هنری یکه تاز میدان است.

در چیکان دوزی از نخ های سفیدرنگی که از جنس ابریشم، پنبه یا نایلون هستند استفاده می گردد. البته که تک رنگ بودن این رودوزی چیزی از زیبایی آن کم ننموده است و پارچه های چیان دوزی یکی از زیباترین آثار هنری هستند.

این نوع رودوزی بیشتر روی لباس های کورتا هندی دیده می گردد. البته این روزها پای این هنر تا رودوزی روی ملافه ها، رومیزی ها، روتختی ها و حتی سفره های پارچه ای هم رسیده است.

چیان دوزی ­ها، برترین سوغات هندوستان برای علاقه مندان به گلدوزی و آثار تزیینی هستند. چند مدل از این صنایع دستی را خریداری کنید و برای دوستان هنردوستتان ببرید.

حالا که تا هندوستان رفته اید، جاهای تماشای دهلی را هم از دست ندهید.

پشمینه یا کشمیر؛ پارچه ای به لطافت گل

نام پشمینه را شنیده اید؟ نام کشمیر را چطور؟ می­ دانید که در کشمیر هند پارچه ای فراوری می گردد که از برگ گل لطیف تر است. این پارچه از ترکیب پشم سه نوع بز کوهی است که در دامنه هیمالیایی کشمیر و در منطقه لداخ زندگی می­نمایند.

پشمینه بسیار نرم، سبک و لطیف است. پشمینه ها دست ساز هستند، پس انتظار نداشته باشید که قیمت آن ها خیلی پایین باشد.

پشمینه های موجود در بازار هند اغلب خالص نیستند و برای درست کردن آن ها از هفتاد درصد پشمینه و سی درصد از الیاف دیگر استفاده می گردد. پس اگر فروشنده ای ادعا کرد که پشمینه ای که می فروشد صد درصد خالص است، در گفته هایش شک کنید.

البته نباید فراموش کنید که برخی از فروشنده ها شال ریون را به جای شال پشمینه به گردشگران می فروشند. پس اگر می خواهید پشمینه برترین سوغات هندوستان برایتان باشد، حتما آن را از مراکز معتبر خریداری کنید و به دقت کیفیت پشمینه و سبک و نرم بودن آن را آنالیز کنید.

ساری های چاندری؛ سوغاتی از شهر مادیا پرادش هند

هندی ها را از لباس های خاصی که در فیلم هایشان می پوشند می شناسیم. یکی از این لباس های خاص هندی ها، ساری است. این لباس سال های سال است که در هند فراوری می گردد و هم گردشگران آن را می خرند و هم ساکنین خود هندوستان.

می خواهید بدانید ساری های چاندری چطور درست می شوند؟ باورتان می گردد که ساری هنر دست است. برای درست کردن این ساری ها ابریشم و پنبه را با هم ترکیب می نمایند و به وسیله دستگاه مخصوص پارچه را می­ بافند.

روی ساری های هندی می توان طرح سکه، گل های مختلف، پرندگان و … را دید. در حقیقت الگوی اغلب ساری­ های هندی از طبیعت الهام گرفته می گردد. برخی ساری ها زری دوزی شده هستند و زیبایی خیره نماینده ای دارند و طرح های برخی دیگر از ساری­ ها روی آنها چاپ شده است. البته که هنردست، قیمتش بیشتر از ساری­ های چاپی است.

برای کسانی که لباس های سنتی می پسندند، یک ساری هندی می تواند سوغات هندوستان باشد. با خرید یک ساری هندی، شما یک اثر هنری دارید که می توانید هر جا که می خواهید متفاوت به نظر برسید آن را بپوشید.

برای این که خیالتان راحت گردد، لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان را هم بخوانید.

مروارید؛ سنگ موردعلاقه حاکمان حیدرآباد

حیدرآباد را به جاذبه های گردشگری اش مانند هفت گنبدان، قطب شاهی و چهار منار حیدرآباد می شناسند. شاید هم اصلا نام حیدرآباد هند به گوشتان نخورده است. برای آشنایی با هر شهری باید تاریخ آن را مرور کنید.

حاکمان حیدرآباد علاقه زیادی به سنگ مروارید داشته اند. به همین دلیل، مرواریدهای زیبایی را از تمام دنیا خریده اند و به شهرشان برده اند. همین موضوع باعث شده که حیدرآباد در گذشته مرکز تجارت مروارید باشد و امروزه به مرکز خرید مروارید برای گردشگران تبدیل گردد.

درست است که حیدرآباد یک شهر ساحلی نیست، اما مرواریدهایی که در آن پیدا می گردد از تمام مرواریدهایی که تا­ به­ حال دیده اید قشنگ تر و باکیفیت تر هستند.

برترین سوغاتی هندوستان می تواند مروارید حیدرآباد باشد. یک رشته مروارید ساده می خواهید یا یک دستبند یا گوشواره مروارید دار، تصمیم با شما است که کدام یک از این سوغاتی ها را خریداری کنید و با خودتان ببرید.

آثار بیدری، سوغات ناب کارناتاکا هند

گفته می گردد که منبت کاری روی فلز بیدری متعلق به قرن 14 و 15 میلادی است که حکام بهمنی حکومت کارناتاکا را بر عهده داشته اند. آثار بیدری یکی از برترین نمونه های صنایع دستی هند هستند.

خاک، روغن کرچک و رزین مواد اولیه ای هستند که برای ساخت قالب ظرف های بیدری استفاده می شوند. پس از آماده شدن ظرف، با استفاده از یک شی فلزی الگوهایی را روی حکاکی می نمایند.

مهم ترین چیز در فراوری آثار بیدری دقت است. الگوهای روی ظرف باید به طور پیوسته و بدون اشکال تکرار شوند و سپس ظرف لعاب داده می گردد.

ظاهر ظرف بیدری خودش گواهی می دهد که این اثر هنری چند سال قدمت دارد. اگر آثار بیدری را به عنوان برترین سوغات هند برای کسی خریدید، نباید فراموش کنید که درباره سختی درست کردن آن ها و قدمت 500 سال های که دارند هم بگویید.

ساری ابریشمی میسور، سوغاتی خاص برای افراد متفاوت

میسورِ کارناتاکا شهر ابریشم است. ابریشم های خالص میسور برای فراوری ساری هایی استفاده می گردد که زیبایی شان خیره نماینده است.

برایتان جالب است بدانید که استفاده از ساری های ابریشمی از کی در هند باب شدند؟ استفاده از این ساری ها ظریف و ابریشمی از قرن 20 میلادی در هند رواج پیدا نموده است.

شاید برایتان این سوال پیش آمده که ساری درست شده با ابریشم میسور چه تفاوتی با سایر ساری ها دارد، یا اینکه چرا قیمت این ساری ها این قدر گران تر از سایر مدل ها است.

برای درست کردن ساری ابریشمی میسور از زری های خالصی حاوی طلا و نقره استفاده شده. همین موضوع ساری­ های میسور را یک کالای باارزش و متفاوت می­ کند.

رزرو تور هندوستان در خبرنگاران

آماده کردن و رنگ آمیزی ساری های میسور هم با دیگر ساری ها فرق دارد و حتی پیچ وتاب نخ هایی که برای درست کردن این ساری ها استفاده می گردد خاص است.

نباید فراموش کنید که ساری ابریشمی خالص کم پیدا می گردد. خیلی از فراورینماینده ها نخ های چینی و پلی استر را با ابریشم میسور ترکیب نموده و ساری های ابریشمی درست می نمایند.

برای خرید ساری ابریشمی، اول ازهمه از کیفیت آن مطمئن شوید. بعد می توانید طرح ها و مدل های مختلف را آنالیز کنید و یک ساری زیبا را به عنوان برترین سوغات هندوستان خریداری کنید.

ماسک کاتاکالی؛ عضو ثابت پایکوبی های سنتی هندوستان

پایکوبی هندی ها معروف است. جدا از مراسم پایکوبی هندی که برای همه شناخته شده، پایکوبی های سنتی هم در شهرهای مختلف اجرا می گردد. پایکوبی کرالا یکی از این مراسم های پایکوبی سنتی است که در کاتاکالی اجرا می گردد.

می دانید تفاوت پایکوبی کرالا با دیگر پایکوبی های هندی ها در چیست؟ در این پایکوبی، پایکوبینده ها لباس های مخصوص به تن می نمایند و با ماسک کاتاکالی صورتشان را می پوشانند.

جالب است بدانید که ماسک کاتاکالی را از چوب نیشکر و چوب کومایجو می سازند. البته سطح بیرونی ماسک را با کاغذ می پوشانند تا بهتر بتوان آن را رنگ آمیزی کرد و زیبایی ماسک بیشتر گردد. رنگ هایی که برای رنگ آمیزی ماکس های کاتاکالی استفاده می شوند از مواد طبیعی ساخته شده اند.

هندی ها برای تزیین این ماسک از تکه های شیشه، ورق هایِ فلزی طلایی یا نقره ای، مهره های مخملی و کاغذهای رنگی استفاده می نمایند. البته که گاهی پر طاووس زینت بخش ماسک کاتاکالی می گردد تا مجذوب کنندهیت آن را دوچندان کند.

برای هرکسی تعریف این ماسک را ببرید شیفته آن می گردد و یکی از ماسک های کاتاکالی را برای تزیین اتاقش می خواهد. پس بهتر است پیش قدم شوید و قبل از این که کسی ماسک های رنگی را از شما بخواهد، چند مدل ماسک کاتاکالی را به عنوان برترین سوغات هندوستان خریداری کنید.

سوغات چوبی کرالا؛ یک اثر هنری واقعی

نگاهی به دکوراسیون خانه بیندازید؟ یا عمیق ­تر، نگاهی به کل خانه بیندازید. به نظرتان چند درصد از لوازمی که در اختیاردارید، چوبی هستند یا دست کم یک تکه چوب در آن ها استفاده شده.

استفاده فراوان از این عنصر طبیعی، نشان می دهد که ساخته های چوبی به خوبی توانسته اند جایشان را در دل انسان ها باز نمایند.

مردم هنرمند کرالا هم مانند دیگران به محصولات چوبی توجه ویژه ای داشته اند. هنرنمایی جالب مردم کرولا روی چوب صندل و خلق آثار منبت کاری شده این موضوع را تایید ­می­کند. جاشمعی های حکاکی شده، جعبه های حکاکی شده و فیل هایی که روی آن ها حکاکی های ظریفی به چشم می خورد، می تواند لقب برترین سوغات هندوستان را بگیرد.

چای؛ یک نوشیدنی همه پسند هندی

یک فنجان چای تازه دم، نویددهنده یک روز خوب است. می­دانید چای از هندوستان آمده و هندی ها اولین کسانی هستند که این نوشیدنی محبوب و پرطرفدار را فراوری کردند. مزارع سرسبزی که در گوشه و کنار هند به چشم می خورند، همه مزارع چای هستند.

هندی ها تنها چای سیاه را فراوری نمی نمایند. تنوع چای در هند به میزان ای زیاد است که می تواند هر فردی با هر سلیقه و ذائقه ای راضی کند. چای سبز، چای سفید، چای آسم، چای دارجیلینگ، چای کانگرا و چای نیلگری ازجمله معروف ترین چای های هندوستان هستند.

در سفر هند می توانید خودتان را به یک فنجان چای اصیل تازه دم و معطر هندی مهمان کنید و خستگی سفر را از یاد ببرید. البته که چای اصیل هندی برای سوغاتی هم انتخاب خوبی است. چند مدل چای را انتخاب کنید و به کسانی که می خواهید برترین سوغات هند را داشته باشند، هدیه دهید.

محصولات معطر؛ یادگاری خوشبو از سفر به هند

هنر هندی ها فقط به ساخت عروسک های راجستانی و فراوری ساری های ابریشمی خلاصه نمی گردد. مردم این کشور در زمینه فراوری عطر هم حرف هایی زیادی برای گفتن دارند. در شهر کانوج در اوتار پرادش نوعی عطر سنتی فراوری می گردد که معروف به Ittar یا Attar است و به عنوان برترین سوغات هندوستان شناخته می گردد.

جالب ترین نکته درباره عطرهای هندی این است که در ترکیبات آن ها هیچ الکلی وجود ندارد. هندی ها عطر را تنها برای خوشبو کردن بدن درست نمی نمایند، بلکه از این عطرهای خوشبو در داروسازی هم استفاده می گردد. البته شیرینی های سنتی هندی هم بوی خوشی که دارند را مدیون عطرهای هندی خوراکی هستند.

اگر علاقه مند شده اید که یک بار این عطرها را امتحان کنید، سفر به هند برترین فرصت است. عطرهای مختلف را آنالیز کنید و آن را که بویش را می پسندید خریداری کنید.

ادویه هندی، طعم و عطری مجذوب کننده برای غذاها

هند بهشت دوست داران غذاهای تند و تیز و پر ادویه است. البته ادویه های هندی تنها برای طبخ غذا استفاده نمی شوند. آشپزهای هندی این ادویه ها را برای درست کردن ترشی هم استفاده می نمایند چرا که ترشی با ادویه هندی طعمی بی نظیر پیدا می نماید. شاید علت پرطرفدار بودن ترشی هندی هم همین باشد.

کسانی که به عطر و طعم غذا اهمیت می دهند و میانه خوبی با ادویه دارند که حتما ادویه هندی را در سفر به هند می خرند. اما کسانی که اصلا ادویه دوست ندارند هم نمی توانند در برابر این همه عطر و بو مقاومت نمایند و وسوسه می شوند برای یک بار هم که شده طعم ادویه هندی را امتحان نمایند.

اگر به آشپزی علاقه دارید و می خواهید غذاهایتان طعم فراموش نشدنی داشته باشند، حتما چند بسته ادویه هندی را خریداری کنید. برای دوستان تان و کسانی که هم که سررشته ای در هنر آشپزی دارند هم ادویه هندی برترین سوغات هندوستان است.

کیسه های رنگی؛ برترین انتخاب برای بسته بندی هدایا

برای بسته بندی هدیه همواره کاغذ رنگی استفاده می کنید؟ شاید هم ترجیح می دهید که هدیه ای خریداری کنید که جعبه شیکی داشته باشد تا بتوانید آن را بدون بسته بندی به دیگران بدهید. روش های بهتری برای بسته بندی های متفاوت هدایا هست که شما نمی شناسید.

در سفر هندوستان می توانید کیسه های پارچه ای را در طرح و رنگ های مختلف پیدا کنید. مردم شهرهای متفاوت هند، کیسه های پارچه ای را در مدل های مختلف درست می­ نمایند. همین هم باعث شده که تنوع کیسه های پارچه ای در هند زیاد باشد.

برخی از کیسه های پارچه ای با چاپ های طلایی تزئین شده اند و برخی دیگر از کیسه ها منجوق دوزی و گلدوزی دارند. خود این کیسه ها می توانند برترین سوغات هندوستان برای اعضای خانواده یا دوستانتان باشند.

نقاشی مادوبانی؛ یک اثر هنری ماندگار از هند

اگر با نقاشی میانه خوبی دارید، نقاشی مادوبانی برای شما خلق شده است. البته نقاشی های مادوبانی بیشتر از یک نقاشی ساده هستند. نقاشی مادوبانی در بیهار هندوستان متولد شده است و به عنوان یکی از قدیمی ترین سبک های نقاشی این کشور شناخته می گردد. این نقاشی ها اول روی دیوارهای گلی خانه ها کشیده می شد، اما این روزها بوم و کاغذ جایش را به آن دیوارهای گلی داده و میزبان آثار مادوبانی است.

اولین چیزی که در نگاه اول به نقاشی مادوبانی جلب توجه می نماید، نوعی شورش رنگ ها است. به نحوی که کمتر بخشی از کاغذ نقاشی سفید می­ ماند و تمام آن با رنگ های مختلف رنگ آمیزی می­ گردد.

طرح ها و الگوهای نقاشی مادوبانی بیشتر مواقع از الهه های هندی مانند کریشنا، رام، شیوا، دورگا و لاکشمی الهام گرفته می شوند. البته طرح هایی مانند خورشید، ماه و گیاهان نیز در این نقاشی ها به چشم می خورد. در برخی از نقاشی مادوبانی هم دربار سلطنتی یا صحنه هایی از عروسی های هندی به تصویر کشیده شده است.

اگر می خواهید برترین سوغات هندوستان را برای علاقه مندان به هنر و خلاقیت ببرید، نقاشی مادوبانی می تواند انتخاب خوبی باشد.

کفش هایی از جنس چرم شتر

به لباس های سنتی علاقه خاصی دارید؟ کفش های سنتی راجستان را از دست ندهید. در گذشته این کفش ها در بیابان های راجستان استفاده می شد. اما امروزه به عنوان یکی از صنایع دستی این شهر شناخته می گردد.

کفش های راجستانی از جنس چرم شتر هستند. البته روی کفش ها چرمی نیست و دوخت های تزیین دارد. کفش راجستانی سبک، زیبا و بادوام هستند.

برای کسانی که از کفش های مدرن و امروزی خسته شده اند و می خواهند یک کفش متفاوت بپوشند، کفش راجستانی برترین سوغات هندوستان است.

کاسه آوازه خوان؛ هدیه ای از جنس آرامش

تا به امروز دیده اید که یک ظرف آواز بخواند؟ هند سرزمین عجایب است و حتی کاسه ها هم در این کشور آوازه خوان هستند. برای خریدن یک کاسه آوازه خوان باید به مکان های بودایی هند بروید.

کاسه آوازه خوان به همراه یک دسته چوبی به فروش می رسد. لبه کاسه از جنس فلز است و وقتی این چوب را روی آن می کشید، صدای دل نشینی از کاسه به گوش می رسد.

کاسه های آوازه خوان آرامش بخش هستند و برترین سوغات هندوستان برای دوستداران یوگا، مدیتیشن و موسیقی درمانی به حساب می آیند.

روغن های طبیعی و گیاهی هند

در هند روغن های خالص گیاهی هم فراوری می گردد. این روغن ها جایگزین خوبی برای کرم های مرطوب نماینده شیمیایی هستند. با روغن های گیاهی می توانید پوست تان را همواره جوان نگه دارید و از چین و چروک شدن پوست و لک شدن آن پیشگیری کنید.

روغن نعنا، روغن ریحان شیرین، روغن سیترونلا، روغن اکالیپتوس و روغن گل سرخ محبوب ترین روغن های گیاهی هستند که در بین سوغاتی های هندوستان، محبوبیت زیادی دارند.

نباید فراموش کنید که تنوع روغن های گیاهی در هند بسیار زیاد است، اما همه این روغن ها خالص نیستند. بهتر است روغن هایی را خریداری کنید که زادگاه گیاهی که از آن فراوری می شوند هند است.

برترین سوغات هندوستان را پسندیدید؟

هر گوشه و کنار هند فرهنگ خاص خودش را دارد. این تنوع فرهنگی روی سوغات هند هم تاثیر گذاشته و هندوستان را به کشوری با سوغاتی های متنوع تبدیل نموده است. برترین سوغات هندوستان را در این مقاله معرفی کردیم. بقیه سوغاتی ها را خودتان می توانید در سفر به هند ببینید و هر چیزی که دوست دارید را خریداری کنید.

منبع: علی بابا
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2394

به "برترین سوغات هندوستان را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سوغات هندوستان را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید