ارتقایی در کار نیست؛ مک بوک Air و Pro از یک پردازنده استفاده می کنند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، اپل دیشب در مراسمی از مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید با چیپ 8 هسته ای M1 و گرافیک مجتمع رونمایی کرد که امکان ارتقای CPU آن ها برای کاربران وجود ندارد.

ارتقایی در کار نیست؛ مک بوک Air و Pro از یک پردازنده استفاده می کنند

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، در حالی که امکان ارتقای CPU وجود ندارد و مک بوک های جدید اپل از پردازنده 8 هسته ای بهره می برند، مک بوک ایر جدید در زمینه GPU در دو نسخه به فروش می رسد. به صورت پیش فرض مک بوک ایر با چیپ M1 مجهز به GPU با 7 هسته است و مک بوک پرو نیز از چیپ M1 با واحد پردازش گرافیکی 8 هسته ای بهره می برد.

در صورتی که مک بوک ایر 1249 دلاری با 512 گیگابایت حافظه SSD را سفارش دهید، به GPU با 8 هسته دسترسی پیدا می کنید که نسبت به مدل پیش فرض 1 هسته بیشتر دارد. با این حال برای مدل های پایینتر نمی توان تغییری در GPU اعمال کرد. این محصول در نسخه پایه قیمتی برابر 999 دلار دارد و مک بوک پرو نیز با قیمت 1299 دلار وارد بازار می شود.

خریداران مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید می توانند آن ها را با میزان رم و حافظه داخلی متنوع سفارش دهند، اما قادر به ارتقای CPU آن ها نخواهند بود. مک مینی جدید اپل نیز با چیپ M1 و GPU با 8 هسته و قیمت پایه 699 دلار به فروش می رسد و مانند مک بوک پرو، امکان ارتقا CPU و GPU برای آن وجود ندارد. مک های جدید مجهز به چیپ M1 اپل را می توان از امروز سفارش داد و هفته آینده در اختیار خریداران قرار می گیرند.

چیپ M1 اپل که مبتنی بر ARM بوده و با لیتوگرافی 5 نانومتری توسعه پیدا کرده، از 16 میلیارد ترانزیستور بهره می برد و دارای شبکه عصبی با 16 هسته است که می تواند در هر ثانیه 11 تریلیون عملیات انجام دهد. این پردازنده با وجود مصرف کم انرژی، قدرت بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1362

به "ارتقایی در کار نیست؛ مک بوک Air و Pro از یک پردازنده استفاده می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقایی در کار نیست؛ مک بوک Air و Pro از یک پردازنده استفاده می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید