از طعنه سامسونگ به اپل تا سفر به عمق ناهید؛ بهترین های علم و تکنولوژی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و بهترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب بهترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از طعنه سامسونگ به اپل تا سفر به عمق ناهید؛ بهترین های علم و تکنولوژی

بررسی گوشی مایکروسافت Surface Duo 2؛ ایده ای مجذوب کننده، اما ناپخته

مایکروسافت یک سال پس از عرضه اولین گوشی تاشوی خود یعنی Surface Duo، حالا نسل دوم این گوشی را با ارتقایی قابل توجه از نظر سخت افزاری و رفع بعضی مسائل نسل قبلی روانه بازار کرده. اما آیا مایکروسافت Surface Duo 2 به قدری خوب هست که بتوانید با چشم پوشی از رقبای قدرتمندی مثل گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3، برای خرید آن اقدام کنید؟ مایکروسافت در Surface Duo 2 از سیستم عامل اندروید استفاده کرده، و نمایشگر دو گانه ای طراحی کرده که از طریق یک لولا از همدیگر جدا شده اند. مجموع ابعاد این دو نمایشگر امولد در کنار هم به 8.3 اینچ می رسد که فضای بسیار بزرگ و مناسبی برای مولتی تسکینگ در اختیار کاربران قرار می دهد.

پیدایش زمین؛ داستان سنگی که جان گرفت (قسمت سوم)

تا حالا شده به پیدایش کره زمین فکر کنید؟ اینکه سیاره آبی ما چطور شکل گرفت، در گذشته به چه صورت بود و چه تحولاتی در آن رخ داد که به صورت فعلی درآمد؟ ما در این ویدیو تلاش می کنیم که پیدایش کره زمین را برایتان توضیح دهیم. برای یافتن پاسخ باید میلیون ها سال به عقب برگردیم. باید شاهد قدم گذاشتن اولین انسان ها روی زمین باشیم، برخورد قاره ها را ببینیم، با دایناسورهای قاتل روبه رو شویم، به اعماق اقیانوس های پر از گونه های عجیب حیات برویم، سرمای شدید عصرهای یخبندان را احساس کنیم و تجربه ای دست اول از بارش های بزرگ شهابی داشته باشیم. در قسمت اول و قسمت دوم بخشی از ماجرا را برایتان تعریف کردیم. اما حالا در قسمت سوم وقت آن رسیده که ماجرا را به انتها برسانیم.

چرا مردم در اینترنت و فضای مجازی اینقدر عصبانی هستند؟

یکی از پدیده هایی که به چشم همه کاربران اینترنت و فضای مجازی رسیده، کامنت های خشمگین و گاهی توهین آمیز کاربران درباره موضوعات مختلف است. حتما شما هم روزانه با گشت وگذار در شبکه های اجتماعی، با خیل انبوهی از این پیام های سراسر خشم و عصبانیت روبه رو شده اید. این اتفاق تنها مختص کاربران اینترنت در ایران هم نیست و در همه کشورها و در هر زمینه ای دیده می شود؛ از کامنت های خشمگین طرفداران فوتبال زیر پست ورزشکاران و حساب های رسمی و طرفداری باشگاه ها گرفته تا کاربران پیگیر فیلم های سینمایی، محصولات تکنولوژی و حتی بلاگرها که ممکن است با ابراز عقاید مختلف، با انبوهی از کامنت های کاربران عصبانی روبه رو شوند. اما آیا می توان جلوی این عصبانیت ها را گرفت؟

بررسی دوربین فیلم برداری چراغ قوه ای آمو AT-FL1201؛ برای مواقع خاص

قرار نیست همه دوربین های فیلم برداری شبیه هم باشند. بعضی دوربین ها برای شرایط خاص ساخته شده اند و طراحی آن ها هم طبعا باید خاص و متفاوت باشد. در این ویدیو به جعبه گشایی و بررسی دوربین فیلم برداری آمو می پردازیم که طراحی چراغ قوه ای دارد و در شرایط بسیار خاص کاربرد دارد. این دوربین فیلم برداری خاص و منحصربه فرد را می توانید با قیمتی حدود سه میلیون و ششصد هزار تومان از بازار تهیه کنید. اگر می خواهید با دوربین فیلم برداری آمو بیشتر آشنا شوید، تماشای این ویدیو را از دست ندهید.

ناسا جزئیات مأموریت به عمق ابرهای ناهید را با یک ویدیوی امیدبخش نشان داد

ناسا یک ویدیوی امیدبخش از مأموریت آینده با نام داوینچی به سیاره ناهید منتشر کرده که قرار است با کاوش در عمق ابرها و رسیدن به سطح، یک رنسانس علمی در آگاهی بشر از این سیاره ایجاد کند. جادا آرنی (Giada Arney) سیاره شناس مرکز پروازهای فضایی گادرد ناسا در مریلند، در این ویدیو توضیح می دهد: زهره منتظر همه ماست و داوینچی آماده است تا ما را به آنجا ببرد و رنسانس تازه ای را در کاوش این سیاره رقم بزند.

چگونه NFT بسازیم و آنلاین بفروشیم؟

توکن های غیر قابل تعویض که با نام NFT شناخته می شوند، طوفان جدیدی در بازار رمز ارزها ایجاد کرده اند. افراد بسیاری با تولید و فروش آثاری در قالب NFT در حال کسب سودهای کلان هستند و این فناوری به شیوه جدیدی برای درآمدزایی تبدیل شده است. برای مثال، شخصی با نام مستعار Beeple که یک دیجیتال آرتیست است، با ساخت اثر دیجیتالی Beeples Everydays و فروش آن، مبلغی معادل 69.3 میلیون دلار کسب کرد. حتی اگر یک هنرمند سطح بالا هم باشید، باز هم تولید آثار در قالب NFT و فروش آن ها نسبت به تولید محتوای سنتی سود بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. اگر شما هم تمایل دارید مجموعه آثار خود را در قالب NFT تولید و از فروش آن ها درآمدزایی کنید، توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ SE با قیمت 249 دلار رونمایی کرد

این لپ تاپ به صورت انحصاری به مدارس و دانش آموزان فروخته می شود و این یعنی کاربران معمولی نمی توانند آن را بخرند. سرفیس لپ تاپ SE مبتنی بر ویندوز 11 SE است که مایکروسافت آن را به منظور رقابت با ChromeOS توسعه داده و قرار است طی ماه های آینده راهی چندین لپ تاپ ارزان قیمت پایین رده شود. سرفیس لپ تاپ SE با قیمت 249 دلار اوایل 2022 راهی کشورهای آمریکا، بریتانیا، کانادا و ژاپن می شود. همچنین به زودی شرکت های ایسر، ایسوس، دل، فوجیتسو، HP و لنوو از لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز 11 SE رونمایی خواهند کرد.

سامسونگ برای تمسخر اپل دستمال رایگان به کاربران خود می دهد

با وجود اینکه این دستمال پارچه ای اپل با تمسخر افراد زیادی روبرو شد، ولی اپل فقط چند روز بعد اعلام نمود که این دستمال با استقبال گسترده کاربران روبه رو شده است. در این میان، گویا سامسونگ هم برای تمسخر اپل تصمیم گرفته تعدادی دستمال رایگان به کاربران خود بدهد. طبق گزارش یکی از سایت ها، در اپلیکیشن مخصوص کاربران سامسونگ موسوم به Samsung Members در آلمان، یک صفحه تبلیغاتی قرار گرفته که در آن آمده به 1000 کاربر نخست که در این طرح ثبت نام کنند، دستمال مخصوص تمیز کردن گجت ها داده می شود.

طرح مفهومی جالب آیفون 14 پرو را در این ویدیو تماشا کنید

تا زمان رونمایی از گوشی های سری آیفون 14 مدت زمان زیادی به جای مانده است اما با این حال شایعه ها و خبرهای زیادی را پیرامون آن ها می شنویم. برای مثال به تازگی یک ویدیوی حدود 2 دقیقه ای از طرح مفهومی آیفون 14 پرو منتشر شده است که طراحی ظاهری احتمالی این محصول را به تصویر می کشد. مطابق خبرها و شایعه های گذشته، در این ویدیو هم دیگر خبری از ناچ نیست و شاهد حفره در وسط نمایشگر هستیم که دوربین سلفی درون آن قرار می گیرد. بلندگو هم این بار به قسمت بالای فریم رفته تا بدین ترتیب درصد باتری مثل روال گذشته در نوار شرایط در بالای صفحه به نمایش در بیاید.

جیلی از نسل آینده کامیون پاک و مدرن خود برای رقابت با تسلا رونمایی کرد

برند خودروهای تجاری جیلی، از نسل آینده کامیون پاک، راحت و دوستدار محیط زیست خود با نام هوم تراک بر پایه مصرف هوشمند انرژی رونمایی کرد. به گفته فاریزون اتو (Farizon Auto) بخش خودروهای حوزه تجاری جیلی، هوم تراک (Homtruck) که بر اساس معماری بسیار ماژولار ساخته شده است، قرار است با شروع تولید و تحویل در اوایل سال 2024 یکی از پیشرفته ترین و پاک ترین وسایل نقلیه تجاری در جاده ها باشد.

برای دسترسی به جدیدترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی خبرنگاران مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1947

به "از طعنه سامسونگ به اپل تا سفر به عمق ناهید؛ بهترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از طعنه سامسونگ به اپل تا سفر به عمق ناهید؛ بهترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید