ایمیل احراز شده بومی راه اندازی شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، بهنام ولی زاده معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران امروز سه شنبه در مرنام آنلاین رونمایی از پست الکترونیکی احراز شده بومی برای ارتباط با دولت الکترونیکی گفت: یکی از کانال هایی که در سامانه پیام ایران به نام کانالی برای ارتباط مردم با دولت در نظر گرفته شده بحث ایمیل است.

ایمیل احراز شده بومی راه اندازی شد

وی ادامه داد: پیش از این ایمیل ایران به نام کانال ارتباطی مردم با دولت در نظر گرفته شده بود که توسعه نیافت اما هم اکنون با تغییرات انجام شده، یک ایمیل احراز هویت شده را به نام mail.ir به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده ایم.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه این ایمیل داخلی از طریق کد ملی و اطلاعات موبایل و اطلاعات هویتی ثبت احوال قابل احراز و شناسایی است، افزود: به این ترتیب دستگاه های ارائه دهنده خدمات دولت الکترونیک، تنها با وارد کردن کد ملی فرد و بدون نیاز به نام کاربری وی، می توانند موضوعات مورد نظر خود را به کارتابل کاربر، ایمیل کنند.

ولی زاده با تاکید بر اینکه ایمیل بومی با سامانه پیام ایران که چند روز پیش راه اندازی شد، به صورت متمرکز فعالیت می کند، شرح داد: در این طرح بستر خدمتی فراهم شده که هر شهروند ایرانی بتواند یک ایمیل رسمی احراز هویت شده، داشته باشد. این ایمیل برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی قابل ارائه است و اشخاص حقوقی هم با شناسه ملی احراز می شوند.

وی گفت: برای 81 دستگاه اجرایی هم یک ایمیل دستگاهی ایجاد کرده ایم که شهروندان می توانند از داخل پست الکترونیکی بومی خود و با جستجوی نام دستگاه به دستگاه های مربوطه ایمیل ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1780

به "ایمیل احراز شده بومی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمیل احراز شده بومی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید