بازدید از پکن، شهری با تمدن 5 هزارساله

به گزارش مجله کوروش بزرگ، پکن با قدمتی 5 هزار ساله شما را وارد جهانیی تازه و اسرارآمیز می نماید. این سرزمین با بناهای تاریخی، غذاهای عجیب وغریب و تفریحات منحصربه فرد میهمانان خود را به چالش می کشد؛ اما بیش از هر چیز این جاذبه های کهن پکن هستند که کلکسیونی از عجایب هفتگانه جهان را به وجود آورده و این شهر را منحصربه فرد نموده اند.

بازدید از پکن، شهری با تمدن 5 هزارساله

پکن مرکز کشور چین و از پرجمعیت ترین کشورهای دنیا به تعداد می رود، اما در میان تمام شلوغی ها دنیایی متفاوت در قلب شهر وجود دارد. دنیایی که با وجود مدرنیته شدن بناهای تاریخی خود را حفظ نموده و به مقصدی با جاذبه های تمام نشدنی بدل شده است. ساختمان هایی با معماری سنتی چینی، باغ های رؤیایی، کاخ های امپراطوری همه و همه از جاذبه هایی هستند که شما را با خود به دنیای واقعی فیلم های چینی می برند و را به مقصدی نوستالژیک تبدیل می نمایند.

.

جاذبه های توریستی پکن

.

معبد آسمان

معبد آسمان یک شاهکار معماری بی نظیر است. این معبد بر اساس قوانین کیهانی حاکم بر دنیا هستی طراحی شده و رابطه زمین و کائنات را نشان می دهد. در واقع یک قسمت معبد مستطیل و قسمت دیگر نیم دایره است که هر دو نمادی از بهشت و زمین هستند. امپراطوران چینی در سال یک بار به معبد آمده و برای داشتن سالی پر از محصول دعا می کردند. بر همین اساس در تالار این بنای عظیم 4 ستون مرکزی به نشانه فصل ها، 12 ستون برای ماه ها و 12 ستون دیگر برای نشان دادن 12 ساعت روز دیده می شود. جالب است بدانید که در سراسر بنا هیچ میخی به کار برده نشده است و دیوارهای آن به گونه ای ساخته شده اند که حتی کوچک ترین صداها را هم انعکاس می دهند.

سقف بنا با تصویری زیبا از اژدهای معروف چینی طراحی شده و در سایر نقاط هم رمزگذاری اعداد برای پذیرش دعا کاملاً محسوس است. معبد آسمان از مقدس ترین معابد چین بوده و یکی از خاص ترین جاذبه های توریستی پکن می باشد.

کاخ تابستانی

کاخ تابستانی مجموعه ای عظیم است که در فاصله 30 دقیقه ای از مرکز پکن قرار گرفته و قدمت آن به قرن 12 میلادی بازمی شود. این کاخ بسیار زیبا ترکیبی از دریاچه، باغ و بناهای باشکوه را در خود دارد و با چشم اندازهای بی نظیر توانسته نام خود را در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت برساند. کاخ تابستانی 5 باغ خارق العاده دارد که هر کدام به سبک چینی و با گیاهان محلی تزئین شده اند.

در مجموعه کاخ تابستانی می توانید در تاریخ پرفراز و نشیب چین قدم زده و از کاخ شرقی با دو مجسمه شیر عظیم، سالن جید بیوندز که محل اقامت امپراطوران حکومت کوینگ بوده، قایق سنگی و دریاچه زیبای آن تماشا کنید.

.

کاخ امپراطوری و شهر ممنوعه

به یکی از معروفترین جاذبه های توریستی پکن می رسیم. شهر ممنوعه! یادگاری به جا مانده از قرن 13 که محل زندگی بیش از 24 تن از امپراطوران چین و خانواده هایشان بوده است. در واقع شهر ممنوعه پس از انتقال مرکز چین از نانکینگ به پکن تأسیس شد و چون هیچ کس جز درباریان اجازه ورود به آن را نداشتند به این نام خوانده می شد. امروزه درب این مجموعه با تمام زیبایی هایش به روی مردم گشوده شده و سالانه هزاران توریست از آن بازدید می نمایند.

ساختمان اصلی کاخ امپراطوری، رودخانه ای با 5 پل مرمرین، قصر بهشت، مدرسه سلطنتی، عظیم ترین ساختمان چوبی کشور چین و ده ها بنای دیگر که هر کدام معماری منحصربه فرد داشته و محل اقامت شاهزاده ها بوده اند از تماشای های شهر ممنوعه هستند.

دیوار عظیم چین

بدون تردید دیوار چین یکی از پربازدیدی ترین جاذبه های توریستی پکن است. این دیوار عظیمترین سازه ای ست که تا کنون به دست بشر ساخته شده و یکی از عجایب هفتگانه دنیا به تعداد می رود. دیوار چین بیش از 20.000 کیلومتر طول داشته و برای در امان ماندن این کشور از حملات دشمن ساخته شد.

قسمت اصلی این دیوار که برای بازدید توریستان آماده شده در فاصله یک ساعته از شهر پکن واقع شده است. شما می توانید بر روی دیوار پیاده روی نموده و در طی جهت از تماشا برج ها، پله ها و منظره ها سرسبز اطراف لذت ببرید. یا اینکه تله کابین را انتخاب نموده و بر فراز عظیم ترین سازه دنیا تله کابین سواری کنید.

.

میدان تیان آن من

در پکن همه چیز به میدان تیان آن من برمی شود، میدانی عظیم که بنام صلح بهشت هم معروف بوده و در سال 1958 به مناسبت 10 ساله شدن جمهوری خلق چین ساخته شد. این میدان از زمان ساختش تا کنون شاهد وقایع تاریخی مهم چین بوده است.

گذشته از ارزش تاریخی، تیان آن من معماری بی نظیر داشته و به اسم عظیمترین میدان درون شهری دنیا، می تواند جمعیت یک میلیون نفری را در خود جای دهد. در این میدان عظیم، تعدادی موزه، بنای یادبود قهرمانان مردمی، بلیسک و دروازه صلح بهشت که به شهر ممنوعه باز می شود را می توان دید.

تیان آن من از مهم ترین جاذبه های توریستی پکن به تعداد می آید. از این رو همواره شلوغ بوده و فضای آن مملو از بازتماشامایندگانی است که در حال قدم زدن و گرفتن عکس های یادگاری هستند.

معبد کنفوسیوس

کنفسیوس از مشهورترین معابد پکن است که در سال 1302 ساخته شده و به یک فیلسوف عظیم هدیه داده شد. این معبد معماری خارق العاده دارد و دارای چند کتیبه است که بر روی آن نام هزاران دانشمند چینی نوشته شده است.

معبد کنفسیوس به محل آموزش فلاسفه چینی اختصاص داشته و بعلاوه آلات موسیقی سنتی موجود، گواه آن است که مراسمات مذهبی در معبد برگزار می شده است.

جاذبه های اژدهای سرخ آسیا، چین

معرفی جاذبه های توریستی پکن - چین

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1847

به "بازدید از پکن، شهری با تمدن 5 هزارساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از پکن، شهری با تمدن 5 هزارساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید