با چند ایده طراحی داخلی اتاق نشیمن آشنا شوید

به گزارش مجله کوروش بزرگ، اتاق نشیمن یکی از مهم ترین قسمت های خانه است که در طول روز زمان زیادی را در آن سپری می کنیم. اتاق های نشیمن که در آن می توان از امکانات گسترده ای در هنگام غذا خوردن ، استراحت ، انجام یک فعالیت اجتماعی ، تماشای فیلم و سریال استفاده کرد ، باید به گونه ای صحیح و مفید طراحی شود تا تمامی این موارد محقق شود. برای ایجاد دکوراسیون مناسب و طراحی موثر ، باید با حمایت کارشناسان و متخصصان ، فضای دکوراسیونی با مقیاس های وسیع شکل گیرد. در این مقاله شما را با چند ایده درباره طراحی داخلی اتاق نشیمن آشنا می کنیم.

با چند ایده طراحی داخلی اتاق نشیمن آشنا شوید

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی فضای کاری است که بر معماری و برنامه ریزی فضا تمرکز دارد و طرح های منسجم و زیبایی شناختی را برای فضای داخلی خانه و مشاغل ایجاد می نماید. معماران داخلی حرفه ای در این زمینه آموزش می بینند و تجربه تخصصی در زندگی تجاری کسب می نمایند. هنگام آغاز کار با طراحی داخلی ، چند دانش اساسی طراحی داخلی اتاق نشیمن وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

سبک طراحی داخلی

در ابتدا انتخاب سبک طراحی داخلی به حفظ فضای منسجم و متمرکز یاری می نماید. سبک های تزئینی زیادی وجود دارد که می توان از بین آنها انتخاب کرد ، مانند سبک قدیمی ، شیک ، مدرن اواسط قرن ، صنعتی، اسکاندیناوی و یا خانه های مزرعه ای. بیشتر سبک های طراحی داخلی اتاق نشیمن کاربرد منحصر به فرد خود را از عناصر طراحی ، طرح های رنگی یا پالت های رنگی در بر می گیرند.

تمرکز در طراحی داخلی اتاق نشیمن

هر اتاق باید یک نقطه کانونی داشته باشد ؛ مانند یک اثر هنری ، یک شومینه یا یک مبل زیبا. یک قطعه جالب یا زیبا توجه کسانی که وارد اتاق می شوند را به خود جلب می نماید. در اینجا مراقب باشید که زیاده روی نکنید. اگر نقاط کانونی زیادی در یک فضای زندگی دارید ، احساس خستگی بیش از حد و عدم تمرکز می کنید.

ایجاد تعادل در طراحی داخلی اتاق نشیمن

برای حفظ تعادل در طراحی داخلی اتاق نشیمن ، باید وزن بصری مبلمان و سلیقه های خود را توزیع کنید. برای مقیاس (اقلام بزرگ و کوچک) ، بافت (اقلام سخت و نرم) و موقعیت (قرار دادن در ارتفاع ، هم سطح چشم و پایین ، قرار دادن چپ و راست) برنامه ریزی کنید. اگر به تضادهای ظریف در یک فضا توجه کنید ، فضاهایی ایجاد کنید که احساس کامل و متعادل نمایند.

چند نکته برای طراحی داخلی اتاق نشیمن

با دقت خرج کنید- هنگام انجام پروژه طراحی داخلی اتاق نشیمن ، بهتر است کارها را آهسته پیش ببرید و تصمیم بگیرید کدام عناصر برای شما مهم هستند. بودجه بیشتری را به موارد سنگین اختصاص دهید که از نظر بصری توجه را به خود جلب نمایند ؛ مانند مبلمان با کیفیت و تخت. هنگامی که آنها را پیدا کردید ، شکاف ها را با وسایل برجسته و دکوراسیون خانه خود پر کنید.

نورپردازی را در نظر بگیرید

یک اتاق با طراحی خوب ممکن است با نور نامناسب خراب شود. بنابراین حتماً نور را در بودجه خود لحاظ کنید. پنجره ها (برای نور طبیعی) ، لامپ های کف، چراغ های سقفی ، نورپردازی برجسته و دیوارها و مبلمان با رنگ سفید یا روشن ، همگی راه های عالی برای شاداب جلوه دادن یک فضای تاریک یا کوچک هستند.

از قطعات تاکیدی خوب بهره ببرید

بعضی از طراحان داخلی بر روی قطعات بزرگ یک اتاق (مانند مبل ، فرش ، کمد و میز) تمرکز نموده و چیزهای کوچک را فراموش می نمایند. تکه های برجسته راهی عالی برای شخصی تر کردن اتاق و از نظر بصری جالب تر هستند. بنابراین در طراحی داخلی اتاق نشیمن مراقب چیزهایی مانند کاسه ، کتاب و سایر تزیینات باشید که می توانید از آنها برای زنده کردن قفسه ها و میزها بهره ببرید.

فضایی را برای تنفس مبلمان خود باز کنید

وقتی مبلمان جدیدی می خرید ، تمایل طبیعی است که آن را به دیوار تکیه دهید. با این حال ، این می تواند اتاق را خشن و مسطح کند. در عوض ، مبلمان خود را حداقل چند سانت از دیوارها دور نگه دارید تا به اتاق تان احساس هوای بیشتری بدهید.

خانه شما یک نمایشگاه نیست

اگر در حال حاضر روی طراحی داخلی اتاق نشیمن خود کار می کنید ، سعی نکنید مانند عکس های حرفه ای که در مجلات و نشریات طراحی داخلی می بینید به نظر برسید. اینها به منظور نمایش اصول طراحی و مبلمان به جای زندگی در آن است. به جای آن ، قطعات حسی بیشتری را وارد کنید تا خانه شما تعادل کاملی بین طراحی زیبا و قابلیت زندگی داشته باشد.

فضای اتاق نشیمن در مقایسه با سایر قسمت های خانه از نظر حجم کمتر است. برای اینکه این منطقه ها به طور فعال مورد ارزیابی قرار گیرند ، بسیار مهم است که ویژگی های مبلمان انتخاب شده کاربردی باشند. انتخاب مبلمانی که عملنمودهای متعددی دارد و امکان صرفه جویی در فضا را فراهم می نماید ، در تبدیل اتاق نشیمن به فضاهای مفید و جادار موثر است. علاوه بر این ، رنگ دیوار و کف انتخاب شده نقش بسیار مهمی در مشخص دید اتاق نشیمن دارد.

پیشنهادات اکسسوری اتاق نشیمن

از آنجایی که اتاق نشیمن فضای کوچک تری نسبت به سایر قسمت های خانه دارد ، ضروری است در انتخاب لوازم مورد استفاده دقت زیادی داشته باشید. خارج شدن از سبک با انتخاب اکسسوری های اشتباه ، یکی از رایج ترین مسائل طراحی داخلی اتاق نشیمن است.

اکسسوری مورد استفاده نباید در گوشه ای از اتاق فضای مرده ایجاد کند. برعکس ، باید با انتخاب شدن برای حمایت از ارزیابی میدانی ، یک شکل عملگرایانه ایجاد شود. به عنوان مثال ، انتخاب محصولات دیواری یا محصولات با لامپ های ال ای دی در انتخاب نور ، هم باعث صرفه جویی در فضا و هم راحتی در دستیابی به ظاهر دلپذیر می شود.

ایجاد یک منطقه مطالعه

دور شدن از ظاهر معمولی در طراحی داخلی اتاق نشیمن با دیوارپوش هایی که مطابق با سبک مورد نظر برای اتاق نشیمن انتخاب شده اند راحت تر خواهد بود .با ایجاد فضای کافی در گوشه های بدون استفاده اتاق نشیمن می توان یک منطقه مطالعه ایجاد کرد. برای این کار می توان از وسایلی مانند جایگاه های گهواره ای ، نورپردازی مینیمال و یک قفسه کتاب کوچک به عنوان اکسسوری در اتاق نشیمن استفاده کرد.

کنار هم قرار دادن بسیاری از محصولات جانبی که برای طراحی داخلی اتاق نشیمن وجود دارد ، دشوارتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. برای اینکه محیطی آشفته با انتخاب اکسسوری ایجاد نشود ، انتخاب محصول باید مطابق با دکوراسیون مورد نظر با رعایت توصیه های مشخص شده به وسیله کارشناسان انجام شود.

عناصری که در طراحی داخلی اتاق نشیمن باید در نظر گرفت

اتاق های نشیمن مرکزی ترین قسمت خانه هستند. فعالیت های زیادی در این زمینه می توان انجام داد. اتاق نشیمن فضای سنگین تر و رسمی تر خانه است. از آنجایی که اتاق نشیمن یکی از منطقه ها صمیمی تر و پرکاربردتر است ، این جنبه مفید اتاق نشیمن را نباید در هنگام طراحی داخلی اتاق نشیمن نادیده گرفت.

هنگام انتخاب مبلمان اتاق نشیمن ، باید مراقب دوام بودن آن بود. علاوه بر مفید و کاربردی بودن ، باید از مواد جامد فراوری شده انتخاب شود تا از بروز تخریب در زمان کوتاه در اثر استفاده مکرر جلوگیری شود.

منبع: اتاق
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2181

به "با چند ایده طراحی داخلی اتاق نشیمن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چند ایده طراحی داخلی اتاق نشیمن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید