برای رفتن به کمپ چه مواد غذاهای را همراه داشته باشیم

به گزارش مجله کوروش بزرگ، رفتن به کمپ های مسافرتی ملزومات فراوانی دارد و یکی از مهم ترین آنها به همراه داشتن مواد غذایی مناسب است. با خبرنگاران در ادامه همراه باشید تا در زمینه انتخاب مواد غذایی مناسب در کمپ شما را هدایت کنیم.

برای رفتن به کمپ چه مواد غذاهای را همراه داشته باشیم

گام های مهمی برای آماده شدن قبل از برپایی یک کمپ وجود دارد، که یکی از مهم ترین آن ها انتخاب مواد غذایی و همراه داشتن این مواد به میزان لازم با توجه به نوع و مدت برپایی کمپ است؛ زیرا وقتی شما وارد منطقه کمپ خود بشوید دیگر تا چند روز به هیچ فروشگاهی دسترسی نخواهید داشت. بنابراین قبل از شروع سفر خود باید طبق یک برنامه ریزی دقیق و معین تمامی مواد غذایی مورد احتیاج خود را بخرید. به خاطر داشته باشید این غذاها هستند که انرژی بدن شما را تامین می نمایند و اگر نتوانید در طول مدت کمپ، احتیاج بدن خود را با تغذیه مناسب برطرف کنید، حتما به مسائل بزرگی برخورد خواهید کرد. نخوردن غذای مناسب ضمن گرسنگی، باعث بد شدن خلق وخوی افراد نیز می شود و حتی روی تصمیم گیری صحیح شما نیز تاثیر خواهد گذاشت. پس از همین جهت است که انتخاب مواد غذایی مناسب یکی از مهم ترین مراحل آماده سازی قبل از شروع کمپ محسوب می شود.

مراحل انتخاب غذای مناسب

ابتدا باید با توجه به تعداد روز برپایی کمپ، میزان دسترسی کمپ به فروشگاه ها و نوع کمپ، مواد غذایی و میزان آن را معین کنید، در آنالیز کمپ دقت لازم را داشته باشید و اگر قبلا به آنجا سفر ننموده اید، حتما اطلاعات کافی را درباره آن به دست بیاورید.

حتی آب و هوای منطقه کمپ شما نیز می تواند روی انتخاب مواد غذایی تان موثر باشد، برای مثال رفتن به یک کمپ که در منطقه خشک و گرم واقع شده است، حتما احتیاجمند میزان آب بیشتری نسبت به یک کمپ سردسیر است.

سپس در نظر بگیرید که چند روز در کمپ خواهید ماند. در محل کمپ خود دسترسی از طریق ای که مواد غذایی فاسدشدنی را به صورت فریز نگهداری کند دارید یا نه. اگر نه که شما نباید گوشت ها و موادی که به سرعت فاسد می شوند را به عنوان غذا همراه خود ببرید. مسئله دیگر که باید آنالیز کنید این است که آیا در محل کمپ خود دسترسی به آب و آتش دارید یا نه. اگر به آتش دسترسی ندارید حتما وسایلی که بتوانید به راحتی با آنها آتش را برای پخت و گرم کردن غذایتان برپا کنید به همران ببرید.

برنامه ریزی وعده های غذایی قبل از رفتن به کمپ

بعد از اینکه تمام معینات کمپ خود را متوجه شدید، حالا می توانید بر اساس آن وعده های غذایی خود را معین کنید. این کار را حتما قبل از سفر انجام داده و آن را یاد داشت کنید تا در طول مدت کمپ بدانید که در هر وعده چه غذایی و به چه میزان مصرف کنید. سعی کنید اگر دسته جمعی به کمپ می روید، غذاها را با اعضای گروه هماهنگ کنید. وقتی غذاهایی که قرار است با خود ببرید را انتخاب می کنید به مدت زمان آماده شدن آن ها نیز توجه داشته باشید، زیرا شما نباید در روزهایی که در کمپ هستید مجبور باشید بیشتر زمان تان را به پخت وپز غذا اختصاص دهید. وقتی برنامه مواد غذایی خود را تکمیل کردید، حالا باید بر اساس آن و مواد غذایی که همراه خود می برید، ظروف مناسب را نیز انتخاب کنید. به طور مثال اگر غذاهایی که در قوطی هستند و یا کنسروی را با خود به کمپ می برید پس حتما باید در وسایل خود یک دربازکن نیز داشته باشید.

میزان غذای مورد احتیاج در کمپ

شما وقتی در خانه غذا درست می کنید، میزان اضافه آن غذا چیز مهمی نیست، زیرا به راحتی به جای مانده غذا را می توانید درون یخچال گذاشته و در وعده های دیگر مصرف کنید؛ اما در محل کمپ این گونه نیست. اولا که باید بر اساس احتیاج و به میزان لازم غذا همراه داشته باشید زیرا میزان حمل بار شما محدود است و نباید بیش از حد، وسیله همراه داشته باشید، دوما، غذایی که در کمپ آماده می کنید اگر به طور کامل مصرف نشود حتما باید دور ریخته شود و این کار ضمن اسراف غذا می تواند حیوانات را به سوی چادر شما بکشاند و آرامشتان را بهم بزند. همان طور که گفته شد شما نمی توانید میزان زیادی مواد غذایی حمل کنید پس باید سعی کنید مواد غذایی همراه شما از نوعی باشند که در کمترین حجم خود بیشترین مواد مغذی را وارد بدنتان نمایند تا انرژی شما تامین شود. داشتن مواد غذایی مکملی مانند آجیل، پسته، شکلات های نیروزا و... می تواند انرژی شما را تامین و از میزان مواد غذایی همراهتان کم کند.

هنگام خرید مواد غذایی باید شرایط سفر خود را در نظر بگیرید، حتما به میزان کافی آب آشامیدنی همراه خود داشته باشید، یک سیستم تسویه آب و یا قرص های تسویه آب نیز در سبد خرید خود قرار دهید زیرا آب یکی از حیاطی ترین مواد غذایی برای زنده ماندن محسوب می شود، بعلاوه لوازمی که با آن بتوانید به راحتی آتش درست کنید. شما می توانید از فروشگاه های معتبر نیز یخ خشک بخرید، این یخ ها بسیار سبک هستند و حمل آنها نیز آسان است.

احتیاج بدن در شرایط خاص

این نکته را به خاطر داشته باشید که همواره بدن به یک میزان انرژی احتیاج ندارد، مثلا اگر کمپ شما در منطقه ها کوهستانی قرار گرفته است و کمی کوهنوردی در طول راستا دارید، پس حتما بدن شما به دو برابر انرژی معمول احتیاج پیدا می نماید. گزارشات نشان می دهند که دمای بسیار پایین، ارتفاع بالا، فعالیت شدید، عدم دسترسی به لوازم جهت تهیه غذای مناسب، ارتفاع زدگی و کم اشتهایی (anorexia)، باعث هدر رفت انرژی بسیار زیادی از بدن می شود. بعلاوه به دلیل ادرار زیاد در ارتفاع، آب بدن افت شدیدی دارد که ممکن است تا حد 5 الی 6 لیتر در روز نیز برسد. در این شرایط اگر تعادل انرژی بدن برطرف نشود؛ در پی آن اختلالات عصبی و جسمانی همانند احساس کوفتگی بدن، کاهش قوا و کاهش وزن به میزان 15 الی 20 درصد رخ می دهد. رژیم غذایی مناسب، عامل موثری در حفظ تعادل فیزیکی و ذهنی کوهنوردان در ارتفاعات بسیار بالا تلقی می شود؛ لذا زمان بندی مناسب در انتخاب نوع و میزان تغذیه بسیار معین نماینده است

در خاتمه باید گفت که هیچگاه بدون برنامه ریزی به کمپ نروید، اگر تجربه شما در این زمینه بسیار کم است حتما برای بردن نوع و میزان مواد غذایی با افراد باتجربه تر گروه مشورت نموده و از آنها هدایت بگیرید.

تجربه شما در انتخاب غذا برای رفتن به یک کمپ چیست؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان محترم خبرنگاران درمیان بگذارید.

منبع: کجارو / kziran.com / wikihow.com
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2092

به "برای رفتن به کمپ چه مواد غذاهای را همراه داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای رفتن به کمپ چه مواد غذاهای را همراه داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید