برنامه های ناسا برای اعزام انسان به فضا با کپسول دراگون بهم خورد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تسلاتاری، ناسا اخیرا در یک پست وبلاگی به طور کامل تغییراتی را در مدل ریاست این سازمان به خصوص در بخش ماموریت های اکتشافی انسانی در فضا اعمال کرد. این تغییرات روی زمانبندی بازگشت فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی از خاک آمریکا نیز تاثیر می گذارد.

برنامه های ناسا برای اعزام انسان به فضا با کپسول دراگون بهم خورد

این در حالی است که اختلافات در ناسا فقط یکی از موانعی است که روی جدول زمانبندی پرتاب کپسول سرنشین دار اسپیس ایکس به فضا تاثیر می گذارد.

در اصل قرار بود ماموریت Demo-2 اسپیس ایکس دو فضانوردباب بنکن و داگ هارلی را در تابستان 2019 میلادی به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد اما از آنجا که پروازهای آزمایشی کپسول از جدول پرتاب و فرودهای ناسا حداقل تا ماه اکتبر حذف شده است، اسپیس ایکس اکنون نمی تواند ماموریت Demo-2 را زودتر از دسامبر سال جاری میلادی انجام دهد.

البته برای دستیابی به این هدف باید اقدامات خاصی انجام شود. همچنین اسپیس ایکس و ناسا هر دو اعلام کرده اند پرتاب کپسول دراگون همراه فضانوردان در 2019 میلادی چندان امکانپذیر نیست.

درهمین راستا طبق آخرین پست وبلاگی جیم بریدنستاین (مدیر ناسا) قرار است پس از معین مدیر جدید تاریخ تمام برنامه های اکتشافات انسانی ناسا معین شود تا به این ترتیب برنامه زمانبندی واقع بینانه تری ارائه شود.

به همین دلیل کارشناسان معتقدند به احتمال زیاد در برنامه جدید تاریخ پرتاب ماموریت Demo-2 در 2020 میلادی انتخاب می شود.

علاوه براین موارد اسپیس ایکس هنوز تست های لغو ماموریت کپسول سرنشین دار دراگون را انجام نداده است و این خود مانعی دیگر برای انجام ماموریت Demo-2 در 2019 میلادی به حساب می آید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 244

به "برنامه های ناسا برای اعزام انسان به فضا با کپسول دراگون بهم خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های ناسا برای اعزام انسان به فضا با کپسول دراگون بهم خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید