تاثیر نوعی روغن در کاهش کلسترول بد خون

به گزارش مجله کوروش بزرگ، نتایج یک آزمایش نشان داد افزودن روغن پنبه دانه به رژیم غذایی چرب به کاهش سطح کلسترول بد خون یاری می نماید.

تاثیر نوعی روغن در کاهش کلسترول بد خون

به گزارش خبرنگاران، بالا بودن سطح کلسترول خون مضر است و خطر ابتلا به مسائل قلبی-عروقی از قبیل حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. همچنین رژیم غذایی سرشار از چربی موجب افزایش سطح کلسترول می گردد. با این حال برخی از محققان معتقدند که مصرف برخی از انواع روغن ها با این تاثیرات منفی مقابله می نماید.

متخصصان به افراد توصیه می نمایند به منظور پیشگیری از افزایش سطح کلسترول بد خون از رژیم های غذایی مصرف نمایند که در افزایش سطح کلسترول خوب و کاهش سطح کلسترول بد نقش داشته باشند.

اخیرا نیز گروهی از متخصصان آمریکایی در آنالیز های خود دریافتند که افزودن روغن پنبه دانه به رژیم های غذایی سرشار از چربی می تواند به کاهش سطح کلسترول بد خون یاری کند.

در این آنالیز محققان از 15 شرکت نماینده 18 تا 45 ساله که از وزن طبیعی برخوردار بودند، درخواست کردند تا یک نوع از دو رژیم غذایی سرشار از چربی پیشنهادی را انتخاب نمایند. در یک نوع از این رژیم ها از روغن زیتون برای غنی کردن وعده های غذایی استفاده شد و در رژیم غذایی دیگر روغن پنبه دانه مورد استفاده نهاده شد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان پس از گذشت پنج روز مشاهده کردند رژیم غذایی غنی شده با روغن پنبه دانه موجب کاهش سطح کلسترول بد خون و تری گلیسیرید می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 78

به "تاثیر نوعی روغن در کاهش کلسترول بد خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر نوعی روغن در کاهش کلسترول بد خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید