تشکیل اولین دولت در سایه در سودان

به گزارش مجله کوروش بزرگ، اولین دولت در سایه سودان با حضور 14 وزیر تشکیل شد که 4 تن آنان زن هستند و پست های وزارت کشور و دفاع را به عهده دارند.

تشکیل اولین دولت در سایه در سودان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سودان تریبون، اولین دولت در سایه سودان با هدف نظارت برعملکرد دولت انتقالی خارطوم تشکیل شد. این دولت متشکل از 14 وزیر است که در میان آنان 4 زن به چشم می خورد. دو تن از این زنان پست های وزارت کشور و دفاع را به عهده دارند.

دولت درسایه سودان توسط حزب ندای این کشور تشکیل شده است. این حزب درباره تشکیل دولت در سایه گفت: احزاب باید عملاً طرح و برنامه برای اداره کردن کشور داشته باشند، نه اینکه شعار بدهند چنانچه به قدرت برسیم فلان اقدام را انجام خواهیم داد.

یکی از اعضای دولت در سایه سودان درباره برنامه های این دولت گفت: برنامه های خود را به وسیله سازوکارهایی که در دولت در سایه داریم با مردم، گروه های فشار و تشکیلات مردم نهاد در میان خواهیم گذاشت و از سیاست های دولت کنونی انتقاد خواهیم کرد و در صورتی که به هرم قدرت صعود نکنیم، همین روش نقد را درخصوص دولت های آینده نیز ادامه خواهیم داد.

خانم شهده محمد احمد توضیح داد: دولت در سایه به بعضی برنامه ها و سیاست ها انتقاد نموده است و این دولت با یاری پژوهشگران برنامه هایی را به جای آنها پیشنهاد و اعمال خواهد نمود.

وی توضیح داد: در برابر هریک از وزیران دولت انتقالی یک وزیر دولت در سایه وجود دارد. این وزیر تمام اقدامات و تصمیمات همتای خود را در دولت انتقالی تحت نظر خواهد داشت و چنانچه هر دو وزیر در مورد طرح یا برنامه ای با یکدیگر اختلاف پیدا کردند، وزیر دولت در سایه طرح و برنامه خود را برای اجرایی شدن در اختیار وزیر دولت انتقالی قرار خواهد داد.

محمد احمد با بیان اینکه احزاب سیاسی سودان که گرفتار ایستای تاریخی شده اند، ساختار و رهبرانی دارند که مربوط به دهه های قبل است، گفت: چنین سکون و ایستایی تاریخی سبب شده تا احزاب مزبور برای مسائلی که مطرح می نمایند، اقدام به کودتا، مبارزات مسلحانه، استفاده ابزاری از دین و قومیت، ائتلاف های سیاسی بر اساس منافع حزبی و به دور از منافع مردم نمایند. چنین اقدامی موجب می گردد تا بین مردم و احزاب سیاسی فاصله ایجاد گردد و مردم نیز اعتماد خود را نسبت به حل مسائل روزانه شان توسط احزاب مزبور از دست بدهند.

وی در سرانجام توضیح داد: وزیران دولت در سایه متعهد شده اند تا راه چاره هایی عملی پیشنهاد دهند تا اهداف انقلاب مردم سودان تحقق یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 476

به "تشکیل اولین دولت در سایه در سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل اولین دولت در سایه در سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید