تهیه طرح اجرایی و طراحی شهری برای بهسازی خیابان کرمان در دستور نهاده شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرگزاری خبرنگاران- معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با اشاره به تداوم مسائل املاک همجوار خیابان کرمان پس از لغو طرح تعریض این خیابان گفت: در بازدید میدانی که از منطقه 14 داشتیم، قرار شد که معاونت شهرسازی منطقه نسبت به تهیه طرح اجرایی و طراحی شهری به منظور ساماندهی این خیابان اقدام نمایند.

تهیه طرح اجرایی و طراحی شهری برای بهسازی خیابان کرمان در دستور نهاده شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، عبدالرضا گلپایگانی درخصوص دومین بازدید نظارت میدانی شهردار و معاونین از منطقه ها که تحت عنوان پویش خدمت، برگزار می گردد، گفت: بازدید این هفته از منطقه 14 شهرداری تهران صورت گرفت و در هفته گذشته به منظور آنالیز مسائل و مسائل حوزه شهرسازی، جلسه هایی با شهردار منطقه و معاون شهرسازی ایشان برگزار گردید، بعلاوه در جلسه هایی که با سایر معاونین شهردار تهران داشتیم، موضوعات نشان شده در حوزه های مختلف این منطقه، به صورت کلان مورد بازبینی نهاده شد.

وی توضیح داد: در ابتدای بازدید روز پنجشنبه نیز به همراه مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، مدیر کل برنامه ریزی و توسعه و مدیر اداره حقوقی معاونت شهرسازی، جلسه ای را به منظور آنالیز جزئی تر گزارش ها و مسائل موجود، با همکاران حوزه شهرسازی منطقه 14 و شهردار ناحیه 2 منطقه داشتیم و راهکارهایی برای برطرف بعضی مسائل ارائه شد و بعلاوه برای پیشبرد بخشی از موارد مطروحه، مقرر شد، پس از انجام کار کارشناسی و نظرخواهی از سایر همکاران اداره کل های معاونت شهرسازی و معماری، راهکارهایی پیشنهاد گردد. پس از این جلسه دو ساعته به بازدید میدانی از محلاتی که دارای مسائل شهرسازی بودند، پرداخته شد و از نزدیک مسائل موجود، مورد آنالیز نهاده شد که موجب برطرف بعضی از ابهامات موجود شد.

تصمیم گیری در مورد ساخت و سازهای متوقف شده در منطقه 14

گلپایگانی در مورد چالش های موجود در حوزه شهرسازی منطقه 14، گفت: بخشی از این مسائل، مربوط به تخلفات ساختمانی بود که به واسطه روال های غلط گذشته و برخلاف ضوابط و مقررات، انجام شده و موجب تعطیلی چند کارگاه ساختمانی شده است، در این باره مقرر شد، این پروژه ها دسته بندی و گزارش مربوطه به ما ارائه گردد تا مورد تصمیم گیری قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت ضوابط و مقررات برای ما یک اصل اساسی است، بیان نمود: خوشبختانه شهردار محترم تهران همیشه بر رعایت انضباط در ساخت و سازها و پایبندی به مقررات و طرح های جامع و تفصیلی تاکید داشته اند و ما سعی کردیم در همین چارچوب به برطرف مسائل بپردازیم و به همکاران منطقه نیز توصیه شد که همیشه این نکته را در نظر داشته باشند که مبنای اصلی ما برای انجام کارها، طرح های جامع و تفصیلی است و اگر اشکالی در این طرح ها وجود دارد باید با آنالیز و کار کارشناسی دقیق، آن ها را به سمت اصلاح برد و هیچکدام از ما اجازه نداریم که با تفسیر شخصی نسبت به تغییر در مقررات مصوب و ابلاغ شده از سوی مراجع قانونی، اقدام کنیم، بعلاوه تاکید کردیم که هیچ مسامحه ای در برخورد با تخلفات صورت نگیرد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در بخش دیگری از بازدید به آنالیز طرح هایی پرداختیم که در گذشته شروع شده و نیمه کاره مانده اند و تداوم کار، احتیاج به آنالیز های دقیق تر دارد که حضور میدانی موجب شفاف شدن بیشتر مسائل شد.

کمبود سرانه های خدماتی مهم ترین مشکل منطقه 14

گلپایگانی در ادامه، مهم ترین مشکل منطقه 14 در حوزه شهرسازی را کمبود سرانه های خدماتی بیان کرد و گفت: کمبود سرانه فضای سبز، سرانه فرهنگی، ورزشی و پاتوق های محلی از جمله مسائل اساسی منطقه 14 است. اکنون برای تامین سرانه های خدماتی منطقه، مکان هایی برای تملک، پیشنهاد شده که ما امروز از دو ملکی که قرار است تبدیل به بوستان شوند، بازدید کردیم، یکی از این املاک، اکنون باغ و زمین زراعی است که با مالک آن گفت و گویی داشتیم و در نهایت قرار شد، اعتبار تملک یکی از این دو ملک از محل جریمه قطع درختان، تامین گردد.

وی بافت فرسوده و قطعات ریزدانه را دیگر مسئله حوزه شهرسازی منطقه 14 دانست و گفت: ما در راستای نوسازی بافت فرسوده این منطقه، پیگیر به انتها رسیدن پروژه ای هستیم که از حدود 10 سال پیش به وسیله بخش خصوصی شروع شده است، این پروژه مربوط به تجمیع 71 قطعه ریزدانه است که متاسفانه به علت عدم رضایت تعدادی از مالکین، فرایند پیشرفت آن بسیار کند است که در این بازدید مقرر شد، سازمان نوسازی برای برطرف مشکل موجود و تسریع در اجرای این پروژه بزرگ اقدامات لازم را انجام دهد.

تهیه طرح اجرایی برای خیابان کرمان

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با اشاره به مسائلی که همچنان گریبانگیر بعضی از املاک همجوار خیابان کرمان است، گفت: طی سال های گذشته طرحی مربوط به تعریض خیابان کرمان به 35 متر تهیه شده بود که مسائلی را برای صاحبان املاک واقع در این خیابان ایجاد نموده بود، در سال 99 با توجه به مطالعاتی که در زمینه شهرسازی و تملک املاک و مسائل ترافیکی صورت گرفت، نه تنها احتیاجی به طرح تعریض برای این خیابان احساس نشد بلکه کاهش عرض به 20 متر و 16 متر، مورد تصویب کمیسیون ماده 5 نهاده شد. اکنون اصلاح طرح تعریض، دارای مسائلی در اجرا است و احتیاج به اقدامات تکمیلی دارد که قرار شد، همکاران منطقه 14، یک طرح اجرایی و طراحی شهری برای بهسازی این خیابان تهیه نمایند و برای تسریع در زیباسازی و فعال کردن جداره ها نیز اقدامات لازم انجام گردد.

وی افزود: پس از خاتمه بازدید، شهردار محترم تهران و معاونین طی جلسه ای مشترک، مواردی را که منطبق بر روینمودهای شهردار تهران، برنامه های بالادستی و در چارچوب برنامه های کلان حوزه شهری قابل انجام بود را مرور کردند. بعلاوه در خاتمه، با حضور در یکی از مساجد منطقه 14 به ملاقات با شهفرایندان و شنیدن مسائل و مسائل و پاسخگویی برای برطرف آن ها پرداخته شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1930

به "تهیه طرح اجرایی و طراحی شهری برای بهسازی خیابان کرمان در دستور نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه طرح اجرایی و طراحی شهری برای بهسازی خیابان کرمان در دستور نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید