معرفی ورزشگاه های میزبان مسابقات المپیک 2016 ریو (بخش دوم)

به گزارش مجله کوروش بزرگ، در بخش دوم از مقالات اختصاصی خبرنگاران در مورد ورزشگاه های میزبان مسابقات المپیک 2016 ریو، به بررسی ورزشگاه های اختصاص یافته به نه رشته دیگر از رشته های المپیک ریو از جمله فوتبال می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی ورزشگاه های میزبان مسابقات المپیک 2016 ریو (بخش دوم)

در این بخش ابتدا ورزشگا ه های رشته پرطرفدار فوتبال را معرفی خواهیم کرد و سپس به سراغ محل های برگزاری مسابقات رشته های تیروکمان، دو و میدانی، بسکتبال، تیراندازی، تیراندازی با کمان، اسب سواری، هندبال و قایقرانی خواهیم رفت.

استادیوم های مسابقات فوتبال

استادیوم آمازون آرنا یا استادیوم مانائوس

این استادیوم که در مانائوس قرار گرفته است برای جام جهانی 2014 ساخته شد و در تورنمت فوتبال در ریو میزبان شش بازی از مرحله گروهی خواهد بود (4 بازی در بخش مردان و 2 بازی در بخش زنان). این شهر در جنگل های بارانی آمازون قرار گرفته است و تاثیرات این قرارگیری در میان جنگل هم در شکل و نمای استادیوم کاملا پیدا است، که در واقع فرم آن از یک سبد میوه الهام گرفته شده است.

استادیوم آرنا کورینتیانس

این استادیوم برای جام جهانی 2014 ساخته شد. خانه باشگاه فوتبال کورینتیانس که باعث می شود المپیک به بزرگترین شهر برزیل یعنی سائوپائولو بیاید. استادیوم میزبان بازی های گروهی و یک چهارم در دو بخش زنان و مردان در کنار یکی از بازی های نیمه نهایی در بخش مردان و بازی رده بندی در بخش زنان.

استادیوم آرنا فونته نوا

استادیوم فونته نوا در مرکز قبلی برزیل یعنی سالوادور قرار گرفته است. این استادیوم در سال 1951 ساخته شده است و برای مسابقات جام جهانی 2014 برزیل بازسازی شد، این استادیوک در مسابقات المپیک ریو، میزبان 8 بازی از مرحله گروهی و دو بازی از مرحله یک چهارم (یکی در بخش زنان و دیگری در بخش مردان) خواهد بود.

استادیوم Mane Garrincha

این استادیوم در مرکز ملی برزیل برازیلیا قرار گرفته است و میزبان هشت بازی از مرحله گروهی و بازی افتتاحیه در بخش زنان و مردان در کنار یک بازی از مرحله یک چهارم نهایی در هردو بخش خواهد بود.

استادیوم Mineirao

یکی از معروف ترین استادیوم های کشور برزیل Mineirao است که برای مسابقات جام جهانی 2014 برزیل بازسازی شده است. این استادیوم میزبان شش بازی از مرحله گروهی (4بازی در بخش مردان و 2 بازی در بخش زنان)، دو بازی از مرحله یک چهارم نهایی (یکی در بخش زنان و دیگری در بخش مردان)، یک بازی نیمه نهایی در بخش زنان و بازی رده بندی در بخش مردان خواهد بود.

استادیوم المپیک (Engenhão)

این استادیوم که برای مسابقات پن آمریکن در سال 2007 ساخته شد، میزبان ورزشکارانرشته یدو و میدانی و یکی از محل های برگزاری مسابقات فوتبال المپیک خواهد بود. جایگاه های موقتی که در استادیوم قرار داده شده اند، ظرفیت آن را افزایش داده اند و راستا دو و میدانی نیز کاملا مدرن شده است.

استادیوم مسابقات تیراندازی با کمان

استادیوم Sambódromo

جایگاه سنتی رژه مدرسه سامبا در طول کارناوال، درهای خود را به روی مسابقات تیروکمان و دو مارتون در المپیک 2016 ریو باز کرده است. برای میزبانی این مسابقات روی ساختار استادیوم کار شده است و جایگاه های تازه نیز نصب شده اند.

استادیوم های مسابقات دو ومیدانی

علاوه بر استادیوم Sambodromo که میزبان مسابقات دو ماراتن است و دو استادیوم Mineirao و استادیوم المپیک (Engenhão) که علاوه بر فوتبال پذیرای ورزشکاران دو و میدانی در بخش های مختلف هم خواهند بود، یک مکان دیگر نیز برای این رشته در نظر گرفته شده است. تیم ملی ایران هم در این مسابقات با هفت سهمیه در دو بخش زنان و مردان حضور دارد.

پونتال

تجهیزات موقتی که در ساحل در منطقه غرب ریودوژانیرو قرارداده شده است، خط شروع و انتها برای مسابقات دوچرخه سواری جاده و مسابقات پیاده روی است.

استادیوم های مسابقات بسکتبال

استادیوم کاریوکا آرنا 1

این استادیوم که برای مسابقات المپیک ریو ساخته شده است یکی از میزبانان رقابت های بسکتبال این دوره است. این سالن چند منظوره بیش از 38 هزار مترمربع مساحت دارد و پس از رقابت های المپیک با داشتن تجهیزات برای 12 رشته ورزشی، یکی از مراکز تمرینی برای المپیک خواهد بود.

یوس آرنا (Youth Arena)

این سالن ورزشی در یکی از شلوغ ترین خیابان های ریودوژانیرو به نام خیابان برزیل(Avenida Brasil) واقع شده است. این استادیوم که برای مسابقات المپیک ساخته شده است، میزبان مسابقات پنج گانه مدرن و رقابت های مرحله گروهی بسکتبال در بخش زنان است.

استادیوم مسابقات هندبال

فیوچرآرنا (Future Arena)

محل برگزاری مسابقات هندبال المپیک یک محل موقت است که برای بازی های المپیک به روش معماری عشایری بنا شده است و پس از مسابقات این ساختار برچیده خواهد شد و در ساخت چهار مدرسه دولتی در شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

استادیوم مسابقات اسب سواری

مرکز اسب سواری المپیک

این مرکز که برای مسابقات پن آمریکن در سال 2007 ساخته شده است، برای مسابقات ریو مدرنیزه و گسترده شده است. مرکز یک میلیون مترمربعی، شامل پیست پرش، درساژ، کراس کانتری و تجهیزاتی برای مربی و اسب است.

استادیوم مسابقات قایقرانی

استادیوم وایت واتر (Whitewater Stadium)

یکی پیچیده ترین امکانات مربوط به استادیوم وایت واتر با 25 میلیون مترمکعب آب است که در دوبخش برای قایقرانی اسلالوم ساخته شده است. یکی برای برگزاری مسابقات که 250 متر است و دیگری برای تمرین کردن تعبیه شده است که 200 متر دارد.

استادیوم لاگوآ (Lagoa)

تالاب Lagoa Rodrigo de Freitas با پس زمینه ای زیبا از کوه ها، جنگل ملی Tijucaو تندیس حضرت مسیح یکی از زیباترین مکان های ریودوژانیرو است. این تالاب محل برگزاری مسابقات روئینگ و کانو سرعت است.

Marina da Glória

Marina da Glória در خلیج Guanabara که به اقیانوس نیز متصل می شود، اصولا برای برگزاری مسابقات قایقرانی بادبانی شکل گرفته است. محل برگزاری مسابقات مدرنیزه و گسترده شده است و با امکانات تفریحی تازه برای جذب بیشتر تماشاگران آن را تجهیز کرده و در حال حاضر با پارک فلامینگو نیز مرتبط شده است.

استادیوم مسابقات تیراندازی

مرکز تیراندازی المپیک

تغییرات کمی روی مرکز تیراندازی المپیک برای این دوره از مسابقات صورت گرفت. هفت محدوده تیراندازی که برای مسابقات آمریکن پن در سال 2007 استفاده می شدند به روز رسانی شده اند و یک منطقه دیگر نیز به صورت موقت ساخته شده است.

منبع: کجارو / rio2016.com
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1992

به "معرفی ورزشگاه های میزبان مسابقات المپیک 2016 ریو (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ورزشگاه های میزبان مسابقات المپیک 2016 ریو (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید