تور ارزان مجارستان: تور مجازی: بوداپست، مرکز مجارستان

به گزارش مجله کوروش بزرگ، اگر قصد سفر به اروپا دارید اما هنوز تصمیم نگرفته اید به کجا بروید، پیشنهاد ما شهر بوداپست ـ قلب فرهنگی، سیاسی و مالی مجارستان ـ است که اغلب از آن به عنوان پاریس کوچک اروپای مرکزی نام می برند. در این مقاله از تور مجازی با خبرنگاران همراه باشید و بیشتر درباره این شهر دیدنی بخوانید و ببینید.

تور ارزان مجارستان: تور مجازی: بوداپست، مرکز مجارستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

اگرچه شهر بوداپست از قدمت بالایی برخوردار است، اما در اصل شهری تازه به شمار میرود: از سال 1871، بخش های پست (Pest)، بودا (Buda) و ابودا (Óbuda) که هر سه در حاشیه رود دانوب (Danube، از جنگل سیاه در آلمان سرچشمه می گیرد) قرار داشتند، در کنار هم شهر بوداپست را به وجود آوردند. البته، از قرن اول پیش از میلاد بود که مردم در این منطقه سکونت گزیدند. قبایل مجاری، اولین بار در حدود سال 895 بود که وارد این ناحیه شدند؛ سپس، بودا (Buda) اولین مرکز سیاسی مجارستان شد. در اوایل قرن 13، این شهر به قدری وسعت یافت که به دو بخش ابودا (یودا قدیم) و بودا (محله تازه) تقسیم شد.

برای سال ها، پادشاهی مجارستان به ترتیب زیر سلطه خانواده های سلطنتی چک، بایرن ها، اتریش و هلند قرار داشت. در اواسط قرن 16 میلادی، ترک ها حکومت این سرزمین را در دست گرفتند و بعدها، در سال 1686 ، اتریشی ها که ادعای مالکیت این سرزمین را داشتند، مجارستان را از دست آنها خارج کردند.

در 15 مارچ 1867، قراردادی به امضا رسید که به موجب آن نواحی مجاری اتریش، استقلال مدیریتی پیدا کردند. یکی از مهمترین نتایج این تصمیم تاریخی، ادغام بخش های بودا، ابودا و پست و در نتیجه تشکیل سرزمینی خودمختار بود. از آن موقع، رشد سریع شهر شروع شد؛ به شکلی که در اوایل قرن بیستم، جمعیت شهر به چیزی حدود 730,000 نفر رسید. در 16 نوامبر 1918، مجارستان به عنوان جمهوری اعلام استقلال کرد و بوداپست هم چنان جایگاه خود را به عنوان مرکز حفظ کرد.

در طول قرن ها، فعالیت های نظامی سبب تخریب میراث معماری شهر شد؛ اما خوشبختانه بسیاری از بناهای تماشای شهر تا به امروز به حیات خود ادامه داده اند. قصر بودا که به دژ بودا نیز معروفیت دارد یکی از این بناهای تاریخی به جا مانده است. اولین اقامتگاه سلطنتی شهر در حاشیه رود دانوب و به وسیله شاه بلای چهارم مجارستان در سال های 1247 تا 1265 ساخته شد و در دوره قرون وسطی این قصر بازسازی شد. زمان جنگ بزرگ ترک ها، در قرن 17 میلادی، بخش قابل توجهی از دیوارهای تاریخی قصر تخریب شد. اما خیلی زود، بعد از انقلاب مجارستان، در سال های 1850 تا 1856، قصر دوباره بازسازی شد و حالا این قصر یکی از جاذبه های اصلی بوداپست محسوب می شود.

کاخ سلطنتی تاریخی بوداپست از دید سازمان یونسکو پنهان نمانده و در سال 1987 به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. علاوه براین کاخ، بخش های دیگری از این شهر زیبا در این فهرست قرار گرفته اند.

فهرست تماشای های بوداپست تمام نشدنی است و این جاذبه ها بسیارند: قصر کوارتر (The Castle Quarter) که امروزه جایگاه گالری ملی مجارستان است، موزه تاریخی بوداپست، کلیسا تیاس (Matthias Church)، فیشرمن بسچن (Fishermans Bastion، قلعه ای در بوداپست)، قلعه لبرینس (Labyrinth)، ستون پلگ (Plague column) و بسیاری دیگر. ساختمان مجلس مجارستان در اواخر قرن 19 تا اوایل قرن 20 ساخته شد و در میان جاذبه های توریستی شهر بوداپست واقع شده است. این کاخ را با الهام از کلیسا وست مینستر (Westminster Abbey) ساخته اند.

علاوه بر بناهای بی نظیر تاریخی، بوداپست به خاطر پارک ها و آب گرم هایش نیز معروف است. در واقع، بوداپست تنها مرکز اروپایی است که هم زمان تفرجگاه هم به شمار میرود. چشمه های آب گرم بسیاری از سال های دور در این مکان کشف شده اند وباستان شناسان توانسته اند بقایای حمام های رم باستان را که قدمت آنها به سال 200 میلادی برمی شود در محدوده شهر بیابند. فرهنگ حمام کردن را ترک ها بین قرن 16 تا 17 میلادی وارد مجارستان می نمایند؛ اما اکنون بوداپست تازه بیش از 20 مجموعه حمام دارد که شامل حمام های روباز نیز می شود.

اگرچه تور مجازی نمی تواند به طور کامل حس و حال خوب این شهر را به تصویر بکشد، اما دست کم دید کلی از این شهر به شما خواهد داد و احتمالا شما را برای تماشا بوداپست زیبا ترغیب خواهد نمود.

تور مجازی روزهای فرد، ساعت 10:15 شب در خبرنگاران منتشر می شود. برای دسترسی به مقاله های این بخش به صفحه اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1956

به "تور ارزان مجارستان: تور مجازی: بوداپست، مرکز مجارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مجارستان: تور مجازی: بوداپست، مرکز مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید