جذابیت های نووسیبیرسک

به گزارش مجله کوروش بزرگ، نووسیبیرسک سومین شهر بزرگ کشور روسیه بعد از مسکو و سن پترزبورگ به شمار می رود. این شهر در جنوب شرقی دشت سیبری غربی واقع شده است و پر جمعیت ترین شهر سیبری است. تاریخ پایه گذاری آن به سال 1893 باز می گردد. نکته جالب درباره این شهر این است که در سال 2008 سومین شهر پر جاذبه برای تجارت در روسیه انتخاب شده است. چند قهرمان سابق المپیک در این شهر سکونت داشته اند. با این که شهری باستانی نیست، اما جذابیت های نووسیبیرسک برای گردشگران کم نیستند.

جذابیت های نووسیبیرسک

معرفی جذابیت های نووسیبیرسک

  • بزرگ ترین باغ وحش کشور روسیه از جذابیت های نووسیبیرسک است. حدود یازده هزار حیوان در این باغ وحش نگهداری می شود. نام 120 گونه از این حیوانات در کتاب سرخ بین امللی وارد شده است. در باغ وحش علاوه بر تماشای حیوانات می توان از چرخ و فلک سواری و اسب سواری نیز لذت برد.
  • یکی دیگر از جذابیت های این شهر باغ گیاهان است که در شهرک آکادمی قرار گرفته است. در زمان ساخت این شهرک علمی در تلاش بودند تا حد امکان طبیعت آن جا را حفظ کنند. به همین علت، در محوطه این شهرک درختان جنگلی زیادی وجود دارد. این شهرک محل برقراری سمپوزیوم ها و کنفرانس های علمی است.
  • وجود موزه ای به نام موزه خورشید یکی دیگر از جذابیت های نووسیبیرسک است. این موزه تنها موزه در دنیا است که به نماد زندگی اختصاص یافته است. این موزه در اصل از تصویرهای خورشید و خدایان خورشید تمدن های باستانی تشکیل شده است. در میان اشیای این موزه جالب می توان نمادهای هنری سنن خورشیدی روس باستان، هند، چین و نپال و نقوش خورشید و سیستم خورشیدی روی صخره ها را تماشا کرد که به وسیله اقوام باستانی کشیده شده اند.
  • در خیابان های این شهر مجسمه های عجیبی به چشم می خورد که از جذابیت های نووسیبیرسک است. به عنوان مثال، از این مجسمه ها می توان به مجسمه کالباس در جنوب شهر و مجسمه چراغ قرمز در نزدیکی پارک ساحلی اشاره کرد.
  • موزه پوست ساحلی سیبری در این شهر قرار گرفته است. آثار جالبی از پوست بریان به وسیله هنرمندان سیبری مدرن در آن به نمایش گذاشته شده است. از این آثار تزئینی در خانه های قدیمی استفاده می کردند.
  • موزه فضای باز تاریخی این شهر آثار منحصر به فرد معماری چوبی و فرهنگ سیبری را در خود جای داده است.
  • موزه هنر دولتی نووسیبیرسک مجموعه ای از نقاشی ها، مجسمه ها، هنرهای تزئینی و ریخته گری است. این موزه دو نمایشگاه تاریخی و طبیعی دارد. نمایشگاه تاریخی در مرکز شهر و در یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر بنا شده است.
  • موزه تجهیزات راه آهن نیز از جذابیت های نووسیبیرسک و شامل مجموعه ای بزرگ از بخار، دیزل و لوکوموتیو های الکتریکی و واگن ها می شود. به علاوه، مجموعه ای از اتومبیل ها، کامیون ها، تراکتورها و دیگر وسایل نقلیه نیز در آن به نمایش درآمده اند.

تئاترهای نووسیبیرسک

ساختمان تئاتر دولتی باله و اپرا در این شهر طرفداران زیادی دارد. این تئاتر در قرن بیستم بنا شده و بزرگ ترین ساختمان تئاتر روسیه است. البته دومین تئاتر بزرگ دنیا نیز محسوب می شود.

از دیگر تئاترها در این شهر می توان به تئاتر دراماتیک دولتی نووسیبرسک خانه قدیمی، تئاتر جوانان دانشگاهی نووسیبرسک گلوبس، تئاتر درام دانشگاه نووسیبیرسک مشعل قرمز که یک بنای تاریخی معماری است، تئاتر دره شهر نووسیبرسک، تئاتر کمدی موسیقی نووسیبیرسک و تئاتر عروسکی منطقه نووسیبیرسک اشاره کرد.

زمستان های نووسیبیرسک

با توجه به قرار دریافت این شهر در سیبری، زمستان های سختی در انتظار ساکنان شهر و همچنین گردشگرانی است که قصد سفر به این شهر را دارند. در زمان سفر به این شهر باید از نظر زمانی به این نکته توجه داشت.

منبع: دلتابان
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 730

به "جذابیت های نووسیبیرسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذابیت های نووسیبیرسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید