جزئیات رفتار تحقیرآمیز با مسافران ایرانی روسیه ، ماجرای هشدار سفارت ایران در مسکو به مسافران ایرانی چه بود؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، سفارت ایران در مسکو به شهروندان ایرانی که قصد سفر به روسیه دارند هشدارها و توصیه های ارائه نموده است. اما ماجرای این هشدارها چه بوده است؟

جزئیات رفتار تحقیرآمیز با مسافران ایرانی روسیه ، ماجرای هشدار سفارت ایران در مسکو به مسافران ایرانی چه بود؟

خبرنگاران: گزارشی در روزهای گذشته به نقل از شاهدان عینی در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از برخورد ناشایست پلیس مسکو با مسافران ایرانی بود. در این گزارش گفته شده مسافرانی که روز شنبه پنج مرداد با پرواز ماهان وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شده اند با تحمل پنج ساعت شرایط شبه بازداشت، توقیف گذرنامه ها، بازپرسی های غیرمتعارف و رفتار توهین آمیز ماموران فرودگاه روبرو شده اند.

بنا بر این گزارش ماموران فرودگاه هنگام آنالیز پاسپورت مسافران ایرانی گذرنامه اکثر آنها را توقیف و آنها را به سالنی محصور فرستاده اند و سپس بعد از رفتارهایی تحقیرآمیز … به صورت تک تک از همه آنها بازپرسی نموده اند.

به نوشته این گزارش شاهدان و مسافران و گردشگران ایرانی می گویند این رفتار همیشه با مسافران ایرانی در فرودگاه مسکو اجرا شده و می گیرد.

سفارت ایران در مسکو چند روز پس از انتشار این گزارش در فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

سفارت ایران در مسکو در بخشی از طلاعیه ای که متشر نموده اورده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با نظر داشت این واقعیت که رفتار مذکور با بعضی از شهروندان ایرانی در یکی از فرودگاه های مسکو غیر قابل پذیرش بوده، ضمن انجام ملاقات های متعدد با مقامات مختلف روسیه در وزارت امور خارجه این کشور و دیگر نهادهای ذیربط و با ارسال چندین یادداشت اعتراض آمیز، مراتب اعتراض و گله مندی خود را اعلام نموده و همیشه تاکید نموده است که باید احترام شهروندان ایرانی حفظ شده و حقوقی از آنان ضایع نشود.

این سفارتخانه می افزاید: با این وجود موضوع ضرورت حفظ حقوق و شئون شهروندان ایرانی همچنان در دستور کار این سفارت و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است و امیدواریم پیگیری های کنونی با مساعدت سازمان های ذیربط روسیه نتیجه خواهد داد و در آینده شاهد تکرار مسائل مذکور نخواهیم بود.

سفارت ایران در مسکو هشدارها و توصیه هایی نیز به مسافران داشته است که از لینک زیر می توانید بخوانید:

منبع: چمدان
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 280

به "جزئیات رفتار تحقیرآمیز با مسافران ایرانی روسیه ، ماجرای هشدار سفارت ایران در مسکو به مسافران ایرانی چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات رفتار تحقیرآمیز با مسافران ایرانی روسیه ، ماجرای هشدار سفارت ایران در مسکو به مسافران ایرانی چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید