خالق سایلنت هیل سونی را ترک و استودیوی مستقل خود را تأسیس کرد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، کئیچیرو تویاما، خالق بازی های ترسناکی مثل سایلنت هیل، سایرن و همچنین مجموعه Gravity Rush، خبر از ترک سونی و تأسیس استودیوی بازی سازی مستقل خود را داده است. این شرکت جدید Bokeh Game Studio نام دارد و این طور که به نظر می رسد، روی یک بازی اکشن ترسناک کار می نماید.

خالق سایلنت هیل سونی را ترک و استودیوی مستقل خود را تأسیس کرد

تویاما حدود بیست سال گذشته را به عنوان کارگردان در استودیوی ژاپن سونی سپری نموده بود. او پس از ساخت سایلنت هیل برای پلی استیشن وان، از کونامی خارج می گردد و به سونی می پیوندد. تویاما در سونی هم به ساخت بازی های ترسناک ادامه می دهد و بازی های سایرن و سایرن 2 را برای کنسول پلی استیشن 2 می سازد.

پس از ساخت یک بازسازی از قسمت اول سایرن برای پلی استیشن 3، تویاما مجموعه دیگری به نام Gravity Rush روی پلی استیشن ویتا خلق می نماید. آخرین بازی تویاما، بازی Gravity Rush 2 برای پلی استیشن 4 بود.

دو نفر از همکاران تویاما هم سونی را ترک نموده و به استودیوی بوکه ملحق شده اند. کازونوبو ساتو که پیش از این به عنوان طراح انیمیشن روی بازی سایرن کار نموده؛ همچنین به عنوان تهیه نماینده روی پروژه آخرین محافظ فعالیت نموده بود، از افراد کلیدی استودیوی بوکه خواهد بود. جونیا اوکورا هم که طراح ارشد سری بازی های سایرن و Gravity Rush بوده، به عنوان کارگردان و مدیر فنی در استودیوی بوکه فعالیت خواهد نمود.

  • ویترین بازی: Siren

درباره اسم استودیو، کئیچیرو تویاما شرح داده است که کلمه انگلیسی Bokeh در واقع ریشه ای ژاپنی دارد و عکاسان ژاپن برای اولین بار استفاده از واژه ژاپنی بوکه را برای تکنیک تار کردن تصویر به کار گرفتند. تویاما گفته که او انتظار دارد بازی های آن ها هم ابهام خاصی در خود داشته باشند و برای همین این نام را انتخاب نموده است.

پس از اعلام این خبر، نشریه فامیتسو مصاحبه ای با تویاما منتشر کرد و در آن از دلایل او برای تأسیس این استودیو پرسید. تویاما گفته است که سونی بیشتر به ساخت بازی های پرهزینه با تیم هایی عظیم علاقه دارد و چنین بازی هایی باید برای مخاطبی وسیع و با اهداف تجاری ساخته شوند، در حالی که تویاما بیشتر علاقه دارد تا بازی های مستقل کوچکتر با ایده های جدید و در واقع آنچه خودش می خواهد را بسازد.

خالق مجموعه سایرن اضافه نموده که سونی از این حرکت او حمایت نموده و او هم میخواهد تا رابطه خوبش را با سونی حفظ کند. هدف فعلی استودیوی بوکه، ساخت مجموعه هایی کاملا جدید مختص این استودیو است، ولی تویاما امیدوار است که بتواند در آینده و با همکاری سونی، روی مجموعه های خودش هم دوباره کار کند.

در حال حاضر، استودیوی بازی سازی بوکه روی یک بازی ماجراجویی اکشن ترسناک کار می نماید. مراحل پیش فراوری بازی شروع و سرمایه گذار هم برای بازی پیدا شده است. طبق گفته تویاما، اولین پروژه آن ها از نظر وسعت، هم اندازه بازی های قبلی او خواهد بود. برنامه استودیوی بوکه این است که اولین ساخته شان را تا دو سه سال آینده و روی تمام پلتفرم ها عرضه نمایند.

می توانید در ادامه ویدیویی که برای معرفی Bokeh Game Studio معرفی شده است را ببینید.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1420

به "خالق سایلنت هیل سونی را ترک و استودیوی مستقل خود را تأسیس کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالق سایلنت هیل سونی را ترک و استودیوی مستقل خود را تأسیس کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید