اوپنهایمر: برترین بازی ها با اشارات به بمب اتم

به گزارش مجله کوروش بزرگ، یکی از مهم ترین تحولات دنیا در قرن گذشته اختراع بمب اتم بود. استفاده از آن در هیروشیما و ناکازاکی در سال 1945 به جنگ دنیای دوم خاتمه داد و جنگ سرد را شروع کرد، جایی که تهدید پرتاب بمب های هسته ای بیشتر باعث شد مردم در ترس زندگی نمایند.

اوپنهایمر: برترین بازی ها با اشارات به بمب اتم

به گزارش ویجیاتو، فیلم زندگینامه اوپنهایمر ساخته کریستوفر نولان، در دوران زندگی و زمان خالق اصلی بمب اتم، جی رابرت اوپنهایمر می گذرد. اما این اولین رسانه ای در دنیای تفریح نیست که به پروژه منهتن و بمب اتم می پردازد. کتاب ها، فیلم ها، درام های تلویزیونی و موارد دیگر زیادی وجود دارد. اما بعضی بازی های ویدیویی نیز وجود دارند که به این پروژه اشاره می نمایند.

Tennis For Two

اوپنهایمر یکی از مشهورترین دانشمندانی است که در ساخت این بمب دخیل بوده است، شاید تنها به علت جمله تاریخی و مشهورش برای نشان دادن احساس او نسبت به این سلاح (اکنون من تبدیل به مرگ شده ام، ویرانگر دنیاها). اما افراد دیگری مانند ویلیام هیگینبوهام نیز در این امر دخیل بودند.

او و تیمش مسئول مکانیزم الکترونیکی و احتراق بمب بودند. یک دهه بعد، او در آزمایشگاه ملی بروکهاون کار کرد. در اینجا، در سال 1958، او از بعضی از فناوری های قدیمی اسیلوسکوپ برای ایجاد یک تنیس دو نفره استفاده کرد، که اتفاقا اولین بازی ویدیویی تاریخ شد. این یک بازی تنیس کوچک و ساده بود که به وسیله مردی که بمب ها را منفجر کرد ساخته شد.

Fallout

یافتن ارجاعات خاص به پروژه منهتن و بمب اتمی اصلی سخت است، زیرا بیشتر بازی های مربوط به سلاح های هسته ای معمولاً معاصر هستند (در دهه 1980 رسانه هایی با موضوع ترس هسته ای زیادی وجود داشت)، یا در آینده ای تقریبا دور اتفاق می افتند. به عنوان مثال، Fallout اصلی در سال 2161، نزدیک به یک قرن پس از جنگ هسته ای بین ایالات متحده و چین رخ داد. پس از آن، زنده ماندن در زمین بایر به جای مانده به عهده بازیکن بود.

با این حال، قبل از اینکه جنگ زمین را ویران کند، شرکتی به نام Manhattan Projects Inc سلاح های هسته ای برای قدرت های دنیای ساخت. چیزی که زمانی یک پروژه مخفی بود اکنون به یک نام تجاری تبدیل شده بود و آخرین کلاهک آن ها - پلوتونیوس - به عنوان یک خدا در Fallout Tactics: Brotherhood of Steel پرستش می شد.

لوس آلاموس نیز قرار بود به عنوان ماموریت و لوکیشن مرکزی در نسخه استودیوی Black Isle از فال اوت 3 با نام رمزی ون بورن باشد که به عنوان The Reservation طراحی گردد. اما اکنون تنها در ماد Fallout: New Vegas وجود دارد.

Wasteland 2

این ماده به وسیله InXile Entertainment ساخته شده است، شرکتی که دنباله های معنوی Fallout را به عنوان Wasteland عرضه کرد. در سال 1998 دنیا گرفتار بمب های هسته ای شد و به جای مانده ارتش ایالات متحده در جنوب غربی آمریکا به عنوان تکاوران صحرا آن منطقه را اداره می کردند، جایی که با هوش مصنوعی، ماشین ها و فرقه های بمب پرست مانند The Serverts of the Mushroom Cloud و Holy Detonation Cult سر و کار داشتند.

Wasteland 2 اشاره خود را به لوس آلاموس، محل آزمایش بمب داشت. در کالیفرنیا، بازیکنان می توانستند لوس آلاموس را بیابند، سایتی که به وسیله تشعشعات مرگبار و ربات ها احاطه شده بود و فقط شامل محل نگهداری ضایعات و یک مربی سگ به نام Dekkar بود که مکان خوبی برای ارتقاء لباس های تشعشعی و دوستی با دکار و سگ هایش برای XP اضافی است.

Braid

پازل-پلتفرمر جاناتان بلو، با نام Braid در نسل هفتم محبوبیت فراگیری پیدا کرد. ترکیبی از طراحی مراحل سنتی با ترفند های دستکاری زمان برای عبور از موانع مجذوب کننده بود. بعلاوه پیچیدگی های خاص خود را در یک داستان معمولی پلتفرمر داشت. جایی که بازیکن فکر می نماید Tim در کوشش است شاهزاده خانم را نجات دهد، اما او در واقع شخصیت شرور ماجرا است که سعی می نماید دوباره او را دستگیر کند؛ و احتمالاً یک دانشمند هسته ای نیز هست. بازیکنان باید به میزان کافی قطعات پازل جیگساو را جمع آوری می کردند تا اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورند و متوجه این حقیقت بشوند.

یکی از سرانجام های بازی، به یک پناهگاه و رویدادی به نام تولد دنیا اشاره دارد که باعث می گردد هرکس به یاد جمله معروف کنت بینبریج بیفتد: حالا همه ما حرامزاده هستیم! که بعد از آزمایش ترینیتی، اولین بمب اتم دنیا خطاب به اوپنهایمر گفت. سپس اگر Tim در بازی به شاهزاده خانم برسد، همه چیز منفجر می گردد. علاوه بر اینکه بازی به نوعی آنتی-ماریو است، یک تمثیل از ساخت بمب ها نیز محسوب می گردد.

Trinity

اما چرا بلو بازی آنتی-ماریوی خود را با پروژه منهتن در هم می آمیزد؟ علت آن ممکن است در دیگر بازی او در سال 2016 به نام The Witness پنهان شده باشد که حاوی سخنرانی برایان موریارتی به نام راز مزمور 46 بود. خود سخنرانی مستقیماً حاوی پاسخ نیست، اما گذشته موریارتی اینگونه است. او برای LucasArts و Infocom بازی هایی می ساخت که یکی از آن ها Trinity نام داشت.

این یک بازی ماجراجویی متنی در سال 1986 بود که باعث می شد بازیکن با پرش به دریچه ای میان بعدی که از ناکجاآباد ظاهر می گردد از حمله هسته ای به لندن فرار کند. از آنجا، آن ها می توانند وارد در های دیگری شوند که به مکان های حملات هسته ای دیگر، چه خیالی و چه واقعی، منتهی می شوند تا زمانی که به آزمایش اصلی ترینیتی ختم شوند. تا آن موقع، بازیکن باید سرنخ هایی را که در سایت های دیگر پیدا نموده است جمع کند تا از بروز فاجعه در سایت ترینیتی جلوگیری کند.

Metal Gear

بازیکنان برای تماشا داستان های مربوط به سلاح های هسته ای نیازی به بازگشت به رایانه های آمیگا یا DOS ندارند. متال گیر به طور کلی درباره یک سرباز ویژه است که کوشش می نماید کسی را از استفاده از آخرین قطعه فناوری برای پرتاب کلاهک هسته ای به دلایلی باز دارد. با توجه به اینکه این فرنچایز ساخته ژاپن است، کشوری که مستقیماً از تاثیر بمب اتم رنج می برد، موضع محکم تری در برابر پروژه منهتن دارد.

MGS: Peace Walker فاش کرد که Boss سعی نموده von Neumann، یکی از توسعه دهندگان کلیدی بمب اتم را بر اساس اطلاعات نادرست، ترور کند. MGS1 نشان داد که پدربزرگ اوتاکن نیز روی این پروژه کار می کرد که باعث شد پسرش دچار نقص مادرزادی ناشی از تشعشعات گردد که باعث فلج شدن او شد. اوتاکن به برترین وجه خانواده اش را خلاصه کرد و گفت: ما باید نفرین سلاح های هسته ای را در DNA خود ثبت کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2327

به "اوپنهایمر: برترین بازی ها با اشارات به بمب اتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپنهایمر: برترین بازی ها با اشارات به بمب اتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید