داورزنی: می خواستند فدراسیون والیبال را بزنند، شخصیت عسکری را زیر سوال بردند، لژیونرهای ما در لیگ های خود بهترین هستند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، رئیس فدراسیون والیبال، مطرح شدن فعالیت سرپرست تیم والیبال نوجوانان ایران در سمت ریاست صنف چلوکبابی را به خاطر تخریب فدراسیون والیبال دانست.

داورزنی: می خواستند فدراسیون والیبال را بزنند، شخصیت عسکری را زیر سوال بردند، لژیونرهای ما در لیگ های خود بهترین هستند

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا داورزنی درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال گفت: دعا می کنم ویروس کرونا از ایران و دنیا رخت ببندد. خاصیت برگزاری لیگ این است که هر رشته در نقاط مختلف کشور فعالیت کند و علاقه مندان زیادی در شهرهای مختلف وجود دارد. در شرایط کرونا مجبور شدیم تصمیماتی بگیریم تا از سلامت بازیکنان محافظت کنیم و فلسفه ورزش هم همین است. به خاطر تعدد سفرها، محدودیت پروازها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی که باعث می شد جان بازیکنان و مربیان به خطر بیفتد، لیگ برتر را به صورت متمرکز برگزار کردیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه حضور تماشاگران یکی از امتیازات میزبان است و آنها برای رعایت پروتکل های بهداشتی نمی توانند در بازی ها حاضر شوند، پس فرقی نمی کرد تیم ها در خانه خود با تیم دیگر بازی کنند یا در خانه حریف. با توجه به شرایط خانه والیبال تهران، امکاناتی فراهم کردیم که رعایت پروتکل ها بهتر انجام شود. دور رفت لیگ برتر را تمام کردیم و قرار شد دور برگشت را به روش لیگ ملت های والیبال برگزار کنیم که 11 تیم از 14 تیم شرکت کننده خاطرنشان کردند مسابقات همچنان به صورت رفت و برگشت برگزار شود. ما هم پذیرفتیم لیگ برتر را به صورت متمرکز برگزار کنیم و امیدوارم هم سلامت بازیکنان در انتها رقابت ها تضمین شده باشد، هم بازیکنان خوبی به تیم ملی تحویل داده شود تا با آمادگی کامل در المپیک شرکت کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت وگو می کرد، درخصوص شرایط نظارت آلکنو بر بازیکنان ایرانی گفت: فیلم بازی ها در یک سیستم فیلم مسابقات به اشتراک گذاشته می شود و بیشتر مربیان و باشگاه ها از آن استفاده می کنند. آلکنو و توتولو بازیکنان ایرانی داخل کشور و خارج از ایران را زیر نظر دارند. اطلاعات به صورت بازی به بازی به آلکنو ارسال می شود و همه دیدارها توسط کادر فنی آنالیز خواهد شد.

داورزنی در خصوص انتخاب دستیاران آلکنو در تیم ملی والیبال ایران مطرح نمود: چند مربی از جمله تندروان، محمدی راد، پیمان اکبری و سعید رضایی را به کادر فنی اضافه نمودیم. پزشک و تیم آنالیز هم به فعالیت خود ادامه می دهند و باید ببینیم ترکیب چگونه خواهد بود. طبق برنامه تنظیم شده تا المپیک، گروهی از بازیکنان را برای لیگ ملت ها و گروهی دیگر را برای المپیک آماده می کنیم. بازیکنان این تیم ها از دل این 30 بازیکن انتخاب می شوند. اینکه کدام مربی با چه تعداد از بازیکنان کار می کند، به آلکنو مربوط می شود. اردویی در داخل کشور و یک اردو در کازان روسیه داریم. برنامه های مختلفی داریم که مطابق آنها پیش می رویم.

وی با بیان اینکه همه می دانند چه شرایطی بر ایران و دنیا حاکم است، خاطرنشان کرد: بر اساس آرمان های خود تلاش می کنیم بهترین شرایط را برای تیم فراهم کنیم. هدفگذاری کردیم که در گام اول، جزو چهار تیم نخست المپیک باشیم و حتماً نگاهی به سکو داریم. هر چه در توان داریم می گذاریم تا به جایگاهی که می توانیم، برسیم. ملت ما مستحق این است که والیبال ایران، قدرتمندانه حضور داشته باشد و از اعتبار و توان کشور دفاع کند. والیبال ایران تا به امروز افتخارافرینی داشته و امیدوارم با برنامه ریزی خود، حضور قدرتمندی در المپیک داشته باشیم.

رئیس فدراسیون والیبال با تمجید از شرایط لژیونرهای ایرانی گفت: بازیکنان عزیز ما در داخل و خارج ایران تلاش می کنند آمادگی خود را حفظ کنند. لژیونرهای ما در لیگ های خود بهترین هستند. محمد موسوی در ایتالیا، بردیا سعادت در صربستان و سعید معروف در چین جزو بهترین ها هستند. بچه ها تلاش می کنند در شرایط خوبی قرار بگیرند. این بازیکنان روی نوار موفقیت هستند. مراقب سلامتی آنها هستیم تا با آمادگی خوبی در اردوی تیم ملی داشته باشند و تیم قدرتمندی برای المپیک آماده کنیم.

داورزنی درخصوص حاشیه های انتخاب رضا عسکری (رئیس صنف چلوکبابی قزوین) به عنوان سرپرست تیم نوجوانان کشور گفت: او اکنون کار دیگری دارد. عسکری در شهرداری فعالیت می کند و سرپرست تیم شهرداری قزوین بود. چند سال است که عسکری در این حوزه کار کرده که به آن پرداخته اند. می خواستند فدراسیون والیبال را بزنند، شخصیت عسکری را زیر سوال بردند. همه مشاغل محترم هستند و هر کسی می خواهد روزی حلال به خانه ببرد. بعضی ها مغازه داشتند، بعضی ها مکانیکی دارند و بعضی دیگر بنایی می کردند. عسکری فوق لیسانس مدیریت گرفته و در شهرداری استخدام شده است. از این تیم افراد زیاد داریم. کسانی بودند که در جوانی حرفه ای را پیشه کرده اند و ما نباید آغاز به تخریب شخصیت کنیم.

وی این نوع نگاه را غلط دانست و شرح داد: قرار نیست سرمربی تیم ملی را انتخاب کنیم. البته اگر یک مربی بین المللی شغل دیگری از قبل داشته باشد، مسئله ای نیست که از او استفاده شود. قرار نیست شغل افراد را زیر سوال ببریم. 12،10 نفر با تیم جوانان کار می کنند و هر کدام کار تخصصی خود را دارند. سرپرست از افرادی است که باید امکانات خوبی برای تیم فراهم و از ظرفیت کشور برای اردوها استفاده کند.

کسی که در سن 35 سالگی به ریاست یک صنف رسیده، یعنی ظرفیتی دارد که می توان از آن استفاده کرد. رئیس فدراسیون والیبال ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: منظورم از این فرد فقط عسکری نیست؛ بلکه عسکری هاست. ورزش موضوعی است که افراد مختلفی در آن خدمت می کنند و هر کدام، تخصصی دارند که از رشته های مختلف از آن استفاده می شود. باید نیرویی ایجاد و تیم خوبی تربیت کنیم. والیبال نوجوانان و جوانان ایران، مدافع عنوان قهرمانی است و تلاش می کنیم تیمی برای دفاع از این عناوین آماده کنیم. باید به درستی از تمامی ظرفیت های کشور استفاده و آمادگی را در تیم ملی ایجاد کنیم.

داورزنی درخصوص اینکه به نظر می رسد بعضی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون والیبال در جریان بعضی تصمیمات نیستند، گفت: بعضی دوستان کم لطفی می کنند. تمام تصمیمات و صحبت ها از قبل در جلسات کارشناسی مطرح شده است. خودم خبری را دیدم که فرد مورد نظر در جریان کار و نیز جلسه تخصصی و هیئت رئیسه فدراسیون حضور داشت. فرایند تصمیم گیری دوستان در فدراسیون معین است.

وی یادآور شد: تیم های نوجوانان و جوانان ایران در سال 1400، به ترتیب در مسابقات قهرمانی دنیا شرکت می کنند و مسابقات آسیایی در رده سنی پایه نداریم. به جز تیم نوجوانان ایران با سرمربیگری آرمات، تیم دیگری با هدایت محمد وکیلی برای رقابت های قهرمانی آسیا در سال 1401 آماده می کنیم که شامل بازیکنان 16،15 ساله هستند. در زمان تعطیلی باشگاه ها به خاطر کرونا، ما فعالیت این تیم را آغاز کردیم و فرصتی ایجاد شد تا نسلی نسوزد. از الان تیم دیگری سازماندهی کردیم تا تیم قدرتمندی برای سال 1401 بسازیم و با حفظ اقتدار خود در والیبال دنیا، عناوین ایران را در آسیا و دنیا حفظ کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1476

به "داورزنی: می خواستند فدراسیون والیبال را بزنند، شخصیت عسکری را زیر سوال بردند، لژیونرهای ما در لیگ های خود بهترین هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: می خواستند فدراسیون والیبال را بزنند، شخصیت عسکری را زیر سوال بردند، لژیونرهای ما در لیگ های خود بهترین هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید