در اطراف تهران کجا کمپ کنیم؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، کمپینگ یک فعالیت طبیعت گردی محبوب است که بسیاری از افراد در پی آرامش و استراحت در طبیعت هستند. اطراف شهر تهران نیز منطقه ها زیبا و مناسب برای کمپینگ وجود دارد که می تواند گزینه ای عالی برای گذراندن وقت در طبیعت باشد. از جاذبه های این منطقه ها می توان به آبشارها، جنگل ها، رودخانه ها و کوهستان های زیبا اشاره نمود که فرصتی عالی برای تجربه یک سفر آرامش بخش را فراهم می نمایند.

در اطراف تهران کجا کمپ کنیم؟

در این گزارش 4 پیشنهاد مجذوب نماینده برای کمپینگ در جنگل های نزدیک تهران معرفی می گردد.

درکه؛ یک خلوتگاه طبیعی

درکه که در دامنه های شمالی رشته کوه البرز واقع شده است، مقصدی محبوب برای کمپینگ در نزدیکی تهران است. این منطقه خوش چشم انداز به خاطر جنگل های انبوه، نهرهای شفاف و مسیرهای پیاده گردی خوش چشم انداز اش شناخته می گردد که آن را به مکانی ایده آل برای دوستداران طبیعت و علاقه مندان به فضای باز تبدیل نموده است.

کمپینگ در درکه فرصتی برای چادرزدن در میان درختان سر به فلک کشیده، گوش دادن به صداهای آرامش بخش طبیعت و لذت بردن از منظره ها پانورامای کوه های اطراف را فراهم می نماید. درحالی که تماشاگران می توانند انواع گونه های پرندگان را در منطقه ها جنگلی ببینند، درکه با محیط آرام و زیبایی طبیعی خود مقصد مناسبی برای یک کمپینگ آرام است.

لواسان؛ گوهر پنهان

لواسان جواهر پنهانی است که در دامنه های رشته کوه البرز و در فاصله کوتاهی از تهران واقع شده است. این منطقه مجذوب نماینده به وسیله جنگل های سرسبز، جویبارهای پرپیچ وخم و منظره ها کوهستانی خیره نماینده احاطه شده است که آن را به مقصدی ایده آل برای علاقه مندان به کمپینگ تبدیل نموده است.

کمپینگ در لواسان به بازدیدنمایندگان این امکان را می دهد که در محیط آرام و سرسبز غوطه ور شوند، در کناره های رودخانه لواسان استراحت نمایند و از پیاده روی های آرام در حومه خوش چشم انداز شهر لذت ببرند. جویندگان ماجراجویی می توانند غار لواسانات را از نزدیک کاوش نمایند یا در امتداد مسیرهای ناهموار به یک سفر دوچرخه سواری کوهستانی هیجان انگیز بپردازند. لواسان با منظره ها بکر و فضایی آرام، فراری باطراوت از هیاهوی شهری ارائه می دهد.

فشم؛ سرزمین عجایب وحشی

فشم یک سرزمین عجایب بیابانی است که در دامنه های رشته کوه البرز و در فاصله کوتاهی از تهران واقع شده است. این منطقه پوشیده با جنگل های انبوه، آبشارهای زیبا و زمین های ناهموار، بهشتی برای علاقه مندان به کمپینگ در فضای باز است. کمپینگ در فشم فرصتی برای چادر زدن در میان طبیعت بکر، صرف غذا در فضای باز در زیر آسمان پر ستاره و آغاز فعالیت های هیجان انگیز در فضای باز مانند پیاده روی، صخره نوردی، و تماشای حیات وحش را فراهم می نماید.

بازدیدنمایندگان می توانند دره فشم را که مجموعه متنوعی از گیاهان و جانوران را در خود جای داده، کاوش نموده یا در جوی های خنک کوهستانی آب تنی نمایند. فشم با موقعیت دورافتاده و زیبایی دست نخورده خود، مقصدی عالی برای کسانی است که در پی یک تجربه کمپینگ معتبر در طبیعت هستند.

پلور؛ بهشت کوهستانی

پلور بهشت کوهستانی است که در دل رشته کوه های البرز و در فاصله کوتاهی از تهران واقع شده است. این منطقه خیره نماینده به خاطر قله های سر به فلک کشیده، مراتع آلپی و منظره ها خیره نماینده اش مشهور بوده و مقصدی محبوب برای کمپینگ و سرگرمی در فضای باز محسوب می گردد. کمپینگ در پلور فرصتی برای راه اندازی کمپ در میان کوه های باشکوه، تنفس در هوای مطبوع کوهستانی و شگفت زده شدن از زیبایی منظره ها اطراف را فراهم می نماید.

جویندگان ماجراجویی بعلاوه می توانند از صخره نوردی، دوچرخه سواری در کوهستان و پاراگلایدر در این بیابان ناهموار لذت ببرند. پلور با منظره ها تماشایی و فعالیت های بی خاتمه در فضای باز، مقصدی است که باید برای علاقه مندان به کمپینگ و طبیعت گردان مجذوب نماینده خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 6 خرداد 1403 بروزرسانی: 6 خرداد 1403 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2362

به "در اطراف تهران کجا کمپ کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اطراف تهران کجا کمپ کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید