دیه گو مارادونا درگذشت

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، دیه گو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال دنیا امروز و به دلیل حمله قلبی در سن 60 سالگی درگذشت.

دیه گو مارادونا درگذشت

در حالی که رسانه های دنیا خبرهای ضد و نقیض زیادی از شرایط مارادونا منتشر می کردند، روزنامه مارکا اسپانیا اعلام نمود این اسطوره فوتبال بعد از عمل جراحی، دچار مسائل قلبی و تنفسی شده و جان خود را از دست داده است.

مارادونا پیش از این به خاطر وجود تومور در مغزش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود اما بعد از مدتی مجددا حالش بد شد و از دنیا رفت.

این اسطوره فوتبال دنیا سابقه اضافه وزن زیاد، حملات قلبی و هپاتیت را داشت.

مارادونا که متولد 1960 میلادی بود، یکی از فوتبالیست های تکرار نشدنی تاریخ فوتبال دنیا محسوب می شد. وی سابقه بازی در تیم هایی چون بوکاجونیورز آرژانتین، بارسلونا و سویا اسپانیا و ناپولی ایتالیا را داشت و در عرصه مربیگری، علاوه بر تیم ملی آرژانتین در تیم هایی مثل الوصل و الفجیره امارات کار نموده بود.

وی اخیرا سرمربی تیم جیمناسیا آرژانتین بود.

شاید بتوان گل مارادونا در مرحله یک چهارم نهایی جام دنیای 1986 به تیم انگلیس را جنجالی ترین گل تاریخ فوتبال توصیف کرد. مارادونا در آن مسابقه پیروز شد گل دوم آرژانتین را به دور از چشم های داور با دست وارد دروازه انگلیس کند تا تیمش به مرحله بعد صعود کند.

مارادونا بعد از آن بازی، از این گل به عنوان دست خدا نام برد.

از بازیکنان ایرانی، محمدرضا خلعتبری که در حال حاضر در تیم سپاهان بازی می نماید، برای چند ماه شاگرد مارادونا در تیم الوصل امارات بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1392

به "دیه گو مارادونا درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیه گو مارادونا درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید