رضایی: اینکه دوستان متوجه نحوه اعزام به پارالمپیک نشده اند، به ما مربوط نمی گردد، ورزش ایران احتیاج به سیاست گذاری دارد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: اینکه بعضی دوستان پس از یک سال متوجه آیین نامه و سیاست گذاری اعزام به پارالمپیک نشده اند، به ما مربوط نمی گردد.

رضایی: اینکه دوستان متوجه نحوه اعزام به پارالمپیک نشده اند، به ما مربوط نمی گردد، ورزش ایران احتیاج به سیاست گذاری دارد

به گزارش خبرنگاران، هادی رضایی، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک که میهمان تلفنی برنامه ورزش و مردم بود، درباره آخرین شرایط اعلام تیم های فوتبال پنج نفره و بسکتبال با ویلچر به بازی های پارالمپیک 2020 توکیو گفت: اواخر سال 97 آیین نامه ای در هیئت اجرایی کمیته پارالمپیک تدوین شد که اعزام به پارالمپیک براساس کسب سهمیه نباشد و براساس یک رویکرد کیفی صورت بگیرد. این رویکرد در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا نیز وجود داشت و توانستیم در رده سوم قرار بگیریم.

وی اضافه کرد: آیین نامه و سیاست گذاری درباره نحوه اعزام به پارالمپیک بارها به وسیله رسانه ها اعلام شد و رؤسای فدراسیون های مربوطه و دیگر اعضا نیز حضور داشتند. اینکه بعضی دوستان و ورزشکاران پس از یک سال متوجه این موضوع نشده بودند، به ما مربوط نمی گردد.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک مطرح نمود: مهلت اعلام آمادگی برای حضور تیم فوتبال پنج نفره در پارالمپیک نزدیک به 10 روز قبل به خاتمه رسید و این مهلت نیز برای تیم بسکتبال با ویلچر امروز تمام می گردد. البته مهلت اعلام آمادگی برای رشته های انفرادی هنوز باقی مانده است. روز گذشته نامه ای به سازمان های جهانی ارسال شد و شاید بنا شده که یک نگرش کمی در اعزام به پارالمپیک صورت بگیرد. ما درباره فوتبال پنج نفره گفته ایم که اعزام نمی کنیم، اما امیدواریم تجدیدنظر گردد.

رضایی گفت: اعزام کیفی به بازی های پاراآسیایی و پاراالمپیک با کمی تفاوت، پس از پارالمپیک 2016 ریو اجرا شد. پس از این رویداد تیم فوتبال پنج نفره در رقابت های جهانی نهم شد و در مسابقات قهرمانی آسیا در رده دوم ایستاد. ما روز تصویب آیین نامه که سال گذشته انجام شد، به فکر یک رشته خاص نبودیم و حتی فکر می کردیم این تیم در پارالمپیک توکیو روی سکو می رود. به هرحال منتظر خبر سازمان های جهانی هستیم.

وی در خاتمه اعلام کرد: ما در ورزش ایران احتیاج به سیاست گذاری داریم. یا نباید سیاست گذاری داشته باشیم که براساس آن یک کاروان بزرگ را می فرستیم، یا سیاست گذاری کنیم که حضور در مسابقات کیفی و هدف دار باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 800

به "رضایی: اینکه دوستان متوجه نحوه اعزام به پارالمپیک نشده اند، به ما مربوط نمی گردد، ورزش ایران احتیاج به سیاست گذاری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی: اینکه دوستان متوجه نحوه اعزام به پارالمپیک نشده اند، به ما مربوط نمی گردد، ورزش ایران احتیاج به سیاست گذاری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید