زندگی در دورافتاده ترین و صعب العبورترین مناطق دنیا

به گزارش مجله کوروش بزرگ، در این دنیای مدرن و پیشرفته هنوز کسانی هستند که زندگی در دورافتاده ترین مناطق دنیا را، به زندگی شهری و مدرن ترجیح می دهند.

زندگی در دورافتاده ترین و صعب العبورترین مناطق دنیا

دورافتاده ترین و منزوی ترین مناطق جهان را بشناسید

تقریبا تمام مردم در جستجوی ساخت خانه در مراکز شهری و با امکانات رفاهی گسترده هستند، اما در این میان آدم هایی هم پیدا می شوند که برخلاف جریان آب شنا می نمایند و زندگی در دورافتاده ترین و صعب العبورترین مناطق جهان را ترجیح می دهند و به همه بایدهای مرسوم زندگی مدرن پشت پا می زنند. با چند نمونه از آن ها آشنا می شویم

دورافتاده ترین مناطق جهان کدامند

خانواده أچلی، آلاسکا

وقتی سبک زندگی آنها را ببینید تصور می کنید که سوار ماشین زمان شده و در عصر حجر پیاده شده اید. این خانواده سه نفره متشکل از پدر، مادر و پسر 13 ساله در یکی از مناطق حیات وحش آلاسکا و صعب العبورترین آن زندگی می نمایند. نزدیک ترین منطقه مسکونی با آنها 200 مایل فاصله دارد. آنها حتی اینترنت هم ندارند و هر ماه یک بار از این منطقه خارج می شوند تا به دیدن اقوام خود در ایالت آلاباما بروند.

جزیره ایلیای، آیسلند

شاید بتوان خانه قرار گرفته بر روی جزیره ایلیای را یکی از دورافتاده ترین مناطق جهان دانست که در جزیره ایلیای آیسلند قرار گرفته است. در این جزیره فقط 5 خانواده زندگی می نمایند. از دهه سی قرن بیستم تعداد جمعیت این جزیره رو به کاهش یافت تا جایی که امروز لقب دورافتاده ترین و کم جمعیت ترین نقطه جهان را به خود اختصاص داده است.

فانوس دریایی بیشوپ راک

در کتاب رکوردهای گینس این جزیره به عنوان کوچکترین جزیره جهان ثبت شده است. این جزیره در انگلستان قرار گرفته است و فانوس بیشوپ راک در سال 1847 میلادی و به طول 50 متر بر روی آن ساخته شد. از سال 1858 میلادی نگهبانان فانوس به طور رسمی در آن سکونت یافتند.

شهر کولمانسکوپ

در اوایل قرن بیستم شهر کولمانسکوپ یکی از شکوفاترین شهرهای نامیبیا بود که در قلب صحرای نامیب قرار داشت. یکی از دلایل اقبال گسترده مردم و به خصوص مهاجران آلمانی به این شهر وجود معادن متعدد الماس بود. پس از انتها جنگ جهانی اول ارزش الماس کاهش یافت و مهاجران شهر را ترک کردند و آن را متروک و خالی رها نمودند، تا جایی که در سال 1954 میلادی هیچ کسی در کولمانسکوپ به چشم نمیخورد. شن ها شهر را در خود فروبلعیدند و کولمانسکوپ تبدیل به شهر ارواح شد.

جزیره تریستان داکونها

یک جریره شبه متروک که در جنوب اقیانوس اطلس قرار گرفته است. نزدیک ترین نقطه خشکی به آن شهر کیپ تاون است که در حدود 1743 مایلی از شرق این منطقه قرار گرفته است. ساکنان جزیره 300 نفر هستند و رسیدن به آن با قایق امکانپذیر نیست. بیشتر روزهای تریستان بارانی می باشد و کوه آتشفشانی عظیمی نیمی از جزیره را احاطه نموده است.

دهکده لاوِردا

روستایی قدیمی پنهان شده در میان کوه های گوآدا لاخارای اسپانیا است. تعداد اندکی از مردم در این روستا در خانه های سنگی زندگی می نمایند. این روستا از سیستم آبرسانی و خطوط برق بی بهره است و مردم آن زندگی ابتدایی دارند.

ایستگاه مک موردو

ایستگاه مک موردو در آنترکتیکا یا جنوبگان دورافتاده ترین و جنوبی ترین قاره جهان قرار گرفته است. آنترکتیکا پنجمین قاره عظیم جهان به شمار می رود و 99 درصد این قاره با یخ پوشیده شده است. آنترکتیکا از نظر جغرافیایی قطب جنوب را شامل می گردد. ساکنان آن از 1000 نفر تجاوز نمی نمایند که اغلب آنها پژوهشگران و محققینی هستند که تحت تدابیر معیشتی خاصی زندگی می نمایند.

صومعه پارو تاکتسانگ

به این صومعه لقب لانه ببر را داده اند. صومعه ای سخت و سنگی که بر حاشیه یک صخره در ارتفاع 3000 متری در بوتان قرار گرفته و هنوز هم بوداییان تا به امروز در آنجا به ادای آداب و رسوم و مناسک خود می پردازند.

خانه سنگی در پرتغال کازا دو پِندو

کازا دو پِندو یا خانه سنگی در کوه های (fafe) در پرتغال قرار گرفته است. خانه سنگی با چهار قطعه صخره ساخته شده و ما را به یاد سکونتگاههای نخستین می اندازد. در سال 1974 میلادی بنا شده و چون در منطقه پرت و دورافتاده ای قرار گرفته سیم کشی برق ندارد اما در عوض یک استخر و یک شومینه زیبا از امکانات این خانه سنگی به شمار می رود.

منبع: نمناک
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 962

به "زندگی در دورافتاده ترین و صعب العبورترین مناطق دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در دورافتاده ترین و صعب العبورترین مناطق دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید